Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köper ni AppleCare+ till era saker?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Liten funderar fall om ni köper AppleCare+ till era saker?

Jag själv har gjort det till följande enheter

  • Apple Watch 4

  • iPad 6:gen

  • MacBook Pro 15" 2018

Jag har däremot inte gjort det till min iPhone XS, varför kanske ni undrar?
Jo anledningen är att den kostar 2200kr + självris och min hemförsäkring kostar endast 1500kr i självrisk. Och jag har kollat om min försäkring täcker reperation (utbyte som alla vet hos Apple) under en period om 3-4 år och det gör dom.

Men däremot Apple Watch 4 hade en brutal värdeminskning och som att AppleCare+ endast kostade 999kr + självrisk så blev min hemförsäkring i detta fall värdelös - samma lika med iPad 6:gen där AppleCare+ kostade endast 599kr + självrisk.

MacBook Pro 15" 2018 köpte jag AppleCare+ till för att min hemförsäkring täcker inte riktigt hela vägen där fall om den går sönder eller liknade efter år 2 och AppleCare+ täcker i 3år med en betydligt billigare självrisk än 1500kr.

Brukar räkna med att ha mina Apple enheter i 3-4år från inköpsdatum och hittills har jag kunnat följa mina egna riktlinjer väldigt bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-03-16 18:19
Ursprungligen av RStolpe:

Hej,
Liten funderar fall om ni köper AppleCare+ till era saker?

Jag själv har gjort det till följande enheter

  • Apple Watch 4

  • iPad 6:gen

  • MacBook Pro 15" 2018

Jag har däremot inte gjort det till min iPhone XS, varför kanske ni undrar?
Jo anledningen är att den kostar 2200kr + självris och min hemförsäkring kostar endast 1500kr i självrisk. Och jag har kollat om min försäkring täcker reperation (utbyte som alla vet hos Apple) under en period om 3-4 år och det gör dom.

Men däremot Apple Watch 4 hade en brutal värdeminskning och som att AppleCare+ endast kostade 999kr + självrisk så blev min hemförsäkring i detta fall värdelös - samma lika med iPad 6:gen där AppleCare+ kostade endast 599kr + självrisk.

MacBook Pro 15" 2018 köpte jag AppleCare+ till för att min hemförsäkring täcker inte riktigt hela vägen där fall om den går sönder eller liknade efter år 2 och AppleCare+ täcker i 3år med en betydligt billigare självrisk än 1500kr.

Brukar räkna med att ha mina Apple enheter i 3-4år från inköpsdatum och hittills har jag kunnat följa mina egna riktlinjer väldigt bra.

Jag tänker likadant som du. Har iMac, iPad och iPhone och har AppleCare på Mac och iPad men inte iPhone.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-03-16 20:13

Jag är normalt sätt superkritisk till alla tilläggsförsäkringar. Men köpte till min XS. Men har inte köpt till någon annan Applepryl.

Va ditt eget försäkringsbolag. Lägg pengarna på ett sparkonto. Ta från kontot om något händer.

Ursprungligen av RStolpe:

Hej,
Liten funderar fall om ni köper AppleCare+ till era saker?

Aldrig.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-03-18 09:56

Har det på min ipad pro och apple watch men på xs max tog jag försäkring via operatören istället.
Normalt skippar jag tilläggsförsäkringar men klockan tyckte jag var ganska rimligt pris för och den är ju rätt utsatt och jag simmar mycket med den.
Telefonen är så jäkla dyr så den ville jag ha försäkrad.
Ipaden var mest fartblindhet när jag shoppade, kommer nog inte köpa det nästa gång.

Har inte kollat upp det än, men nu när jag ändå har applecare på ipaden, väskan den låg i ramlade ur bagagen vid ett tillfälle och baksidan blev lite bucklig. Kan man nyttja applecare till det? Inget fel på den i övrigt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-18 11:03

Nej, iPad Pro, Apple Watch.
Har 900 kr i självrisk hos Folksam och nyvärde i 4 år på viss elektronik.
Telefon är via jobbet så det är lite skitsamma.
MacBook Air även den via jobbet, där tog jag dock AppleCare så man får hjälp lite fortare om något skulle skita sig.

  • Medlem
  • 2019-03-18 11:05
Ursprungligen av bjorsi:

MacBook Air även den via jobbet, där tog jag dock AppleCare så man får hjälp lite fortare om något skulle skita sig.

Det där är en viktig aspekt. AC köper man till stor del för att slippa allt krångel med försäkringsbolag och för att få hjälp fortare.

Tog AC på min iphone x pga att det ingår två skärmbyten om man tappar telefonen. ( nu har jag så klart inte behövt byta någon gång )

Aldrig haft. Funderade på det vid förra årets köp av min 2017 MBP 15", men iom att Apple har förlängt sitt åtagande till tre år med avseende på fallerande tangentbord så chansar jag.

1
Bevaka tråden