Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny struktur i forumet

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av SweSG:

Ligger inte vissa inlägg helt galet nu? Kikade under Mac och MacOS. Där ligger både Windows och Linuxinlägg! + lite annat smått och gott! Tror mod har lite att pilla med

Annars ser det la okey ut!

Rapportera om du hittar något som ligger galet så försöker vi rätta till det.

Ursprungligen av keptang:

Rapportera om du hittar något som ligger galet så försöker vi rätta till det.

Det är la domhär trådarna jag tänker på:

https://www.99.se/forum/t/324501-nyheter-i-wi...

https://www.99.se/forum/t/324618-allmant-snac...

Dom ligger under Mac och MacOS nu. Passar bättre under övriga enheter, mjukvara och tillbehör.

Väldigt konstigt att "Android och relaterade mobila enheter" står överst i 99.se -forumet.

Ursprungligen av calinou:

Väldigt konstigt att "Android och relaterade mobila enheter" står överst i 99.se -forumet.

Vi tycker inte det är konstigt att köra med bokstavsordning, finns ingen värdering i ordningen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-06-19 21:58

Bokstavsordning....

Ursprungligen av kenjon:

Bokstavsordning....

Man borde strunta i det.

Ursprungligen av calinou:

Man borde strunta i det.

Sluta greppa efter halmstrån. Herregud.

Ursprungligen av calinou:

Man borde strunta i det.

Vi placerar kategorierna i bokstavsordning helt enkelt. Vad är problemet med det?

Ursprungligen av jakobnilsson:

Vi placerar kategorierna i bokstavsordning helt enkelt...

Inte alla.

Under "Enheter" - ja.
Under "Digital vardag" - ja.
Under "Övriga ämnen" - nej.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Inte alla.

Under "Enheter" - ja.
Under "Digital vardag" - ja.
Under "Övriga ämnen" - nej.

Vi håller fortfarande på och filar på det här. Förut hette Allmänt snack kort och gott Övrigt.

Ursprungligen av Ida Blix:

Vi håller fortfarande på och filar på det här. Förut hette Allmänt snack kort och gott Övrigt.

Fast det var ju inte "Allmänt snack" jag tänkte på.

Även om vi bortser från "Allmänt snack" så är ju inte...

Nyheter
Feedback
Köpes och säljes

...heller i bokstavsordning.

När det faktiskt inte är i bokstavsordning fullt ut, så känns ju uttalandet med "Vad är problemet med det?" nästan lite spydigt.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Vi placerar kategorierna i bokstavsordning helt enkelt. Vad är problemet med det?

Strukturen är bra och tydlig men ändå är ordningen lite avigt pga upplevs som att man prioriterar Android före Apple. I synnerhet har android väldigt få trådar.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Fast det var ju inte "Allmänt snack" jag tänkte på.

Även om vi bortser från "Allmänt snack" så är ju inte...

Nyheter
Feedback
Köpes och säljes

...heller i bokstavsordning.

När det faktiskt inte är i bokstavsordning fullt ut, så känns ju uttalandet med "Vad är problemet med det?" nästan lite spydigt.

Det enda som inte är i bokstavsordning är "Nyheter", och detta på grund av tekniska orsaker, eftersom det är kopplat till våra nyhetsinlägg och har "nyhetstips" som underkategori. Därför lyckas åtminstone inte jag flytta den till underordnad plats i kategorin Övrigt. Förutom den: bokstavsordning, inget konstigt. Och inte alls avsett som spydigt, det känns bara som ett väldigt naturligt sätt att kategorisera text på.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Fast det var ju inte "Allmänt snack" jag tänkte på.

Även om vi bortser från "Allmänt snack" så är ju inte...

Nyheter
Feedback
Köpes och säljes

...heller i bokstavsordning.

När det faktiskt inte är i bokstavsordning fullt ut, så känns ju uttalandet med "Vad är problemet med det?" nästan lite spydigt.

Det är en mycket svår uppgift att vara alla till lags. Jag kan garantera att ingen av oss försöker vara spydiga (det vore en otroligt dum inställning att ha ut mot er som vi ändå jobbar för), den tolkningen ligger hos dig. Vi försöker göra något bra här och har redan sagt upprepade gånger att det är ett pågående arbete som inte är färdigt. Vi tar gärna emot synpunkter, men vi kan inte släppa allt och åtgärda minsta detalj på en gång. En del saker måste dessutom få "ligga till sig lite" så vi alla får en chans att känna efter och fungera lite.

För allas sinnesfrids skull ligger nu allt i bokstavsordning utan ytterligare värdering i ordningen.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Det enda som inte är i bokstavsordning är "Nyheter", och detta på grund av tekniska orsaker, eftersom det är kopplat till våra nyhetsinlägg och har "nyhetstips" som underkategori. Därför lyckas åtminstone inte jag flytta den till underordnad plats i kategorin Övrigt. Förutom den: bokstavsordning, inget konstigt. Och inte alls avsett som spydigt, det känns bara som ett väldigt naturligt sätt att kategorisera text på.

Ida har mycket bättre skills än jag, så nu ligger även Nyheter i bokstavsordning som det är tänkt.

Ursprungligen av calinou:

Strukturen är bra och tydlig men ändå är ordningen lite avigt pga upplevs som att man prioriterar Android före Apple. I synnerhet har android väldigt få trådar.

Jag respekterar att det kan upplevas så, själv upplever jag inte att något i bokstavsordning har någon ytterligare värdering. Andersson är ju inte en viktigare person än Jansson för att ta ett helt annat exempel.

Det stämmer att Android-delen har mycket färre trådar, det är delsvis för att den inte funnits så länge. Vi hoppas att det ska bli mer aktivitet i den forumdelen nu när den inte ligger så undangömt som den gjorde tidigare.

Ursprungligen av Ida Blix:

Jag respekterar att det kan upplevas så, själv upplever jag inte att något i bokstavsordning har någon ytterligare värdering. Andersson är ju inte en viktigare person än Jansson för att ta ett helt annat exempel.

Det stämmer att Android-delen har mycket färre trådar, det är delsvis för att den inte funnits så länge. Vi hoppas att det ska bli mer aktivitet i den forumdelen nu när den inte ligger så undangömt som den gjorde tidigare.

Nya tider, nya strategier. Kommer ihåg den tiden man blev nästan mobbad när man startade trådar som hade med PC eller Windows att göra.

Ursprungligen av calinou:

Nya tider, nya strategier. Kommer ihåg den tiden man blev nästan mobbad när man startade trådar som hade med PC eller Windows att göra.

Ja, just det där är i alla fall jag rätt stolt över att vi kommit bort från. Tycker det har blivit mycket trevligare här på forumet. Idag är det många som kör med blandade miljöer (ibland pga tvång och ibland med vilje) och det märks också att det finns flera som friskt byter mellan plattformar beroende på vem som erbjuder bäst funktioner. Med det i åtanke känns det naturligt att öppna upp för en större bredd med diskussioner.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-06-20 12:07

Sortera sektionerna automatiskt efter aktiviteten!

Bevaka tråden