Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Välkommen till Teknikveckan!

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-04-24 21:14

Hej!

Nu när 99 dessvärre bara har dagar kvar vill jag bjuda in alla som vill till http://Bubblan.teknikveckan.com - där hittar ni bland annat Applebubblan där vi diskuterar allt som har med Apple att göra men också en hel del andra Bubblor med olika ämnen - nästan alltid teknikrelaterat men också ett ställe att visa era digitala grannar vad som ligger på grillen lagom till helgen.

Stämningen är riktigt god tack vare vårt unika sätt att hantera negativa kommentarer.

Vi är mycket prestigelösa och tar så klart emot all feedback vi får.

Jag heter Peter Esse och har en bakgrund på bland annat Macnytt som var stora konkurrenten till 99mac för 15 år sedan men samtidigt var vi alla vänner i branschen. Det är tråkigt att detta forum inte längre kommer vara kvar men vi hoppas kunna fylla tomrummet för några av er i alla fall.

Välkomna till http://Bubblan.teknikveckan.com.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2019-04-26 18:36

Är där problem med registreringen?
De säger sig ha skickat aktiveringsmail men inga sådana syns i mina mailboxar...........

Senast redigerat 2019-04-26 18:55
  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-04-26 19:31
Ursprungligen av Le:

Är där problem med registreringen?
De säger sig ha skickat aktiveringsmail men inga sådana syns i mina mailboxar...........

Vilken e-post? Så kollar jag!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-04-26 19:54
Ursprungligen av Le:

Är där problem med registreringen?
De säger sig ha skickat aktiveringsmail men inga sådana syns i mina mailboxar...........

Jag hade inget problem att regga mig för någon timme sedan iaf.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-04-26 22:58
Ursprungligen av Rommie:

Hej!

Nu när 99 dessvärre bara har dagar kvar vill jag bjuda in alla som vill till http://Bubblan.teknikveckan.com - där hittar ni bland annat Applebubblan där vi diskuterar allt som har med Apple att göra men också en hel del andra Bubblor med olika ämnen - nästan alltid teknikrelaterat men också ett ställe att visa era digitala grannar vad som ligger på grillen lagom till helgen.

Stämningen är riktigt god tack vare vårt unika sätt att hantera negativa kommentarer.

Vi är mycket prestigelösa och tar så klart emot all feedback vi får.

Jag heter Peter Esse och har en bakgrund på bland annat Macnytt som var stora konkurrenten till 99mac för 15 år sedan men samtidigt var vi alla vänner i branschen. Det är tråkigt att detta forum inte längre kommer vara kvar men vi hoppas kunna fylla tomrummet för några av er i alla fall.

Välkomna till http://Bubblan.teknikveckan.com.

Het Peter!

Trevligt med en kort presentation av dig här och att du samtidigt bjuder in till er site, sådant uppskattas.

Jag har registrerat mig (samma nick och samma avatar) och läst runt lite, skrivit lite men min spontana uppfattning är att nivån är lite ”lägre” än här. Inte samma kunskapsnivå och inte samma nivå i trådarna. Jag tycker också gränssnittet är lite svårt att överblicka men det kanske går att modifiera per konto med olika teman?

Detta är alltså rent spontana uppfattningar och mycket möjligt något som kan förändras framöver.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-04-26 23:06
Ursprungligen av zinned:

Het Peter!

Trevligt med en kort presentation av dig här och att du samtidigt bjuder in till er site, sådant uppskattas.

Jag har registrerat mig (samma nick och samma avatar) och läst runt lite, skrivit lite men min spontana uppfattning är att nivån är lite ”lägre” än här. Inte samma kunskapsnivå och inte samma nivå i trådarna. Jag tycker också gränssnittet är lite svårt att överblicka men det kanske går att modifiera per konto med olika teman?

Detta är alltså rent spontana uppfattningar och mycket möjligt något som kan förändras framöver.

Hej och välkommen! Du har möjlighet att ändra mellan ett par olika upplägg samt mellan ljus och mörkt gränsnit för närvarande i inloggat läge under din profil.

Du får helt enkelt hjälpa till att höja nivån

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2019-04-27 17:24
Ursprungligen av Rommie:

Vilken e-post? Så kollar jag!

Har du kollat?!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-04-27 20:46
Ursprungligen av Rommie:

Hej och välkommen! Du har möjlighet att ändra mellan ett par olika upplägg samt mellan ljus och mörkt gränsnit för närvarande i inloggat läge under din profil.

Du får helt enkelt hjälpa till att höja nivån

Jag kollade där och ljust verkade vara default men trots det är bakgrundsfärgen mörk, endast ljust bakom skriven text. Gillar upplägget på t ex 99.se, vilsamt för ögonen med ljust istället för kontrasten mellan helt mörkt och ljust som var det jag lyckades åstadkomma i settings

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-04-28 08:43
Ursprungligen av zinned:

Het Peter!

Trevligt med en kort presentation av dig här och att du samtidigt bjuder in till er site, sådant uppskattas.

Jag har registrerat mig (samma nick och samma avatar) och läst runt lite, skrivit lite men min spontana uppfattning är att nivån är lite ”lägre” än här. Inte samma kunskapsnivå och inte samma nivå i trådarna. Jag tycker också gränssnittet är lite svårt att överblicka men det kanske går att modifiera per konto med olika teman?

Detta är alltså rent spontana uppfattningar och mycket möjligt något som kan förändras framöver.

JAg har i grunden samma uppfattning. Men tänker att den nivå som finns på ett rent Mac-forum borde vara högre. Att sedan alla vi superduperduktiga har hållt till här gör ju att de andra forumen inte haft en chans..??.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-04-30 16:55
Ursprungligen av zinned:

Jag kollade där och ljust verkade vara default men trots det är bakgrundsfärgen mörk, endast ljust bakom skriven text. Gillar upplägget på t ex 99.se, vilsamt för ögonen med ljust istället för kontrasten mellan helt mörkt och ljust som var det jag lyckades åstadkomma i settings

Hej! Ja så är det, men det är lätt för oss att fixa nya teman tror jag så vi kan kolla lite på det

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-04-30 16:55
Ursprungligen av xms67:

JAg har i grunden samma uppfattning. Men tänker att den nivå som finns på ett rent Mac-forum borde vara högre. Att sedan alla vi superduperduktiga har hållt till här gör ju att de andra forumen inte haft en chans..??.

Säger han som pratar om USB-kondomer

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-04-30 16:55
Ursprungligen av Le:

Har du kollat?!

Behöver din epost för att söka

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2019-04-30 17:44
Ursprungligen av Rommie:

Behöver din epost för att söka

Fungerar inte mina PM-försök alltså?

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-04-30 17:58
Ursprungligen av Le:

Fungerar inte mina PM-försök alltså?

Nope inga meddelande :/

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2019-05-02 17:04

Har precis registrerat mig samma namn som här.

*Tråd rensad (urspårning/meningslöst tjafs)*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-05-03 08:41
Ursprungligen av Rommie:

Säger han som pratar om USB-kondomer

Saften först, eller som de säger over där safety first..??

1
Bevaka tråden