Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsnitt #219: Dags för MWC 2018

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Podden är tillbaka! Redaktionen pratar om MWC 2018, mobilspel med eller utan handkontroll och om prylar som är beroende av molntjänster.

Läs hela artikeln här

Tack för poddavsnittet!

Kom på efter jag skrivit i den där tråden om spel och Final Fantasy. Jag har faktiskt spelat mobilspel som varit bra i mobil. The Room 1 och 2. Hade jag missat!

Det här med moln och tjänster har jag aldrig varit mycket för. Använder det sparsamt! Har några tjänster som t.ex. Amazon Prime Video + några till. Google Drive har jag också.

Fint att sjuklingen är tillbaka. Hoppas han tar mina hälsoråd så han inte blir sjuk igen!

Senast redigerat 2018-02-24 13:52

Tack för ett fin fint avsnitt av podden. Skulle gärna vilja se ett stort test av alla iOS handkontroller som finns tillgängliga på svenska marknaden.

  • Medlem
  • 2018-02-25 18:11

Tack för podden ?

Har egen NAS och inget enbart i molnet

  • Medlem
  • 2018-02-26 17:36

Har nu lyssnat klart, tar sin tid ?

Har valt Google där jag köper appar och film förhoppningsvis kommer de att finnas kvar.

Köpte mycket DVD och Blu-ray förr har ca 10-12 hyllmeter kvar

Det här med Buffy the Vampire Slayer (1997–2003). Dom finns att strömma från Viaplay.

https://viaplay.se/serier/buffy-the-vampire-s...

Kan ju vara värt att ta någon månad eller två för det. Finns ju flera tjänster än Netflix jag är ett ganska stort fan av Buffy. Har alla boxar + affischer fortfarande uppe:

Dock golvbyte på den bilden. Kan verka lite barnsligt dock... Det tar ja.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-02-28 10:27
Ursprungligen av SweSG:

Det här med Buffy the Vampire Slayer (1997–2003). Dom finns att strömma från Viaplay.

https://viaplay.se/serier/buffy-the-vampire-s...

Kan ju vara värt att ta någon månad eller två för det. Finns ju flera tjänster än Netflix jag är ett ganska stort fan av Buffy. Har alla boxar + affischer fortfarande uppe:

https://i.imgur.com/Ur0JCCm.jpg

Dock golvbyte på den bilden. Kan verka lite barnsligt dock... Det tar ja.

Jo visst är det så. Personligen vill jag inte använda Viaplay av principskäl (deras sportabonnemang kostar helt orimligt mycket om man bara vill titta på NHL-hockey, jag gnisslar tänder bara jag tänker på det). Men om man får feeling och vill titta på Buffy helt plötsligt är det ju inte direkt smidigt att skriva upp sig på gratismånader (går det ens om man redan gjort det inom det senaste året?), så att äga det man tror man vill se igen på fysiska skivor verkar tyvärr fortfarande vara den gångbara lösningen

Ursprungligen av ekloev:

Jo visst är det så. Personligen vill jag inte använda Viaplay av principskäl (deras sportabonnemang kostar helt orimligt mycket om man bara vill titta på NHL-hockey, jag gnisslar tänder bara jag tänker på det). Men om man får feeling och vill titta på Buffy helt plötsligt är det ju inte direkt smidigt att skriva upp sig på gratismånader (går det ens om man redan gjort det inom det senaste året?), så att äga det man tror man vill se igen på fysiska skivor verkar tyvärr fortfarande vara den gångbara lösningen

Jo, skivor är alltid bäst! Jag rippade av några 100 förra året. Jag hatar skivor dock! Jag vill bara ha filerna ligga på en server och köra dom i Kodi. Ett eget Netflix där jag väljer film och serier.

1
Bevaka tråden