Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avatar syns ej högst upp

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-03-17 14:33

Spelar ingen roll om AD-block är på eller av.
Se bifogad bild.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-03-18 11:45

Logga ur och rensa webläsarens cache löste det för mig

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-03-18 15:08
Ursprungligen av IngoX:

Logga ur och rensa webläsarens cache löste det för mig

Tack. Funkade. Har aldrig varit med om detta problem tidigare.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-03-19 19:48
Ursprungligen av IngoX:

Logga ur och rensa webläsarens cache löste det för mig

Efter tömning av cache så funkade det ett tag, men nu är felet med avataren tillbaka. Det är något fel som är trasigt med forumet.

Vi har grävt lite, och några på redaktionen får från och till samma problem. Jag ska felsöka lite, och kolla med vår utvecklare vad som kan vara orsaken. Tack för att du uppmärksammat detta!

Ursprungligen av jakobnilsson:

Vi har grävt lite, och några på redaktionen får från och till samma problem. Jag ska felsöka lite, och kolla med vår utvecklare vad som kan vara orsaken. Tack för att du uppmärksammat detta!

Hoppar in i samma tråd.

Har använt Chrome de senaste åren och har alltid blivit inloggad automatiskt och med avataren i behåll. Efter en ominstallation tänkte jag köra Safari ett tag, men:

Avataren saknas ofta när man klickar på https://www.99.se/forum/aktiva som är mitt ordinarie bokmärke.
Om jag klickar på avataren kommer jag till Min Profil, kan klicka på avataren, gå tillbaka och den finns uppe i hörnet igen.

Ett allvarligare fel: Jag blir konstant utloggad om jag klickar på en tråd (iaf ibland) och om jag vill svara (alltid). Jag kan logga in igen men kan sällan behålla inloggningen om jag är inne i ett kommentarsfält.

I Chrome fungerar det som vanligt (det är i Chrome jag skriver detta).

  • OSX: El Capitan 10.11.6

  • Chrome: Version 66.0.3359.181 (Officiell version) (64 bitar)

  • Safari: Version 11.1 (11605.1.33.1.4)

Jag får väl gå tillbaka till Chrome igen, men tänkte undvika att stressa mitt skruttiga grafikkort tills ny dator införskaffats. Chrome vill ju gärna sparka igång dedikerade grafikkretsar om den kan...

För övrigt anser jag att Feedback samt Köp & Sälj skall synas bland Nya inlägg...

1
Bevaka tråden