Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Watch Series 4 – våra första intryck

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99:s testlabb har fått in en ny klocka att testa: Apple Watch Series 4, och här delar vi med oss av våra första intryck.

Läs hela artikeln här

Det engelska begreppet atrial fibrillation, som ibland förkortas till AFib, heter på svenska förmaksflimmer.

Kan bara hålla med testlabbet. Det känns som en helt ny klocka.

Älskar min ?
Sen om det är nån som vill se hur man droptestar smartphones värda 27.000 kronor har dom börjat dyka upp nu ?
https://youtu.be/89_0Kp2_foY

Ursprungligen av Sörppa:

Det engelska begreppet atrial fibrillation, som ibland förkortas till AFib, heter på svenska förmaksflimmer.

Ja! Det borde jag då klart ha kollat upp innan. Tack!

Det där gjorde du bra Ida. Toppen video. Jag ska byta ut min series 0 mot denna. Nu är jag mer sugen än någonsin.

Jag frågade iofs i en annan tråd innan jag kom till denna

Vad betyder LKI? Jag hittar ingen förklaring

Klockan. Herre gud vilken skillnad. Att 0.7 mm kan kännas så mycket tunnare. Och skärmen... Den är riktigt bra

Kan ni testa hur det är att ha cellular-versionen utan abonnemang.
Blir det en massa notiser om att e-sim saknas/inte är påslaget som inte går att få bort helt?
Eller kan man ha den som versionen utan cellular fram tills ens operatör erbjuder det?

Något annat som bråkar då man kör cellular-versionen utan abonnemang?

Ursprungligen av Chaosstar:

Kan ni testa hur det är att ha cellular-versionen utan abonnemang.
Blir det en massa notiser om att e-sim saknas/inte är påslaget som inte går att få bort helt?
Eller kan man ha den som versionen utan cellular fram tills ens operatör erbjuder det?

Något annat som bråkar då man kör cellular-versionen utan abonnemang?

Nej, ingenting sådant. Bara att köra på

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag frågade iofs i en annan tråd innan jag kom till denna

Vad betyder LKI? Jag hittar ingen förklaring

Klockan. Herre gud vilken skillnad. Att 0.7 mm kan kännas så mycket tunnare. Och skärmen... Den är riktigt bra

Jag kom på det när jag körde hem i bilen... LuftKvalitetsIndex... LKI
Som givetvis inte finns här hemma

Ursprungligen av Chaosstar:

Kan ni testa hur det är att ha cellular-versionen utan abonnemang.
Blir det en massa notiser om att e-sim saknas/inte är påslaget som inte går att få bort helt?
Eller kan man ha den som versionen utan cellular fram tills ens operatör erbjuder det?

Något annat som bråkar då man kör cellular-versionen utan abonnemang?

Bra fråga. Det blir en LTE version till mig o frugan, sen hoppas jag bara att Telia/Halebop hakar på om inte allt för många år och framförallt inte tar 100:- i månaden. Då man endast använder en enhet till att prata med under en given tid så borde det vara inbakat i det vanliga abbet man har. Men mobila isp:er är lågvattenmärket av existerande liv här på jorden så vi får se hur lång tid det tar innan de ger med sig om det.
Det enda jag egentligen har att välja på då är väl svart klocka som ser för basic ut eller den i aluminium. Lutar åt aluminium faktiskt. Sticker ut lite mer.

  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2018-09-22 18:23

Kan man använda EKG i klockan även om det inte är godkänt i EU ännu?

Ursprungligen av genki:

Kan man använda EKG i klockan även om det inte är godkänt i EU ännu?

Funktionen är inte släppt ens i USA ännu. Kommer i en senare uppdatering

Kan man spara pengar genom att köpa klockan på annat håll än Sverige? Isåfall hur, på enklast sätt.
Tänkte på kronans låga värde och iPhones som är riktigt dyra i Sverige numera.

Ursprungligen av Tjosansa:

Kan man spara pengar genom att köpa klockan på annat håll än Sverige? Isåfall hur, på enklast sätt.
Tänkte på kronans låga värde och iPhones som är riktigt dyra i Sverige numera.

Från Tyskland kan du ju kanske få den några hundralappar billigare.

Ursprungligen av Mackan1984:

Från Tyskland kan du ju kanske få den några hundralappar billigare.

Jo jag såg att prisskillnaden var minimal. Det blev en beställning från Apple i Sverige. 44mm aluminium LTE. 6.400:- det var vad en iPhone kostade en gång i tiden.

  • Medlem
  • Gothenburg
  • 2018-09-22 23:36

Om man köper LTE varianten i USA har den samma band som Sverige varianten?

Ursprungligen av mjp:

Om man köper LTE varianten i USA har den samma band som Sverige varianten?

Senast som jag kontrollerade så fattas några band

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2018-09-23 10:31

Jag var för sen på pucken, står leveranstid 31:a oktober nu, det fanns alltså klockor att tillgå 21:a sept men det är redan en månads backlog på leverans? Gah.

Jag velade också, men klickade på köp-knappen igår. Blev en 44 mm silver GPS med sportloop. En kollega i Tyskland tar över min AW3. Fick också leverans där ca 31 okt. Hoppas de bättrar på den eftersom jag sticker till Tyskland den 19/10.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-09-23 19:55

Någon som använder sin AW4 i löpspåret?
Relativ ny på löpning och vill förbättra mig och fick tips om Trappintervaller, men vet inte om man kan ställa in dylikt i en AW4?
Idag använder jag mig av Runkeeper på min iPhone men skulle vilja lämna mobilen hemma på min runda där av tanken på en klocka.
Är inte supernoga med att det skall vara AW4 men det underlättar väl lite när man har iPhone?
Jag hade den första generationen AW men frugan tog över den då jag inte kände att jag hade användning av den just då.

Ursprungligen av Freddie:

Någon som använder sin AW4 i löpspåret?
Relativ ny på löpning och vill förbättra mig och fick tips om Trappintervaller, men vet inte om man kan ställa in dylikt i en AW4?
Idag använder jag mig av Runkeeper på min iPhone men skulle vilja lämna mobilen hemma på min runda där av tanken på en klocka.
Är inte supernoga med att det skall vara AW4 men det underlättar väl lite när man har iPhone?
Jag hade den första generationen AW men frugan tog över den då jag inte kände att jag hade användning av den just då.

Jag springer med klockan. Det går att ställa in intervaller, men du behöver tredjepartsappar för det. Runkeeper tex. Den ska finnas som app till klockan (använder den dock inte själv).

Är series 4 100% vatten tät? Så kan lätt skölja av den ibland osv?

Ursprungligen av ibeardtech:

Är series 4 100% vatten tät? Så kan lätt skölja av den ibland osv?

Skölj av den under kranen utan att oroa dig

Okej, kan man lura klockan o ändra religon till USA ovh få igång EKG?

Ursprungligen av ibeardtech:

Okej, kan man lura klockan o ändra religon till USA ovh få igång EKG?

Förmodligen, så snart de släpper funktionen där.

Har beställd båda GPS och den med 4G, men får båda hem imorgon, har knte bestämt mig vilken jag ska välja. Vad tycker ni?

Men wi-fi Modellen, kan man ringa med klockan utan att telefonen är på samma nätverk eller i närheten? Alltså om klockan är på ett nätverk

Senast redigerat 2018-09-28 08:07
1
Bevaka tråden