Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

”Minirack” för nätverksprylar

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2019-06-11 18:54

Jag behöver hjälp. Jag måste snygga till i garderoben. Det ser förjäkligt ut på hyllan med all nätverksutrustning.
Inne i garderoben står:
Tre stycken NAS
En skrivare
En IKEA-gateway
En router
Två switchar
En accesspunkt
Samt en gammal Timecapsule (för time machine)
Till detta finns kilometervis med nätverkskabel...

Jag skulle behöva en stadig mindre hylla i tre eller fyra våningar lagom stor för switchar, router samt timecapsule. Helst en i metall med gallerliknande plan för kylningens skull.
Var tusan hittar man detta?
Hur har ni löst problemet med skrymmande nätverksutrustning hemma?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-06-11 19:26

Jag vill se bild! Ta bild nu så du kan göra en före-efter

Det jag spontant tänker på är Elfa-konsoller med trådhyllor

Sedan kan man hitta mycket på Ikea. Allt behöver inte användas till det Ikea föreslår. Kanske Kungsfors hyllplan i rostfritt stål från köksavdelningen? Eller leka med några Svenshult vägghylla?

  • Medlem
  • 2019-06-11 19:48

Det måste vara en hylla som kan stå på en befintlig garderobshylla. Ena väggen är bara kex, andra är kanonhård betong, så att skruva upp en hylla är bara att glömma.
I värsta fall får jag snickra ihop en egen i trä. Men det vore smidigare om det fanns en som man kan köpa färdig.

  • Medlem
  • Lund
  • 2019-06-11 20:01
Ursprungligen av Dalle:

Det måste vara en hylla som kan stå på en befintlig garderobshylla. Ena väggen är bara kex, andra är kanonhård betong, så att skruva upp en hylla är bara att glömma.
I värsta fall får jag snickra ihop en egen i trä. Men det vore smidigare om det fanns en som man kan köpa färdig.

Kan du inte låna en ordentlig slagborr?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-06-11 20:09

Får du bara borrat fyra hål för två Elfa-skenor i betongväggen så har du ju en flexibel lösning för framtiden.

Men jag fortsätter med Ikea-förslag, nu stapelbara sådana:

Variera hyllinsats. Kanske för liten?

Mackapär skohylla. Kanske för bred...
Men sök vidare på skohyllor, de kan kanske funka.

  • Medlem
  • 2019-06-12 21:14
Ursprungligen av Cribe:

Kan du inte låna en ordentlig slagborr?

Jag får fundera på saken. Det låtar åt att jag köper virke och snickrar ihop en egen hylla.
Tack @IngoX.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-06-12 23:55
Ursprungligen av Dalle:

... Ena väggen är bara kex, andra är kanonhård betong, så att skruva upp en hylla är bara att glömma. ...

Kanonhård betong är ju perfekt. Det saknar jag i min bostad. Men det kräver en riktig slagborrmaskin, inte fuskvarianten som har ett reglage som ändrar från vanlig till hammare.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2019-06-13 10:16

Om än något kostsam men jag hade utan tvekan kört på ett mindre 19" rack kombinerat med valfritt antal hyllor, 19" genuttag, patchpanel och diverse hållare för att organisera upp kablarna.

https://www.dustinhome.se/product/5010082910/...

Står att det är ett väggskåp men det kan ju stå på en hylla också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-06-13 11:05

En generell rekommendation för kabeldragning är så kallad "flat" kablage likt nedan:

https://www.webhallen.com/se/product/262117-D...

Gjorde under i vårt media-skåp.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-06-13 16:56

"Begränsad livstidsgaranti" tycker jag låter bra Livstid eller inte....

1
Bevaka tråden