S-läget är till för de användare som inte har koll på sitt operativsystem. Helt enkelt en motsvarighet och alternativ till tex. Chrome OS. Tycker det är bra att man som användare kan enkelt välja princip, och inte behöver köpa olika system för detta. Också mycket enklare för Microsoft rent logistiskt att bara skeppa en gemensam produkt.
Kan även uppgraderas till Windows Pro för de som så önskar (emot en kostnad).
Själv så har jag länge levt i Windowsärlden, MacOS och iOS-världen. Så är investerad mycket i bägge ekosystemen (och är helt bekväm med de alla).
Är också investerad en hel del i Googles system (mail, kalender, etc.) och andra tjänster som Spotify, Netflix, etc. Till det både Xbox och Nintendo Switch.
Gillar både mina iPads (varav en börjar bli lite seg tack vare de senaste iOS-systemen), och även min jobbdator som är en Surface Pro.
Så är lite av fan av bägge systemen!
Även om iPad och Surface go närmar sig varandra, så håller jag med att Surface är lite närmare produktivitet/seriös och iPad lite närmare underhållning (även om skillnaden inte är absolut). Bra att de är bra på lite olika saker!
Hade varit trist med en ren kopia på iPad. Bra att de kompletterar varandra och att Microsoft kör sitt eget race!
Skall snart hämta ut min Surface Go som ligger och väntar hos UPS, och testa lite själv och se vad jag gillar om den.