Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ida ringer kontoret med Apple Watch

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur bra ljudkvalitet blir det på ett telefonsamtal från Apple Watch? Det visar Ida när hon ringer hem till redaktionen för att avlägga rapport om livet med Apple Watch LTE.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-05-12 12:27
Ursprungligen av Redaktionen:

Hur bra ljudkvalitet blir det på ett telefonsamtal från Apple Watch? Det visar Ida när hon ringer hem till redaktionen för att avlägga rapport om livet med Apple Watch LTE.

Läs hela artikeln här

Coolt Ida . Undrar hur det funkar om man är ute och springer och studsar runt lite Om det nu är nödvändigt att ta ett samtal just då lol, för vissa personer säkert okey att prata i luren medans man kutar runt i skog och mark.. hehehe..

Hahahaha nu lurar jag ut dig på lite intervall träning

Ursprungligen av cubeis:

Coolt Ida . Undrar hur det funkar om man är ute och springer och studsar runt lite Om det nu är nödvändigt att ta ett samtal just då lol, för vissa personer säkert okey att prata i luren medans man kutar runt i skog och mark.. hehehe..

Hahahaha nu lurar jag ut dig på lite intervall träning

Det tackar jag för! Behöver all hjälp jag kan få att komma igång med träningen, ska testa Men gissningsvis springer jag mest med hörlurar med mikrofon nära munnen så borde va lugnt.

Ulricehamn?! Min födelsestad. Härligt. Nu i teknologisk framkant... ?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2018-05-12 18:17

Nu finns det inget rätt och fel, men hur lyckas du med att ha klockan ”upp och ner” på handleden? Du har ju knapparna på vänster sida om skärmen istället för på höger sida.. Vänder jag min klocka och har den så som du har Ida så roteras inte skärmen, så det blir upp och ner ?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-05-12 19:48
Ursprungligen av Hoya:

Nu finns det inget rätt och fel, men hur lyckas du med att ha klockan ”upp och ner” på handleden? Du har ju knapparna på vänster sida om skärmen istället för på höger sida.. Vänder jag min klocka och har den så som du har Ida så roteras inte skärmen, så det blir upp och ner ?

Du skojar antagligen, men om inte så finns en inställning i Watch-appen på iPhone för att använda klockan på höger arm.

Ida har du 3 som operatör eller har du någon annan och har lite mer info att ge oss andra som inte har 3 men sitter på en LTE variant?

Är det ens på riktigt om du inte står på en surfbräda ute i vattnet?

Ursprungligen av Chaosstar:

Är det ens på riktigt om du inte står på en surfbräda ute i vattnet?

Haha, tänkte inte på det. Förlåt!

Ursprungligen av Torskpålina:

Ida har du 3 som operatör eller har du någon annan och har lite mer info att ge oss andra som inte har 3 men sitter på en LTE variant?

Jag har 3 som operatör till just det här testet (med temporär telefon och nummer). I vanliga fall har jag Tele2 via jobbet.

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2018-05-13 08:01

Någon som orkat ringa 3 för att få en prisuppgift på endast klockan?

Sjukt tråkigt att allt ska pressas till sina extremer också, extra sim har ju delats ut i parti och minut senaste åren, men när det helt plötsligt gällde Apple Watch så kom det givetvis med en pristagg på 100:- i månaden utöver det data och ”fria samtal” man redan betalar för såklart....

  • Medlem
  • 2018-05-13 08:59
Ursprungligen av Basss:

Någon som orkat ringa 3 för att få en prisuppgift på endast klockan?

Sjukt tråkigt att allt ska pressas till sina extremer också, extra sim har ju delats ut i parti och minut senaste åren, men när det helt plötsligt gällde Apple Watch så kom det givetvis med en pristagg på 100:- i månaden utöver det data och ”fria samtal” man redan betalar för såklart....

Man märker tyvärr att detta är i sin linda och kommer att mogna. I förlängningen vill man ju dra nytta av sin vanliga data. Men helt klart intressant men inget för mig i nuläget ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-05-13 09:59
Ursprungligen av Basss:

Sjukt tråkigt att allt ska pressas till sina extremer också, extra sim har ju delats ut i parti och minut senaste åren, men när det helt plötsligt gällde Apple Watch så kom det givetvis med en pristagg på 100:- i månaden

Det handlar ju inte bara om ett ”extra sim” (i detta fall e-sim) utan om att två mobila enheter delar samma nummer och abonnemang. Det kräver antagligen mjukvaruutveckling och initiala kostnader för operatören som de vill täcka på något sätt. Ett sätt är att låta de första som utnyttjar tjänsten betala.

  • Medlem
  • 2018-05-13 10:37
Ursprungligen av IngoX:

Det handlar ju inte bara om ett ”extra sim” (i detta fall e-sim) utan om att två mobila enheter delar samma nummer och abonnemang. Det kräver antagligen mjukvaruutveckling och initiala kostnader för operatören som de vill täcka på något sätt. Ett sätt är att låta de första som utnyttjar tjänsten betala.

Håller med dig om det
Så blir det säkert med när allt landat

Ursprungligen av Basss:

Någon som orkat ringa 3 för att få en prisuppgift på endast klockan?

Sjukt tråkigt att allt ska pressas till sina extremer också, extra sim har ju delats ut i parti och minut senaste åren, men när det helt plötsligt gällde Apple Watch så kom det givetvis med en pristagg på 100:- i månaden utöver det data och ”fria samtal” man redan betalar för såklart....

Vad menar du med ”Endast klockan”?

Klockan går inte att använda utan en iPhone så det är inte en relevant fråga. Dessutom så köper man alltid ”enbart” klockan.

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2018-05-13 13:11
Ursprungligen av BlackSmp:

Vad menar du med ”Endast klockan”?

Klockan går inte att använda utan en iPhone så det är inte en relevant fråga. Dessutom så köper man alltid ”enbart” klockan.

https://www.tre.se/privat/handla/erbjudanden/...

Citat:

Vill du endast köpa Apple Watch Series 3?
Ring oss på 0735 300 630 så hjälper vi dig!

Jag lyckas då inte hitta prisuppgift på om man redan har en iPhone och bara vill köpa till klockan. Misstänker att likt 100:- i månaden för att få bruka den så lär LTE versionen vara -betydligt- dyrare än den vanliga?

Edit: klickade man på välj själv så var merkostnaden som minst 187:- i månaden vilket blir typ 4400:- för klockan så det får väl anses som okej, frågan är hur priset blir om man som sagt redan har en lur och bara vill köpa till klocka utan bindningstid.

Senast redigerat 2018-05-13 13:26
  • Medlem
  • Lammhult
  • 2018-05-13 13:21
Ursprungligen av IngoX:

Det handlar ju inte bara om ett ”extra sim” (i detta fall e-sim) utan om att två mobila enheter delar samma nummer och abonnemang. Det kräver antagligen mjukvaruutveckling och initiala kostnader för operatören som de vill täcka på något sätt. Ett sätt är att låta de första som utnyttjar tjänsten betala.

Japp, LTE-m. Mjukvaran stod nog tillverkarna för, men absolut, är väl säkert nån investeringskostnad som ska tas igen.

I Singapore kostar det 38:- och i Tyskland 5 euro, så en hundring i Sverige är by far det dyraste jag sett hittills.

Ursprungligen av Basss:

https://www.tre.se/privat/handla/erbjudanden/...

Citat:

Vill du endast köpa Apple Watch Series 3?
Ring oss på 0735 300 630 så hjälper vi dig!

Jag lyckas då inte hitta prisuppgift på om man redan har en iPhone och bara vill köpa till klockan. Misstänker att likt 100:- i månaden för att få bruka den så lär LTE versionen vara -betydligt- dyrare än den vanliga?

Edit: klickade man på välj själv så var merkostnaden som minst 187:- i månaden vilket blir typ 4400:- för klockan så det får väl anses som okej, frågan är hur priset blir om man som sagt redan har en lur och bara vill köpa till klocka utan bindningstid.

Varför gå över ån efter vatten:)

Men om jag slutar med att raljera. Du hittar den på apple.se

Apple Watch LTE på apple.se

4795 mot 3995 för den vanliga (42 mm, alu)

Ursprungligen av Basss:

Japp, LTE-m. Mjukvaran stod nog tillverkarna för, men absolut, är väl säkert nån investeringskostnad som ska tas igen.

I Singapore kostar det 38:- och i Tyskland 5 euro, så en hundring i Sverige är by far det dyraste jag sett hittills.

I Indien går det att få utan extra månadskostnad. 3 är hutlöst dyra

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-05-13 17:57
Ursprungligen av BlackSmp:

I Indien går det att få utan extra månadskostnad. 3 är hutlöst dyra

Apple Watch LTE har väl inte lanserats i Indien än?
Andra europeiska prisnivåer verkar vara £5 England, €5 i Tyskland och Frankrike, ena schweiziska operatören 9 CHF (~80 kr).
Men intressantaste jämförelse är ju 3 i Danmark som bara tar 30 DKK per månad efter första tre månaderna gratis. Känns som 3 testar marknaden, vad är vi beredda att betala?

Ursprungligen av IngoX:

Apple Watch LTE har väl inte lanserats i Indien än?
Andra europeiska prisnivåer verkar vara £5 England, €5 i Tyskland och Frankrike, ena schweiziska operatören 9 CHF (~80 kr).
Men intressantaste jämförelse är ju 3 i Danmark som bara tar 30 DKK per månad efter första tre månaderna gratis. Känns som 3 testar marknaden, vad är vi beredda att betala?

Faktiskt ingen aning. Läste bara det i kommenterarsfältet på någon Apple site typ imore eller så

Brydde mig aldrig om att kontrollera det hela av ganska förståeliga skäl

Edit2. Hittade källan

Senast redigerat 2018-05-13 18:46
  • Medlem
  • Skåneland
  • 2018-05-14 13:08

100:- i månaden är lite väl magstarkt för att det ska locka mig. 49:- hade jag kanske accepterat!

Ursprungligen av Zeugma:

Ulricehamn?! Min födelsestad. Härligt. Nu i teknologisk framkant... ?

Har vänner som flyttat dit. Ligger fint!

Jag har ju den spännande utmaningen framåt att jag har en mobil via företaget. Om det kommer att kosta extra att ha en LTE-klocka vet jag faktiskt inte hur det skulle gå att lösa om inte chefen bara gladeligen betalar extra kostnaden. Kanske går att göra någon sorts löneavdrag?

Någon här som har samma situation? Har inga planer eller önskemål på att skaffa ett eget abonnemang och bära runt på dubbla mobiler.

Enligt en säljare på Telia är det många som har ringt och frågat om detta med simkort på Apple Watch LTE. Besked kommer inom några dagar.

Ursprungligen av calinou:

Enligt en säljare på Telia är det många som har ringt och frågat om detta med simkort på Apple Watch LTE. Besked kommer inom några dagar.

Hakar Telia på - gör jag detsamma. ?

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-05-17 20:48

Kul! Första AW jag är riktigt intresserad av att skaffa. ?

Helt OK pris på klockan, men hutlöst dyrt med 100/mån för att kunna ringa med den. Det köper jag inte. Kommer de ner på 30/mån (som i Danmark), så kanske jag överväger. Har också Telia på min privata mobil (Telenor på min jobbmobil), så också intresserad av vad de kommer med.

Kul teknik oavsett, även om ljudkvaliteten i detta testet var undermålig (hoppas det var tillfälligt).

Ursprungligen av omartint:

Kul! Första AW jag är riktigt intresserad av att skaffa. ?

Helt OK pris på klockan, men hutlöst dyrt med 100/mån för att kunna ringa med den. Det köper jag inte. Kommer de ner på 30/mån (som i Danmark), så kanske jag överväger. Har också Telia på min privata mobil (Telenor på min jobbmobil), så också intresserad av vad de kommer med.

Kul teknik oavsett, även om ljudkvaliteten i detta testet var undermålig (hoppas det var tillfälligt).

Jag får höra att det låter ungefär som om jag använt handsfree till mobilen. Ingen har klagat på något sätt alls, eller sagt va ovanligt ofta.

Mest intressant är ändå att rostfritt stål och keramik äntligen finns i Sverige igen.

Ursprungligen av Ida Blix:

Det tackar jag för! Behöver all hjälp jag kan få att komma igång med träningen, ska testa Men gissningsvis springer jag mest med hörlurar med mikrofon nära munnen så borde va lugnt.

Läste någonstans att man kan simma med klockan också.......undrar hur det skulle låta om man har musiken på. Airpods är ju inte vattentäta.

1
Bevaka tråden