Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsnitt #220: Mobiltillverkarna måste vara göteborgare

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ida och Amanda lyckades komma hem från Barcelona lagom för att spela in veckans podd. Det blir snack om – du gissade rätt – MWC 2018.

Läs hela artikeln här

Jättebra avsnitt av denna poddcast. ?

Tackar också för poddavsnittet! Mycket snack om mobiler var det iaf

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-03-03 18:26
Ursprungligen av TheiPad:

Jättebra avsnitt av denna poddcast. ?

Ursprungligen av SweSG:

Tackar också för poddavsnittet! Mycket snack om mobiler var det iaf

Vad kul att höra! Och kom ihåg, om ni har önskemål på vad ni skulle vilja höra oss diskutera eller andra förslag får ni mer än gärna hojta till. Riktigt kul att kunna prata om så många intressanta mobilnyheter, årets MWC var riktigt bra (och Ida och Amanda gjorde ett fenomenalt jobb på plats också).

Ursprungligen av ekloev:

Vad kul att höra! Och kom ihåg, om ni har önskemål på vad ni skulle vilja höra oss diskutera eller andra förslag får ni mer än gärna hojta till. Riktigt kul att kunna prata om så många intressanta mobilnyheter, årets MWC var riktigt bra (och Ida och Amanda gjorde ett fenomenalt jobb på plats också).

Skulle önska ett långtidstest av iPhone X. Där ni skriver hur den funkar i livet under flera månader.

Ursprungligen av ekloev:

Vad kul att höra! Och kom ihåg, om ni har önskemål på vad ni skulle vilja höra oss diskutera eller andra förslag får ni mer än gärna hojta till. Riktigt kul att kunna prata om så många intressanta mobilnyheter, årets MWC var riktigt bra (och Ida och Amanda gjorde ett fenomenalt jobb på plats också).

Ingen mening att fråga mig vad jag tycker ni ska snacka om. Jag kommer säga nätverksswitchar, riktiga routrar. Såna som man inte bara klickar på en knapp i en app för att sätta upp. Server och lagring!

Ibland känns det som jag är helt på fel sajt. Men gillar er!

Ursprungligen av TheiPad:

Skulle önska ett långtidstest av iPhone X. Där ni skriver hur den funkar i livet under flera månader.

Det kan jag hjälpa till med, noterar ditt förslag! Lite kort kan jag säga att inte mycket av det jag skrev i testet har ändrats. Gillar Face ID mycket, batteritiden är fortfarand bra och prestandamässigt har jag inget att klaga på. Kameran tar grymt fina bilder.

Någon särskild aspekt som intresserar dig lite extra?

Ursprungligen av SweSG:

Ingen mening att fråga mig vad jag tycker ni ska snacka om. Jag kommer säga nätverksswitchar, riktiga routrar. Såna som man inte bara klickar på en knapp i en app för att sätta upp. Server och lagring!

Ibland känns det som jag är helt på fel sajt. Men gillar er!

Haha, så härligt att du tycker sånt är spännande. Själv älskar jag tryck på en knapp så funkar det-teknik. Om det funkar vill säga. Mycket ledsen att Apple tycks ha släppt Airport.

Ursprungligen av Ida Blix:

Det kan jag hjälpa till med, noterar ditt förslag! Lite kort kan jag säga att inte mycket av det jag skrev i testet har ändrats. Gillar Face ID mycket, batteritiden är fortfarand bra och prestandamässigt har jag inget att klaga på. Kameran tar grymt fina bilder.

Någon särskild aspekt som intresserar dig lite extra?

Nej tänkte mer allmänt och kanske test i hur prestandan utvecklar sig över tid.

Ursprungligen av TheiPad:

Nej tänkte mer allmänt och kanske test i hur prestandan utvecklar sig över tid.

Märker ingen skillnad på den här som använts sedan lanseringen i alla fall. Tycker inte det brukar märkas något förrän batteriet börjar ledsna. Men tar med mig din input. Tack!

Ursprungligen av Ida Blix:

Märker ingen skillnad på den här som använts sedan lanseringen i alla fall. Tycker inte det brukar märkas något förrän batteriet börjar ledsna. Men tar med mig din input. Tack!

Okej, tack. Tänkte också om iOS har blivit bättre på att hantera kraften i telefonen genom iOS uppdateringa?

Ursprungligen av Ida Blix:

Haha, så härligt att du tycker sånt är spännande. Själv älskar jag tryck på en knapp så funkar det-teknik. Om det funkar vill säga. Mycket ledsen att Apple tycks ha släppt Airport.

Lite hemmakok på smarta lösningar då? Hur man fixar allt det där smarta till bra pengar med lite eget pill. Samtidigt lär man sig kanske något också. Passar ju in på 99! Klicka på en knapp är ju bara kul 1 gång! Allt kommer kännas så mycket bättre när man tuggat en terminal några timmar och fått allt som man vill! Ha egen koll på allt, slippa lita på andra och moln m.m.

1
Bevaka tråden