Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-09-13 15:28
Ursprungligen av Capeman:

Gärna! Jag ska nog inte byta telefon i år men däremot börjar det bli dags för klockbyte.

Jag kan informera herrn att jag tar gärna en fika men något telefonbyte blir det inte i år. Med den värdelösa kronan vi har så medges inte en uppdatering från iPhone X. Jag kommer dock göra som du, uppgradera klockan

Ursprungligen av zinned:

Jag kan informera herrn att jag tar gärna en fika men något telefonbyte blir det inte i år. Med den värdelösa kronan vi har så medges inte en uppdatering från iPhone X. Jag kommer dock göra som du, uppgradera klockan

Nä, det var rätt obscena priser!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-09-14 10:49
Ursprungligen av Capeman:

Nä, det var rätt obscena priser!

Mycket.

Kanske blir en trend nu att även de som tidigare har bytt varje år börjar byta vartannat istället.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-10-11 01:25

Står inför valet att gå ner till fotobutiken och beställa pappersbilder eller ersätta min Canon som dog efter att jag stoppat in nya originalpatroner. Fy 17 vad jag lagt ner på den skrivaren i toner.

Då slår det mig, har jag inte läst om Epson, att de kör med fasta bläcktankar?
2minuters googling senare och Epson EcoTank ET-2650 är beställd. Inte snabbast, inte flest funktioner, ingen duplex, minimal display. Men den levereras med bläck för flera tusen utskrifter – ~4500 sidor i svartvitt och ~7500 i färg.
Snabb koll visar att en flaska bläck á 70ml kostar 115kr. För samma peng man inte ens 7ml Canon bläck.
Jag är kär❤️

Ursprungligen av reboot81:

Står inför valet att gå ner till fotobutiken och beställa pappersbilder eller ersätta min Canon som dog efter att jag stoppat in nya originalpatroner. Fy 17 vad jag lagt ner på den skrivaren i toner.

Då slår det mig, har jag inte läst om Epson, att de kör med fasta bläcktankar?
2minuters googling senare och Epson EcoTank ET-2650 är beställd. Inte snabbast, inte flest funktioner, ingen duplex, minimal display. Men den levereras med bläck för flera tusen utskrifter – ~4500 sidor i svartvitt och ~7500 i färg.
Snabb koll visar att en flaska bläck á 70ml kostar 115kr. För samma peng man inte ens 7ml Canon bläck.
Jag är kär❤️

Kollade du på alternativet Canon G3200 om ifall vad gjorde att du valde Epson?

Ursprungligen av reboot81:

Står inför valet att gå ner till fotobutiken och beställa pappersbilder eller ersätta min Canon som dog efter att jag stoppat in nya originalpatroner. Fy 17 vad jag lagt ner på den skrivaren i toner.

Då slår det mig, har jag inte läst om Epson, att de kör med fasta bläcktankar?
2minuters googling senare och Epson EcoTank ET-2650 är beställd. Inte snabbast, inte flest funktioner, ingen duplex, minimal display. Men den levereras med bläck för flera tusen utskrifter – ~4500 sidor i svartvitt och ~7500 i färg.
Snabb koll visar att en flaska bläck á 70ml kostar 115kr. För samma peng man inte ens 7ml Canon bläck.
Jag är kär❤️

Meddela gärna om hur utskriftresultatet blir, helst på foton/bilder.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-10-15 16:19
Ursprungligen av CekariYH:

Meddela gärna om hur utskriftresultatet blir, helst på foton/bilder.

Skicka länk till bild och din adress så kommer en 10x15 print på posten.

Kört 120 st 10x15 fotopappersutskrifter, mest mörka grupp bilder (dålig belysning).

Mitt råd är att skippa allt vad Epsons mjukvara heter, installationerna kraschade och strular både på win och Mac.

Min kärlek kvarstår till skrivaren.

Ja just det - trådens ämne - för vi har gift oss!
Inte skrivaren alltså, utan Miss Perfect och jag!

Grattis @reboot81!

Ursprungligen av reboot81:

Ja just det - trådens ämne - för vi har gift oss!
Inte skrivaren alltså, utan Miss Perfect och jag!

Åh va roligt!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-15 16:26
Ursprungligen av reboot81:

Skicka länk till bild och din adress så kommer en 10x15 print på posten.

Kört 120 st 10x15 fotopappersutskrifter, mest mörka grupp bilder (dålig belysning).

Mitt råd är att skippa allt vad Epsons mjukvara heter, installationerna kraschade och strular både på win och Mac.

Min kärlek kvarstår till skrivaren.

Ja just det - trådens ämne - för vi har gift oss!
Inte skrivaren alltså, utan Miss Perfect och jag!

Stående ovationer till er båda, mäkta kul! Får skicka med en applåd till skrivaren när jag ändå är i farten

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-10-15 16:37

Får man gratulera @reboot81

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-10-15 17:35

Tackar!
Fick den här plåtskylten som gåva av frun:

Ursprungligen av reboot81:

Skicka länk till bild och din adress så kommer en 10x15 print på posten.

Kört 120 st 10x15 fotopappersutskrifter, mest mörka grupp bilder (dålig belysning).

Mitt råd är att skippa allt vad Epsons mjukvara heter, installationerna kraschade och strular både på win och Mac.

Min kärlek kvarstår till skrivaren.

Ja just det - trådens ämne - för vi har gift oss!
Inte skrivaren alltså, utan Miss Perfect och jag!

Stort grattis!!!

Ursprungligen av reboot81:

Skicka länk till bild och din adress så kommer en 10x15 print på posten.

Kört 120 st 10x15 fotopappersutskrifter, mest mörka grupp bilder (dålig belysning).

Mitt råd är att skippa allt vad Epsons mjukvara heter, installationerna kraschade och strular både på win och Mac.

Min kärlek kvarstår till skrivaren.

Ja just det - trådens ämne - för vi har gift oss!
Inte skrivaren alltså, utan Miss Perfect och jag!

Först, Grattis till er båda!

Vilken kvalitet ska du ha på bilden för att det ska bli bra?

Avdelningen "lifehack man missat totalt":

Tillägg: Har man 3D Touch (vilket jag inte har på min SE), så går tydligen vilken tangent som helst bra.

Senast redigerat 2018-11-21 11:28
  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-11-20 16:09
Ursprungligen av johan_tanying:

Avdelningen "lifehack man missat totalt":

...eller håller nere vilket tecken som helst och inte bara space.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2018-11-20 16:30
Ursprungligen av zinned:

...eller håller nere vilket tecken som helst och inte bara space.

Tangenterna blev blanka...

Tog körkort idag! Väldigt väldigt glad över det, ses i rondellerna! Tut tuuuut! ?

Ursprungligen av D_Odell:

Tog körkort idag! Väldigt väldigt glad över det, ses i rondellerna! Tut tuuuut! ?

Grattis.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-20 19:54
Ursprungligen av D_Odell:

Tog körkort idag! Väldigt väldigt glad över det, ses i rondellerna! Tut tuuuut! ?

Gratulationer, då är det bara att tuta och köra nu då!

Ursprungligen av D_Odell:

Tog körkort idag! Väldigt väldigt glad över det, ses i rondellerna! Tut tuuuut! ?

Grattis!!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-11-20 21:45
Ursprungligen av D_Odell:

Tog körkort idag! Väldigt väldigt glad över det, ses i rondellerna! Tut tuuuut! ?

Men försiktigt! ??

Ursprungligen av D_Odell:

Tog körkort idag! Väldigt väldigt glad över det, ses i rondellerna! Tut tuuuut! ?

Grattis!
Nu får man hålla sig borta från Stockholms gator ett tag då

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-11-21 09:22
Ursprungligen av larsp777:

Tangenterna blev blanka...

Du kan flytta markören om du håller inne mellanslagstangenten, eller som @zinned skriver vilken tangent som helst om du har 3D touch på telefonen.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2018-11-21 09:45
Ursprungligen av Cribe:

Du kan flytta markören om du håller inne mellanslagstangenten, eller som @zinned skriver vilken tangent som helst om du har 3D touch på telefonen.

Har en iPhone Xs Max.

Tack för tipset!

  • Medlem
  • 2018-11-21 10:44
Ursprungligen av D_Odell:

Tog körkort idag! Väldigt väldigt glad över det, ses i rondellerna! Tut tuuuut! ?

Gratulerar! Var rädd om lappen, det går minst tusen gånger fortare att bli av med det än att ta det.

Ursprungligen av Dalle:

Gratulerar! Var rädd om lappen, det går minst tusen gånger fortare att bli av med det än att ta det.

Av erfarenhet eller känner du till?

  • Medlem
  • 2018-11-21 18:10
Ursprungligen av D_Odell:

Av erfarenhet eller känner du till?

Bara hörsägen. Jag tog lappen för 18 år sedan och jag kör ca 2000 mil/år. Jag har blivit stoppad tre gånger under dessa år. Och då var det för vanliga rutinkontroller.
Skulle jag behöva ta om kortet idag så är jag inte säker på att jag skulle bli godkänd på kördelen. Dels har säkert körskolorna nya idéer om hur man ska köra, dels så kör man inte alltid precis så som man har blivit lärd en gång i tiden.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2018-11-21 22:19

Mitt kort fyller 48 år.
Och jag som fortfarande tycker det är lämpligast för medtrafikanterna att jag blinkar i en rondell är nog körd om det skulle komma till omprov.

Ursprungligen av Le:

Mitt kort fyller 48 år.
Och jag som fortfarande tycker det är lämpligast för medtrafikanterna att jag blinkar i en rondell är nog körd om det skulle komma till omprov.

Det gör mitt med snart, och jag gör som du, blinkar i rondellerna, finner det otroligt jobbigt att inte veta om dom ska fullfölja runt eller ta av strax innan. Många blinkar ju inte ens när dom tänker lämna... :-/

Bevaka tråden