Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket kan du om poddar?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den här veckan gräver vi ned oss i podcasts eller poddar. Lite om fenomenet i stort, lite historik och förstås lite om vår egen podd. Hur många rätt får du?

Läs hela artikeln här

7 av 10! Hade fel på 8,9 och 10!

Edit:
När startar 99-podden igen?

”Du har lite koll, men lyssnar helst på musik”

?

Har lyssnat på Podcast sedan 2012 och borde veta *allt* i ämnet, men vissa frågor var ju rena gissningar.... ?

Kul survey dock!

6/10. En del tur.

Ursprungligen av carlsson:

”Du har lite koll, men lyssnar helst på musik”

?

Har lyssnat på Podcast sedan 2012 och borde veta *allt* i ämnet, men vissa frågor var ju rena gissningar.... ?

Kul survey dock!

Vad fick du då??

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2018-08-23 15:41

8/10 Korrekta svar!
Grattis! Här har vi en flitig poddlyssnare förstår vi. Kan du inte slänga iväg några tips på dina favoriter i kommentarerna?

Jag har aldrig lyssnat på en podd mer än någon minut här och där. P.g.a. en hörselskada orkar jag inte lyssna på folk som pratar i mun på varandra. Det blir bara en stor brusvägg.

Ursprungligen av SweSG:

7 av 10! Hade fel på 8,9 och 10!

Edit:
När startar 99-podden igen?

På lördag!

7/10! Egentligen bara gissningar... Lyssnat en del på Filip och Fredrik, P3 dokumentärer, Spår och Still Untitled (med Adam Savage från Mythbusters). Men det går upp och ner med poddlyssnandet. Kan gå många månader utan.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-08-23 17:01

6/10

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2018-08-23 17:05
Citat:

9/10 Korrekta svar!
Grattis! Här har vi en flitig poddlyssnare förstår vi. Kan du inte slänga iväg några tips på dina favoriter i kommentarerna?

Jo, podcasts är och har varit en stor del av min tillvaro i flera år. Det har blivit många prenumerationer i iTunes och nya tillkommer då och då. Många av avsnitten sållar jag bort och lyssnar på om jag får slut på nya avsnitt.

10/10 korrekta svar.

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-08-23 17:52

7/10. Har blivit flitigare på att lyssna på poddar. Började lyssna för ca ett år sedan. Fått många bra tips i podtråden på forumet ?

6 av 10 är konstigt många rätt svar. Lyssnar inte på poddar längre och blivit rätt less på dom.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2018-08-23 21:02

8 av 10 rätt svar.

Är en flitig podcast lyssnare med ofta flera timmar om dagen.

  • Medlem
  • 2018-08-23 21:16
Ursprungligen av Redaktionen:

Den här veckan gräver vi ned oss i podcasts eller poddar. Lite om fenomenet i stort, lite historik och förstås lite om vår egen podd. Hur många rätt får du?

Läs hela artikeln här

8/10
(Håller Overcast mycket varmt om hjärtat.)

  • Medlem
  • Linköping
  • 2018-08-24 12:00

9/10! Nu känner jag mig nöjd som en flitig podd-lyssnare Får väl helt enkelt dela med mig av mina favoriter enligt instruktionerna!

1. Stuff You Should Know - Amerikansk podcast om precis allt mellan himmel och gjord man bör veta om. Det var den första podden jag lyssnade på och den jag fortfarande följer slaviskt flera år senare. Det blir såklart ett amerikanskt perspektiv på det mesta så vissa anekdoter och sidospår kan bli svåra att relatera till som svensk dock.

2. Ear Biscuits - En podcast av Rhett och Link, herrarna bakom Good Mythical Morning. Diskuterar ofta livspusslet och sin historia som livslånga bästa vänner. Ett riktigt radarpar jag aldrig får nog av!

3. David Batras podcast. Ja, det säger ju sig självt vem som står bakom! Podden bearbetar de där obskyra lokalnyheterna som aldrig dyker upp i kvällstidningarna och därmed förpassas till oändligheten. Med nya gäster nästan varje vecka och allt märkligare nyheter har jag svårt att få nog av den!

Senast redigerat 2018-08-24 14:01
  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-08-24 13:28
Ursprungligen av Uzanar:

9/10! Nu känner jag mig nöjd som en flitig podd-lyssnare Får väl helt enkelt dela med mig av mina favoriter enligt instruktionerna!

1. Stuff You Should Know - Amerikansk podcast om precis allt mellan himmel och gjord man bör veta om. Det var den första podden jag lyssnade på och den jag fortfarande följer slaviskt flera år senare. Det blir såklart ett amerikanskt perspektiv på det mesta så vissa anekdoter och sidospår kan bli svåra att relatera till som svensk dock.

2. Ear Biscuits - En podcast av Rhett och Link, herrarna bakom Good Mythical Morning. Diskuterar ofta livspusslet och sin historia som livslånga bästa vänner. Ett riktigt radarpar jag aldrig får nog av!

3. David Batras podcast. Ja, det säger ju sig självt vem som står bakom! Podden bearbetar de där obskyra lokalnyheterna som annars dyker upp i kvällstidningarna och förpassas till oändligheten. Med nya gäster nästan varje vecka och allt märkligare nyheter har jag svårt att få nog av den!

Just ja! Ear Biscuits har jag fått rekommenderat till mig förr men glömt av att prenumerera på den, funderade så sent som förra veckan vad det var för bra podcast som jag glömt att kolla upp. Den ska följas omedelbums, tack för påminnelsen!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-08-24 13:29
Ursprungligen av PaO:

Note-smiley där ser jag

Ursprungligen av SweSG:

Vad fick du då??

6

Ursprungligen av carlsson:

6

Sexigt!

8/10
Visst inte om de långkörande DJsen eller den längsta körande podden.
Men ca 40 h podcast i veckan har gjort sitt iaf ?

  • Medlem
  • 2018-08-25 08:07
Ursprungligen av ekloev:

Note-smiley där ser jag

Jajamensan ?
Använder skärmdump funktionerna Skärmskrivning och smartmarkering väldigt ofta

1
Bevaka tråden