Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken mobil från MWC var mest intressant?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nyfiken på att veta – vilken mobil var det bästa som kom från MWC i år? Kanske den vikbara Huawei Mate X, Nokia 9 med fem kameror eller helt enkelt prisbomben Xiaomi Mi 9? Eller var det "biotelefonen" Sony Xperia 1, "batteriet" Energizer Power Max P18K Pop eller LG V50 Thinq med tillbehöret Dual Screen?

Berätta och motivera!

PS: Visserligen lanserade Samsung sina nya telefoner några dagar innan mässan, men tycker ändå att Galaxy S10, S10 Plus och Galaxy Fold kan platsa in här de också!

Vilken mobil vann?

  • Medlem
  • 2019-03-01 13:43

Min favorit presenterades tyvärr inte på MWC men får väl ändå säga Samsung Fold ?

Ursprungligen av PaO:

Min favorit presenterades tyvärr inte på MWC men får väl ändå säga Samsung Fold ?

Jag tycker som sagt ändå den kan räknas med, för den hade väldigt stor närvaro under MWC. Och ska man vara sån lanserades inte Mate X heller på MWC, utan dagen innan.

  • Medlem
  • 2019-03-01 15:24
Ursprungligen av jakobnilsson:

Jag tycker som sagt ändå den kan räknas med, för den hade väldigt stor närvaro under MWC. Och ska man vara sån lanserades inte Mate X heller på MWC, utan dagen innan.

Tycker jag med ?

Läste för övrigt en intervju med den danske Huawei representanten och då sade hon försäljning under 2019.
Vad fick ni fram på MWC?

Nokia 9 med Android One och fem kameror. Den kan jag tänka mig om det kniper (och köptrollet slår klorna i mig). Men jag avvaktar en gedigen kamerarecension.

  • Medlem
  • 2019-03-01 21:04

Nokia 9 är nog min också. Lite samma sits som @Zeugma

  • Medlem
  • Hoppar från spelvärld till spelvärld dagligen. I livets Lobby så bor jag med min fru och våra 3 katter.
  • 2019-03-01 22:25

Har hållt mig till HTC och Sony på senare år. Men på MWC så var det nog Energizer som tilltalade mig mest rent praktiskt sätt, anser att mer batterikapacitet kan vara något som flesta mobiler ska sträva efter. De moderna mobilerna behöver ca 1 laddning per dag om de används intensivt.

  • Medlem
  • 2019-03-01 23:09

Efter en, i min ögon, relativt sval utveckling under de senaste åren i den här branschen så känns Mate X som en frisk fläkt.

Inte för att jag skulle köpa en första generation smartphone med vikbar skärm men den visar på något helt nytt, smart design som utnyttjar nya tekniken väl utan alltför många kompromisser. Hatten av till Huawei!

Alla som redan har nämnts ovan var spännande. Men rent allmänt tycker jag en modell som Nokia 4.2 kändes intressant. Ansiktsupplåsning, dedikerad Google assistent knapp, nfc för mobila betalningar etc..

https://www.nokia.com/phones/en_int/nokia-4/

Jag har alltid köpt det dyraste flaggskeppet när jag har uppgraderat tidigare.
Men nu har jag mer undrat om inte en mellanklassare räcker nästa gång?
Motorola har även de många intressanta modeller i den kategorin.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2019-03-02 08:33

Den som tilltalade mig mest var Samsung S10e, äntligen en powerhorse-telefon i litet format, hade dock önskat att den var liite mindre.

Men... Med tanke på alla tjänster jag använder i Apples ekosystem, så krävs det mycket för att få mig att byta. Dags för Apple att göra en ny SE snart!

Ursprungligen av JohannesKBA:

Den som tilltalade mig mest var Samsung S10e, äntligen en powerhorse-telefon i litet format, hade dock önskat att den var liite mindre.

Men... Med tanke på alla tjänster jag använder i Apples ekosystem, så krävs det mycket för att få mig att byta. Dags för Apple att göra en ny SE snart!

10e tror jag har potential att bli en hit för Samsung. En fördel som jag ser det är att den har en platt display rakt av. Ingen edge böjning som ser snyggt ut men är lite av en gimmick utan större nytta.

  • Medlem
  • Stockholms län
  • 2019-03-02 19:57

Samsung Galaxy S10e. Dock 1000:- för högt precis som Iphone Xr.

Mate x och galaxy fold tycker jag är mest intressanta. De andra är ju mest små förbättringar av vad vi redan sett i 12 år nu.

Jag fastnade för Nokia 9 med alla kameror. Vill gärna testa hur bilderna blir och uppskattar att ingen av kamerorna sticker ut från baksidan.

Måste också ge en eloge till Energizer som visar att att det går att göra telefoner med bra batteritid, synd bara att designen blev så misslyckad (och känner också att jag hellre sett vettigare specifikationer på hårdvaran för att faktiskt känna köp-sug). Varför en utstickande kamera och varför ser den mer ut som ett batteri med skärm än en telefon med riktigt bra batteritid?

Ursprungligen av Ida Blix:

Jag fastnade för Nokia 9 med alla kameror. Vill gärna testa hur bilderna blir och uppskattar att ingen av kamerorna sticker ut från baksidan.

Jag ser fram emot ett ingående test av den. Nokia och möjligen Sony är de tillverkare som jag möjligen kan tänka mig att byta till när min iPhone 7+ slutar uppdateras/går sönder.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-03-04 10:19

Jag hade inte på förhand väntat mig att bli imponerad av Nokia 9, åtminstone sett till det vi fick berättat för oss, men den är jag verkligen spänd på att se om kameralösningen lever upp till den lovande teorin. Och jag hade inte heller väntat mig att Sony skulle leverera en intressant produkt i Xperia 1. Hade väntat mig den förväntade XZ4, men Xperia 1 är deras mest intressanta produkt på länge. Oklart om den kommer vända deras kräftgång uppåt, men den ska också bli intressant att testa på i praktiken.

Ursprungligen av ekloev:

Jag hade inte på förhand väntat mig att bli imponerad av Nokia 9, åtminstone sett till det vi fick berättat för oss, men den är jag verkligen spänd på att se om kameralösningen lever upp till den lovande teorin. Och jag hade inte heller väntat mig att Sony skulle leverera en intressant produkt i Xperia 1. Hade väntat mig den förväntade XZ4, men Xperia 1 är deras mest intressanta produkt på länge. Oklart om den kommer vända deras kräftgång uppåt, men den ska också bli intressant att testa på i praktiken.

Min bror tar över min gamla Sony Xperia XZ2 som jag nu har skickat till honom. Så jag har nu beställt en Nokia 9, mest för att jag var intresserad av kameralösningen.
Xperia 1 var annars mitt förstahandsval. Men i och med att mobilen blir så pass hög så blev jag tveksam.
Sen tog de bort trådlös laddning också.

Under tiden använder jag en äldre Microsoft mobil Lumia 550 (som jag har haft i förrådet) med Windows 10 Mobile. Gillar systemet fortfarande men nu är app utbudet rätt magert.. Men det funkar tillfälligt tills jag får Nokian i slutet av mars.

Ursprungligen av johnh3:

Min bror tar över min gamla Sony Xperia XZ2 som jag nu har skickat till honom. Så jag har nu beställt en Nokia 9, mest för att jag var intresserad av kameralösningen.
Xperia 1 var annars mitt förstahandsval. Men i och med att mobilen blir så pass hög så blev jag tveksam.
Sen tog de bort trådlös laddning också.

Under tiden använder jag en äldre Microsoft mobil Lumia 550 (som jag har haft i förrådet) med Windows 10 Mobile. Gillar systemet fortfarande men nu är app utbudet rätt magert.. Men det funkar tillfälligt tills jag får Nokian i slutet av mars.

Spännande!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-03-10 08:51
Ursprungligen av johnh3:

Min bror tar över min gamla Sony Xperia XZ2 som jag nu har skickat till honom. Så jag har nu beställt en Nokia 9, mest för att jag var intresserad av kameralösningen.
Xperia 1 var annars mitt förstahandsval. Men i och med att mobilen blir så pass hög så blev jag tveksam.
Sen tog de bort trådlös laddning också.

Under tiden använder jag en äldre Microsoft mobil Lumia 550 (som jag har haft i förrådet) med Windows 10 Mobile. Gillar systemet fortfarande men nu är app utbudet rätt magert.. Men det funkar tillfälligt tills jag får Nokian i slutet av mars.

Ah kul! Ja jag var skeptisk till Nokias kameralösning på förhand, såg inte riktigt hur de skulle kunna använda fem kameror för att ge en fördel över färre men större sensorer, men efter genomgången med Nokias representant har jag också fått höga förhoppningar på hur den ska bli i praktiken. Men angående Xperia 1, den långsmala designen var faktiskt väldigt ergonomiskt bekväm, en stor telefon i ett smidigt format. Det var utan tvekan den telefon som vilat bäst i min hand på väldigt länge.

Ursprungligen av ekloev:

Ah kul! Ja jag var skeptisk till Nokias kameralösning på förhand, såg inte riktigt hur de skulle kunna använda fem kameror för att ge en fördel över färre men större sensorer, men efter genomgången med Nokias representant har jag också fått höga förhoppningar på hur den ska bli i praktiken. Men angående Xperia 1, den långsmala designen var faktiskt väldigt ergonomiskt bekväm, en stor telefon i ett smidigt format. Det var utan tvekan den telefon som vilat bäst i min hand på väldigt länge.

Sony var också ett alternativ. Men som så ofta med dem annonserar de ett flaggskepp utan att ange pris och ett datum man kan förboka.
Ryktas om sent i maj eller juni för Xperia 1. Så jag tror de missar många potentiella kunder som tänker uppgradera. De lär köpa nån av Samsungs S10 modeller eller nåt annat märke istället. Eller som i mitt fall Nokia 9.

1
Bevaka tråden