Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ajöss och tack för fisken!

Tråden skapades och har fått 576 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Wohoo!

  • Medlem
  • 2019-06-04 05:52

Äntligen tillbaka

Yay! Äntligen känner man sig hemma igen, tänk vad ett namnbyte kan göra ??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-06-04 07:54

Tjoho!

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2019-06-04 08:08

Najs!

Så välkomnar vi 99 tillbaka i tjänst!

  • Medlem
  • 2019-06-04 22:06

Äntligen!! ?????????????

Kommer podden också tillbaka? ??

  • Superhjälte
  • 2019-06-04 22:13
Ursprungligen av Jeo:

Äntligen!! ?????????????

Kommer podden också tillbaka? ??

”Vi kommer inte fortsätta driva podden som det härliga gänget på 99 har släppt genom åren men alla gamla avsnitt kommer fortsatt att finnas kvar. Vill ni däremot lyssna på vår podd kan ni göra det genom att söka efter Teknikveckan på ställen där podcasts finns.”https://www.99mac.se/artikel/12530-99se-blir-...

  • Medlem
  • 2019-06-04 22:15
Ursprungligen av Zop:

”Vi kommer inte fortsätta driva podden som det härliga gänget på 99 har släppt genom åren men alla gamla avsnitt kommer fortsatt att finnas kvar. Vill ni däremot lyssna på vår podd kan ni göra det genom att söka efter Teknikveckan på ställen där podcasts finns.”https://www.99mac.se/artikel/12530-99se-blir-...

Den lyssnar jag redan på.. ???

Har precis hittat teknikveckan.com ?
Trevlig läsning!

Välkommen tillbaka!

  • Medlem
  • International user
  • 2019-06-05 00:35

Skönt att alla negativa som inte tror att man kan driva detta som en Apple-site inte fick rätt!

Nästan så man kan sitta inne och kolla igenom 99mac - trots det fina och varma vädret. Tack för att ni är tillbaka. ?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2019-06-07 23:08

Små och stora saker. De alla kan göra mig så glad, så glad.

Tack för att forumet fick leva vidare.

Om krisen skulle komma - meddela oss i tid. Jag tror att ett gott forum på hobbybasis kan leva på sina medlemmars goda vilja och bidrag. Det här med vinster är mer tveksamt. ”Jag betalar hellre än stänger av adBlock” är nog en uppfattning som många har. Däribland jag själv.

Ursprungligen av filuren:

Små och stora saker. De alla kan göra mig så glad, så glad.

Tack för att forumet fick leva vidare.

Om krisen skulle komma - meddela oss i tid. Jag tror att ett gott forum på hobbybasis kan leva på sina medlemmars goda vilja och bidrag. Det här med vinster är mer tveksamt. ”Jag betalar hellre än stänger av adBlock” är nog en uppfattning som många har. Däribland jag själv.

Börja inte med att vara negativ - ” om krisen skulle komma ” - se positivt på framtiden för 99mac. Har ju ändå fungerat i 18 år - oavsett ägare. Tror det här blir toppen !

Ursprungligen av filuren:

”Jag betalar hellre än stänger av adBlock” är nog en uppfattning som många har. Däribland jag själv.

Därför bör 99mac och Teknikveckan begränsa din åtkomst.

Om man nu ska vara lite ärlig även mot "reklamhatare" så är det ju så att intäkter från annonsörer är en viktig källa för att kunna driva och utveckla ett forum. Det är naivt att tro att det går att hålla igång 99mac utan annonsintäkterna. Det går inte att förlita sig på enskilda donationer av medlemmar som råkar ha några kronor över att ge bort. Det blir direkt motsägelsefullt att först tacka för att forumet har fått möjlighet att leva vidare och därefter fortsätter blockera de annonser som bidrar till överlevnaden.

Jag har tagit bort Adblock och liknande tjänster sedan flera månader tillbaka eftersom jag förstår att 99mac, Sweclockers och andra sajter som är viktiga för mig behöver de pengar som det ger att visa reklam vid mina besök. Du borde också inse detta.

Har inget problem med lite reklam såvida inte det tar över helt. Känns som en rimlig kompromiss om man inte vill betala.

Det vet inte dom ifall den är på eller inte? hur ta man bort det?

Ursprungligen av calinou:

Det vet inte dom ifall den är på eller inte? hur ta man bort det?

Finns tekniker som känner av om man använder ad-blocker. Spotify ska blockera gratiskonton som har det:
https://www.di.se/nyheter/spotify-portar-anva...

Ursprungligen av johnh3:

Finns tekniker som känner av om man använder ad-blocker. Spotify ska blockera gratiskonton som har det:
https://www.di.se/nyheter/spotify-portar-anva...

Vissa kan man i inställningar undanta sidor från blockering.

Jag använder AdBlock Plus i Chrome, och där går det utmärkt att blockera/avblockera sajter individuellt:

Ursprungligen av johan_tanying:

Jag använder AdBlock Plus i Chrome, och där går det utmärkt att blockera/avblockera sajter individuellt:

Jag har Adguard och det är inte blockerat.
Har också uBlock origin men där hittar jag inte var man inte blockerar.

Tack!

Väldigt OT, sorry för det. Men hur byter jag visningsnamn på min användare här på 99Mac?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-06-10 13:47
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Väldigt OT, sorry för det. Men hur byter jag visningsnamn på min användare här på 99Mac?

Fråga Marcus Attefors

  • Superhjälte
  • 2019-06-10 16:38
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Väldigt OT, sorry för det. Men hur byter jag visningsnamn på min användare här på 99Mac?

Jag kan lösa det. Skicka PM.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2019-06-10 17:48
Ursprungligen av sextontio:

Därför bör 99mac och Teknikveckan begränsa din åtkomst.

Om man nu ska vara lite ärlig även mot "reklamhatare" så är det ju så att intäkter från annonsörer är en viktig källa för att kunna driva och utveckla ett forum. Det är naivt att tro att det går att hålla igång 99mac utan annonsintäkterna. Det går inte att förlita sig på enskilda donationer av medlemmar som råkar ha några kronor över att ge bort. Det blir direkt motsägelsefullt att först tacka för att forumet har fått möjlighet att leva vidare och därefter fortsätter blockera de annonser som bidrar till överlevnaden.

Jag har tagit bort Adblock och liknande tjänster sedan flera månader tillbaka eftersom jag förstår att 99mac, Sweclockers och andra sajter som är viktiga för mig behöver de pengar som det ger att visa reklam vid mina besök. Du borde också inse detta.

Du har helt rätt i det du skriver. Och precis just därför har jag inte någon blockerar igång på de sajter jag besöker och vill stödja. Däremot hade jag ännu hellre betalat för att slippa, och det kan jag väl få vilja?

Ursprungligen av Stefan Mether:

Väldigt OT, sorry för det. Men hur byter jag visningsnamn på min användare här på 99Mac?

Fungerar det inte med Profil - Inställningar ? ?

Ursprungligen av adress@mac:

Fungerar det inte med Profil - Inställningar ? ?

Nä, en Admin var tvungen att göra det. ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-06-18 17:50

yeah! blev rätt förvånad när 99.se fortfarande gick att nå

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-06-26 17:43

Hej! Nu har alla ni som tyckte det var synd att 99 skulle gå i graven chansen att vara med och stödja den fortsatta driften! https://www.99mac.se/artikel/12620-vi-behover...

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-12-24 10:00

Ja tänk hur konstiga människor är egentligen. När den tråkiga nyheten att 99.se skulle stängas skreks det att någon måste ta över. Nu har dom grymt bra personerna bakom Teknikveckan gjort det. Men var är alla som t.o.m var beredda att betala för hålla liv i 99.se?
Forumet är ganska så övergivet förutom några trogna eldsjälar. Vad jag kan bedöma är att dom som skrek högst om 99.se´s överlevnad är gone with the wind.

Bevaka tråden