Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

synpunkter på mitt företags hemsida

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-09-10 11:48

Jag är ingen hemsideguru direkt, så det skulle sitta fint med lite synpunkter på mitt blivande ( mitt i registrering) företags hemsida.
Jag skulle vilja ha synpunkter på vad som skall förbättras för att få hemsidan att upplevas som mer "proffsig" och företaget mer pålitligt...
eller hur jag kan lägga upp det för att det skall bli lättare att hitta...

En sak som jag skall ändra på är att man klickar på logon för att komma till "home" sidan, men det har jag inte gjort ännu...

företaget kommer att tillverka vita blinkers och bakljus till de modeller som inte "taiwantillverkingen" täcker, dvs, de modeller som har "stor" efterfrågan, men inte tillräckligt stor...

jag är mycket tacksam för all kritik...

Lite svårnavigerad pga att man måste klicka "back" om man vill se på fler olika modeller.

Volvorubrik på bmw-sidorna.

Annars är det rent och snyggt!

Jag lägger länken här så slipper folk kolla din profil...
www.reproglas.com

• Medlem
  • 2003-09-10 12:01

ibland kan det passa om man lägger till en adress:-)

www.reproglas.com

• Medlem
  • Karlstad
  • 2003-09-10 12:28

Ser ju väldigt snygg och stilren ut! Inte mycket som distraherar där, inte. Men det finns lite små underligheter och annat som du kanske borde fixa så att en del användare inte får problem:

1) Du har javascript mellan </head> och <body>. Det e nog inte så bra.

2) Du har också länkar som javascript, t.ex. till pop-upen för kontakt. I o för sig har nästan alla JS påslagen, men man skall nog ha alternativ med vanlig html-länk, också. Förslagsvis mellan <noscript> och </noscript> taggar.

3) Kanske skulle du kolla in CSS istället för att använda font-taggar (som enligt W3C är "deprecated") och kontrollera andra saker som t.ex. body margins, bakgrund, etc.

4) De finns några underliga meta-taggar om Mp3 och annat. Ska dom vara där?

5) Försök bygga en tabell UTAN colspan och rowspan taggar. Dom kan ställa till ett rent helvete. Kör istället med "nested tables", dvs tabell-i-tabell.

6) Du har en massa konstiga <dt> och annat mystiskt långt ner. Vad är det?

7) Du har också kod EFTER avslutande </html>. Ska det verkligen vara så?

8) Celler och tabeller skall helst inte ha varken width eller height utan skall "kollapsa" runt innehållet. I vilket fall så funkar "height" i princip aldrig ändå, efter användaren kan ändra textstorlek och därmed förändra cellens/tabellens höjd ändå (under förutsättning att den innehåller text, förstås).

HDH

Danne

Ta bort popfönstren, gör riktiga sidor av innehållet istället.

Kolla <title> taggen på alla sidorna och skriv relevant innehåll i dom, nu står det "Welcome to Golive 5" på några sidor, inte så bra.

• Medlem
  • 2003-09-10 21:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av David Molarin
Lite svårnavigerad pga att man måste klicka "back" om man vill se på fler olika modeller.

Volvorubrik på bmw-sidorna.

Annars är det rent och snyggt!

Jag lägger länken här så slipper folk kolla din profil...
www.reproglas.com

hehe, jag glömde länken....nu har jag allafall fixat rubriken, det fanns ganska många sådana här fel, det är väl jag som är så tankspridd att jag inte kan göra en sak i tagen,

jag tror att det är ok ändå att man måste klicka tillbaka eftersom att alla glas till en bilmodell är samlad under en sida, men det är skönt när man är inne på sidor där amn inte behöver detta, de har du rätt i!....Tack!!

• Medlem
  • 2003-09-14 16:11
Citat:

Skrevs ursprungligen av Danne V
Ser ju väldigt snygg och stilren ut! Inte mycket som distraherar där, inte. Men det finns lite små underligheter och annat som du kanske borde fixa så att en del användare inte får problem:

1) Du har javascript mellan </head> och <body>. Det e nog inte så bra.

2) Du har också länkar som javascript, t.ex. till pop-upen för kontakt. I o för sig har nästan alla JS påslagen, men man skall nog ha alternativ med vanlig html-länk, också. Förslagsvis mellan <noscript> och </noscript> taggar.

3) Kanske skulle du kolla in CSS istället för att använda font-taggar (som enligt W3C är "deprecated") och kontrollera andra saker som t.ex. body margins, bakgrund, etc.

4) De finns några underliga meta-taggar om Mp3 och annat. Ska dom vara där?

5) Försök bygga en tabell UTAN colspan och rowspan taggar. Dom kan ställa till ett rent helvete. Kör istället med "nested tables", dvs tabell-i-tabell.

6) Du har en massa konstiga <dt> och annat mystiskt långt ner. Vad är det?

7) Du har också kod EFTER avslutande </html>. Ska det verkligen vara så?

8) Celler och tabeller skall helst inte ha varken width eller height utan skall "kollapsa" runt innehållet. I vilket fall så funkar "height" i princip aldrig ändå, efter användaren kan ändra textstorlek och därmed förändra cellens/tabellens höjd ändå (under förutsättning att den innehåller text, förstås).

HDH

Danne

mitt svar blir ganska kort,STORT TACK!!! och vad skulle du vilja ha för att städa upp en sida som jag kan använda som mall sedan?, jag betalar gärna för det!!!, min styrka ligger verkligen inte i kodning, jag har gjort siten i Golive..klippa klistra du vet.....hehe....hmmmm.....

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-09-14 16:20

En snigelpostadress kanske? och ett sätt att ta sig till startsidan.

Väldigt snyggt annars

• Medlem
  • Karlstad
  • 2003-09-14 17:49
Citat:

Skrevs ursprungligen av Dasse
mitt svar blir ganska kort,STORT TACK!!! och vad skulle du vilja ha för att städa upp en sida som jag kan använda som mall sedan?, jag betalar gärna för det!!!, min styrka ligger verkligen inte i kodning, jag har gjort siten i Golive..klippa klistra du vet.....hehe....hmmmm.....

Jag är ute efter en bra G4:a. Du kanske har nån som står o dammar?

Allvarligt talat, jag har haft en del att stå i, men om det inte är superstress, så kan jag titta på sidan under veckan som kommer (som alltså börjar 15/9) utan att det kostar dig en spänn. Jag kanske behöver en baklykta nån gång.

Har laddat ner sajten.

Kontakta mig med epost på:
dan snabel-a vendel punkt info

Danne

1
Bevaka tråden