Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som köpt Apple Watch 4

Tråden skapades och har fått 467 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-09-22 01:15

Antagligen jag som missar något men om jag går in i Apple Watch-appen och tittar under komplikationer så ser jag två st, EasyPark och Fantastical. Den senare har jag på min tidigare AW haft som ständig komplikation.

Nu, om jag går in för att ställa in valfri Watchface så finns den inte att välja. Ingenstans. Inte heller går EasyPark att välja.

Vad är snett?

Ursprungligen av meb79:

Woot, verkar bli leverans idag trots att Apple hade sagt måndag den 24:e för klockan. Verkar som DHL är pigga idag

Min kom också. Kl 18:04 men det är helt ok

Ursprungligen av zinned:

Antagligen jag som missar något men om jag går in i Apple Watch-appen och tittar under komplikationer så ser jag två st, EasyPark och Fantastical. Den senare har jag på min tidigare AW haft som ständig komplikation.

Nu, om jag går in för att ställa in valfri Watchface så finns den inte att välja. Ingenstans. Inte heller går EasyPark att välja.

Vad är snett?

Jag har samma bekymmer med Gymaholic.
Syns i komplikationer men går ej att välja som komplikation i urtavlor.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-09-22 07:03

Hur fick ni tag i stainless silver 44mm? Jag bokade från 4 ställen för att vara säker den 14e september INGEN har fått in den.

Macforum, Media Markt, Elgiganten samt Webhallen

Det verkar som att somliga appar måste uppdateras för att funka på AW4. Min Nike Runners Club funkar inte. Och ganska många andra appar kommer inte upp. SAS funkar.

Ursprungligen av Mackan1984:

Jag har samma bekymmer med Gymaholic.
Syns i komplikationer men går ej att välja som komplikation i urtavlor.

Ursprungligen av el gringo:

Det verkar som att somliga appar måste uppdateras för att funka på AW4. Min Nike Runners Club funkar inte. Och ganska många andra appar kommer inte upp. SAS funkar.

Ok förstår sålde min aw2 i julas så kände mig nästan lite vilsen när inget fungerade som jag mindes det.
Var lite deprimerande att gå in i App Store och se att inget hade ändrats på 10 månader.
Samma appar hägrande på framsidan.

Nice, fick nyss notis om att min klocka har börjar sin resa från Suzhou, Kina. Vacker stad, Kartor plockar fram riktigt snygga kort därifrån.

Nu har jag beställt en AW 4 44mm från Macforum.
Skickas till mig inom 2-5 dagar står det i bekräftelsemejlet. Kan detta stämma?

Ursprungligen av Esa:

Hur fick ni tag i stainless silver 44mm? Jag bokade från 4 ställen för att vara säker den 14e september INGEN har fått in den.

Macforum, Media Markt, Elgiganten samt Webhallen

När det gäller klockan så anser jag att det bara är Apple som är en "säker" leverantör.

Ursprungligen av el gringo:

Det verkar som att somliga appar måste uppdateras för att funka på AW4. Min Nike Runners Club funkar inte. Och ganska många andra appar kommer inte upp. SAS funkar.

Jag tror att det beror på att man har introducerat en ny typ av komplikationer för S4 och vissa urtavlor är specifika för S4.

Ett exempel är Fantastical. Den går att välja som komplikation i Siri urtavlan men inte i S4 specifika urtavlor.

Så de kommer troligen vid en uppdatering. Apple höll ju dessa nya urtavlor rätt hemliga även om en skärmdump läckte.

Ursprungligen av Pulver:

Från ett annat forum: "Macforum sa att butiker bara fick beställa in det som förbokats inte mer föränn 21 oktober"

Verkar vara lika dålig tillgång som när Series 2 lanserades för två år sedan - klart man får lite konspirationsteorier om att det är en medveten strategi från Apple för att "skapa ett sug"

Mitt exemplar är iallafall påväg

Om man istället tänker på hur produkten lanseras så behövs ingen konspirationsteori. Jag är i stället imponerad över att de får tillverkning och logistik att överhuvudtaget fungera i denna gigantiska skala.

Ursprungligen av berne:

Kika lite verkar vara slut på de på flesta kända butiker på nätet, får vänta tills nästa vecka
Å kika, då det säkert uppdater lagersaldon, och
Får datum för ny lev

Det är ju endast enstaka exemplar i "udda" färger som nått butikerna och tyvärr så lär vi inte se något brett lager-saldo i butikerna än på länge - först i slutet på oktober låter (tyvärr) högst rimligt.

Ursprungligen av everlast:

Nu har jag beställt en AW 4 44mm från Macforum.
Skickas till mig inom 2-5 dagar står det i bekräftelsemejlet. Kan detta stämma?

Om det stod att de hade den i lager - Ja, annars - Nej.

Edit: tittade på Macforums hemsida och tyvärr är den väldigt förvirrande - de indikerar att den finns i lager via bla prisjakt, men trycker man på "visa lagersaldo" ser man att den endast finns i lager i en av deras butiker - inte i "huvudlager"

Om det inte stod att den fanns i huvudlager när du beställde kommer du antagligen få vänta ett bra tag - tvivlar starkt på att de skickar den från ett butiks-lager till dig.

Senast redigerat 2018-09-22 10:49
Ursprungligen av zinned:

Antagligen jag som missar något men om jag går in i Apple Watch-appen och tittar under komplikationer så ser jag två st, EasyPark och Fantastical. Den senare har jag på min tidigare AW haft som ständig komplikation.

Nu, om jag går in för att ställa in valfri Watchface så finns den inte att välja. Ingenstans. Inte heller går EasyPark att välja.

Vad är snett?

Får inte bli ngt trassel med EasyPark . Den använder jag dagligen. Har precis uppdaterat 3:an. Nu är det att få 4:an att fungera. Upplockad ur kartongen bara - så långt. Har det löst sig med EasyPark ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-22 12:02

Finns det någon butik i stockholmsområdet som har exemplar ute i butiken så man kan känna och klämma lite? Antar att Apple i Täby har, men gärna stan eller södra sidan.

Är det någon som vet vad komplikationen LKI visar? Jag försöker hitta något men har inte lyckats?

Ursprungligen av BlackSmp:

Är det någon som vet vad komplikationen LKI visar? Jag försöker hitta något men har inte lyckats?

Trycker man på den blev det lokalt väder har jag för mig, kan ha tryckt fel med ?
Någon som vet hur man får bort automatisk ”fjärrkontroll” för musik eller podcasts.
Lyssnar en hel del på poddar och musik och vill hellre se min urtavla när jag kollar på klockan snabbt.
Men den startar automatiskt upp detta när jag startar Apple Music i mobilen exempelvis.

LKI = LuftKvalitetsIndex ? översättning från AQI = AirQualityIndex ?

Ursprungligen av Pulver:

LKI = LuftKvalitetsIndex ? översättning från AQI = AirQualityIndex ?

Tack, det stämmer, det slog mig som en blixt från klar himmel när jag satt i bilen:)

Senast redigerat 2018-09-22 14:52
Ursprungligen av Mackan1984:

Trycker man på den blev det lokalt väder har jag för mig, kan ha tryckt fel med ?
Någon som vet hur man får bort automatisk ”fjärrkontroll” för musik eller podcasts.
Lyssnar en hel del på poddar och musik och vill hellre se min urtavla när jag kollar på klockan snabbt.
Men den startar automatiskt upp detta när jag startar Apple Music i mobilen exempelvis.

Det är jättesvårt att hitta - til och med när jag vet vad jag letar efter..

Det tog mig 10 minuter att hitta:)

Apple Watch appen, Allmänt, Väck skärm, Starta ljudappar

Ursprungligen av Mackan1984:

Trycker man på den blev det lokalt väder har jag för mig, kan ha tryckt fel med ?
Någon som vet hur man får bort automatisk ”fjärrkontroll” för musik eller podcasts.
Lyssnar en hel del på poddar och musik och vill hellre se min urtavla när jag kollar på klockan snabbt.
Men den startar automatiskt upp detta när jag startar Apple Music i mobilen exempelvis.

Testa under: inställningar=>väck skärm=>starta ljudappar automatiskt.

Tror att det var där jag slog av det, och ovan gäller alltså Watch-appen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-09-23 22:31
Ursprungligen av adress@mac:

Får inte bli ngt trassel med EasyPark . Den använder jag dagligen. Har precis uppdaterat 3:an. Nu är det att få 4:an att fungera. Upplockad ur kartongen bara - så långt. Har det löst sig med EasyPark ?

Nope, EasyPark eller Fantastical går fortfarande inte att välja som komplikation om det var det du menade.

Ursprungligen av zinned:

Nope, EasyPark eller Fantastical går fortfarande inte att välja som komplikation om det var det du menade.

Jag har inte easypark men Fantastical går att lägga till på de gamla urtavlorna och serie 4. Jag antar att samma gäller easypark. Så apparna (åtminstone Fantastical) fungerar med undantaget att de inte har lagt till den nya formen av komplikationer.

Jag är medveten om att de går inte att lägga till på de nya S4 specifika urtavlorna - men tydlighet om vad som fungerar och inte fungerar är alltid bra

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har inte easypark men Fantastical går att lägga till på de gamla urtavlorna och serie 4. Jag antar att samma gäller easypark. Så apparna (åtminstone Fantastical) fungerar med undantaget att de inte har lagt till den nya formen av komplikationer.

Jag är medveten om att de går inte att lägga till på de nya S4 specifika urtavlorna - men tydlighet om vad som fungerar och inte fungerar är alltid bra

På det sättet fungerar EasyPark också - inga problem. Men den går inte att lägga på urtavlan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-09-24 09:40
Ursprungligen av adress@mac:

På det sättet fungerar EasyPark också - inga problem. Men den går inte att lägga på urtavlan.

Jag har aldrig påstått att apparna inte fungerade. Det var komplikationerna vi talade om, ingenting annat.

Sedan kan jag hålla med om att det kan vara bra att veta att komplikationerna fungerar på de gamla urtavlorna men nu är detta en tråd gällande AW4 och fokus ligger då mest på de nya urtavlorna.

Ursprungligen av zinned:

Jag har aldrig påstått att apparna inte fungerade. Det var komplikationerna vi talade om, ingenting annat.

Sedan kan jag hålla med om att det kan vara bra att veta att komplikationerna fungerar på de gamla urtavlorna men nu är detta en tråd gällande AW4 och fokus ligger då mest på de nya urtavlorna.

Skäll inte på budbäraren. Startade tråden och tror mig veta att det gäller AW4.....?

:´(

När jag loggade in på den Amerikanska siten och kontrollerade min order (den är snyggare) så stod det där: "This order takes longer than usual to process - please stay tuned for more information".

Undrar vad det betyder...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-09-24 10:03
Ursprungligen av adress@mac:

Skäll inte på budbäraren. Startade tråden och tror mig veta att det gäller AW4.....?

Då du insinuerade att jag skulle ha påstått att apparna inte heller fungerade så ville jag bara ha sagt att så inte var fallet, endast komplikationerna. Bra så

Lite uppackningsbilder

40mm Space Gray Aluminium Black Sport Loop

Armbandet var helt klart "rödare" än vad jag trott, annars nöjd

Någon som vet var man kan köpa liknande armband som Hermés Simple Tour (med vikspänne?) och inte behöva betala 6.000kr?

Bevaka tråden