Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inte tips, utan förfrågan, hittar inget bättre ställe: myndighetspost

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En sak som vore intressant att få utredd är vilken elektronisk brevlåda för riktig post som är bäst. Låt oss anta att ingen vill ha en sådan som inte används av Skatteverket, vilket då enligt denna sida

https://www.skatteverket.se/privat/sjalvservi...

ger dessa alternativ att välja mellan:

  • Min myndighetspost

  • eBoks

  • Digimail

  • Kivra

En jämförelse av erbjudna tjänster, funktionalitet, användarvänlighet och kanske också av elementära uppgifter om vilka som står bakom de olika lösningarna vore mycket intressant, eftersom det är tjänster som man som privatperson inte vill prova, då tanken på hur mycket strul det skulle kunna bli om man vill lämna tjänsten och det uppstår problem inte direkt lockar till experiment. Kivra kör för närvarande en reklamdrive i tunnelbanan, men betygen i Play store avskräcker. Inte desto mindre vore det skönt att kunna få sin myndighetspost digitalt och samlad där den går att söka i, organisera och sortera - givet att det verkligen funkar. Kanske något för 99 att reda ut?

#nyhetstips

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-02-05 21:17
Ursprungligen av GustafMA:

En sak som vore intressant att få utredd är vilken elektronisk brevlåda för riktig post som är bäst. Låt oss anta att ingen vill ha en sådan som inte används av Skatteverket, vilket då enligt denna sida

https://www.skatteverket.se/privat/sjalvservi...

ger dessa alternativ att välja mellan:

  • Min myndighetspost

  • eBoks

  • Digimail

  • Kivra

En jämförelse av erbjudna tjänster, funktionalitet, användarvänlighet och kanske också av elementära uppgifter om vilka som står bakom de olika lösningarna vore mycket intressant, eftersom det är tjänster som man som privatperson inte vill prova, då tanken på hur mycket strul det skulle kunna bli om man vill lämna tjänsten och det uppstår problem inte direkt lockar till experiment. Kivra kör för närvarande en reklamdrive i tunnelbanan, men betygen i Play store avskräcker. Inte desto mindre vore det skönt att kunna få sin myndighetspost digitalt och samlad där den går att söka i, organisera och sortera - givet att det verkligen funkar. Kanske något för 99 att reda ut?

#nyhetstips

En mycket bra idé. Jag kör Kivra och funktionaliteten är verkligen "så där". Min myndighetspost har väl i princip slutat fungera som app?

  • Medlem
  • 2019-02-05 22:05

Kivra funkar bra för mig. Jag får ett mail när ett nytt dokument finns där. Jag loggar in och laddar hem det. Inte mycket mer än så. Det är en brevlåda, någon ytterligare funktionalitet behöver jag inte.

Kör Kivra jag med, funkar fint.

En bra idé @GustafMA.

Kör också med Kivra själv och tycker det funkar bra, men tar med mig tipset till redaktionsmötena never the less!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-02-05 22:45

När ni säger att Kivra fungerar, drabbas ni aldrig av att det inte går att logga in i appen? Senast idag fick jag gå via webben. Det var också vad supporten sa att man skulle göra när det var störningar. Det har blivit bättre det senaste året, men strular alltså fortfarande.

Ursprungligen av xms67:

När ni säger att Kivra fungerar, drabbas ni aldrig av att det inte går att logga in i appen? Senast idag fick jag gå via webben. Det var också vad supporten sa att man skulle göra när det var störningar. Det har blivit bättre det senaste året, men strular alltså fortfarande.

Inte haft några såna problem.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-02-06 08:19
Ursprungligen av xms67:

När ni säger att Kivra fungerar, drabbas ni aldrig av att det inte går att logga in i appen? Senast idag fick jag gå via webben. Det var också vad supporten sa att man skulle göra när det var störningar. Det har blivit bättre det senaste året, men strular alltså fortfarande.

Har inte hänt mig.
Men det är inte många gånger om året jag nyttjar appen. Har inte haft något att klaga på, den gör det den ska.

Ursprungligen av xms67:

När ni säger att Kivra fungerar, drabbas ni aldrig av att det inte går att logga in i appen?...

Nej, har aldrig hänt mig. Men å andra sidan så är det ju inte precis varje dag man loggar in där. 10 gånger per år, kanske.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-02-06 10:04
Ursprungligen av keptang:

Inte haft några såna problem.

Ursprungligen av Json_81:

Har inte hänt mig.
Men det är inte många gånger om året jag nyttjar appen. Har inte haft något att klaga på, den gör det den ska.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nej, har aldrig hänt mig. Men å andra sidan så är det ju inte precis varje dag man loggar in där. 10 gånger per år, kanske.

Där ser man. Jag har haft en hel del problem, senast igår. Nu fungerade det. Sedan loggar jag nog in där minst tre ggr/månad.

Använder Kivra. Fungerar utmärkt för mina behov. Får notiser och om det har strulat nån gång var det länge sen.

Jag efterlyser en brevlåda som helt ersätter din fysiska låda, dit all post levereras, scannas och levereras till dig i form av epost.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-02-06 15:21

Jag använder Min Myndighetspost, men bara webbtjänsten och inte appen så där kan jag inte uttala mig om hur det fungerar. Jag får nästan bara meddelanden från Skatteverket om när det är dags för inbetalning av skatt till företaget (är fortfarande registrerad egenföretagare av oklar anledning), plus några få andra typer av meddelanden, så det blir inte särskilt många gånger jag loggar in där under ett år. Men ja, intressant att utforska!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-02-07 18:32

Kivra, får bl a lönebesked där, förutom en hel del annat. Så några ggr i månaden.

1
Bevaka tråden