Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC 2018: Rykten och förhoppningar

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .

”...all about software”
Blir kanske ingen hårdvara då, som iofs ryktena också sa.

Vad är det med Apple och deras fascination av Stocks???

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2018-06-04 19:49

ÄNTLIGEN stöd för tredjeparts-navigationsappar i Carplay! Bästa nyheten hittills!

Nu börjar keynoten!

Jag fick vad jag önskade mig: Group FaceTime och dark mode!

Vart kan jag få tag på iOS 12 ikväll? Var väll ikväll de skulle släppa de?! Och kommer news till Sverige nu utan att ändra region till USA?

  • Medlem
  • 2018-06-04 21:17

Ett mer stabilt iOS och bättre notishantering. Underbart! Men var är mörkt läge till telefonen!?

  • Medlem
  • 2018-06-04 21:26
Ursprungligen av WiFi:

Ett mer stabilt iOS och bättre notishantering. Underbart! Men var är mörkt läge till telefonen!?

Apple tog det till Mac men tycker det är dags på IOS med sedan länge. Nästa år kanske

  • Medlem
  • 2018-06-04 21:27
Ursprungligen av jonasn:

ÄNTLIGEN stöd för tredjeparts-navigationsappar i Carplay! Bästa nyheten hittills!

Faktiskt riktigt bra

Glöm inte att Platforms State of the Union som är den "riktiga" keynoten börjar 23:30 svensk tid.

Ursprungligen av WiFi:

Ett mer stabilt iOS och bättre notishantering. Underbart! Men var är mörkt läge till telefonen!?

Man får fortsätta köra hjälpmedels tricket och tre tryck på hemknappen så man slipper väcka sin respektive när man surfar på kvällen

  • Medlem
  • 2018-06-04 21:48
Ursprungligen av Corrado82:

Man får fortsätta köra hjälpmedels tricket och tre tryck på hemknappen så man slipper väcka sin respektive när man surfar på kvällen

Nja, visst funkar det kanske men långtifrån optimalt. Skärpning Apple! Men men, man ska vara positiv också, jag gillar det nya Stör ej-läget, sammanfattningen man får i slutet av veckan, reminders, en uppdaterad av aktierappen, osv.

Senast redigerat 2018-06-04 22:22
Ursprungligen av jonasn:

ÄNTLIGEN stöd för tredjeparts-navigationsappar i Carplay! Bästa nyheten hittills!

Varför?

Menar inte att vara ”tyken”, för mig funkar Apple kartor bra.

Ursprungligen av ibeardtech:

Vart kan jag få tag på iOS 12 ikväll? Var väll ikväll de skulle släppa de?! Och kommer news till Sverige nu utan att ändra region till USA?

Betala en 1000 lapp till Apple och du är med i beta programmet, får du en icke fungerade OS 12

  • Medlem
  • International user
  • 2018-06-04 22:44

Var kan man se reprisen?

På Apples sida är där bara 1 timme om deras skoluppdateringar.

Ursprungligen av zappee:

Var kan man se reprisen?

På Apples sida är där bara 1 timme om deras skoluppdateringar.

Brukar finnas typ dagen efter har jag för mig.

Eller så kan man alltid gå till Youtube.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-06-05 07:55
Ursprungligen av andlin76:

Varför?

Menar inte att vara ”tyken”, för mig funkar Apple kartor bra.

Varför har vi diskuterat i Idas karttråd bara häromdagen, läs den.

Ursprungligen av Mija:

Varför har vi diskuterat i Idas karttråd bara häromdagen, läs den.

Absolut, var heter den?

Ursprungligen av andlin76:

Absolut, var heter den?

Letar du efter min krönika med kommentarer finns den här:

Därför älskar jag Apple Kartor

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-06-05 12:10
Ursprungligen av andlin76:

Varför?

Menar inte att vara ”tyken”, för mig funkar Apple kartor bra.

Jag tycker apple maps funkar bra för navigation, men fram och tillbaka till jobbet vill jag ha en app som håller koll på trafiken och väljer alternativ väg vid problem (vilket det är varenda dag runtom Göteborg)..
Upplever Waze betydligt bättre på det.

Vilken app som "är bäst" varierar nog med var man bor också.

Ursprungligen av xms67:

Vet inte exakt. En HP Elitebook vikbar, B&O, 13,3”, i5, 8 RAM, 1 USC-C och 2 vanliga USB. Mycket bra batteritid. 1280 g tung/lätt. Alla som byter i år får dessa, men vet som sagt inte exakt modell. Jag är mycket nöjd med hårdvaran.

Lät som en cool en!

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2018-06-07 08:33
Ursprungligen av andlin76:

Varför?

Menar inte att vara ”tyken”, för mig funkar Apple kartor bra.

Ursprungligen av Json_81:

Jag tycker apple maps funkar bra för navigation, men fram och tillbaka till jobbet vill jag ha en app som håller koll på trafiken och väljer alternativ väg vid problem (vilket det är varenda dag runtom Göteborg)..
Upplever Waze betydligt bättre på det.

Vilken app som "är bäst" varierar nog med var man bor också.

Samma för mig. Och spelar jag musik i bilen men använder Waze för kartor står carplay-displayen bara på hemskärmen. Nu kan jag använda waze (eller kanske till och med navigon? Vet ej om det krävs någon uppdatering från apptillverkarna, i så fall är det ju kört med Navigon) när jag kör på ett smidigt sätt.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-06-07 10:14
Ursprungligen av jonasn:

Samma för mig. Och spelar jag musik i bilen men använder Waze för kartor står carplay-displayen bara på hemskärmen. Nu kan jag använda waze (eller kanske till och med navigon? Vet ej om det krävs någon uppdatering från apptillverkarna, i så fall är det ju kört med Navigon) när jag kör på ett smidigt sätt.

Det krävs garanterat en uppdatering från apptillverkarna.
Vet att Waze uttalat sig om det tidigare när det varit efterfrågat och svarat att de gärna utvecklar funktionen men Apple måste ändra carplay att tillåta det.

Bevaka tråden