Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur överför man musik från iTunes till iPhone?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hade förmånen att bevittna Metallica live på Ullevi den 9 juli. Har nu laddat ner konserten i MP3-format till Mac:en och lagt till i iTunes på datorn (f'låt, det heter inte iTunes längre, det heter ju Music). Jag har iCloud-musikbibliotek, Apple Music etc.
Hur i helsike får jag över MP3:orna till telefonen? Det finns ju inget synkronisera längre. I Music på datorn vill den att jag ska stänga av iCloud music om jag vill synkronisera med datorn. Har t o m gjort en spellista med musiken från konserten men inte fan synkas nåt över till luren. All annan mögmusik går att få över, bara den finns i Appen Music.
Hur göra????

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-16 22:27
Ursprungligen av pmarriott:

Hade förmånen att bevittna Metallica live på Ullevi den 9 juli. Har nu laddat ner konserten i MP3-format till Mac:en och lagt till i iTunes på datorn (f'låt, det heter inte iTunes längre, det heter ju Music). Jag har iCloud-musikbibliotek, Apple Music etc.
Hur i helsike får jag över MP3:orna till telefonen? Det finns ju inget synkronisera längre. I Music på datorn vill den att jag ska stänga av iCloud music om jag vill synkronisera med datorn. Har t o m gjort en spellista med musiken från konserten men inte fan synkas nåt över till luren. All annan mögmusik går att få över, bara den finns i Appen Music.
Hur göra????

Om du har AM och aktiverat iCloud musikbibliotek så ska din musik dyka upp på telefonen under Bibliotek.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-16 22:29

Här

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-16 22:33

Dessa två ska också aktiveras på telefonen.

Japp, allt är markerat enligt bild, och givetvis samma iTunes-konto. Dock dyker inte låtarna upp på telefonen.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-17 15:48
Ursprungligen av pmarriott:

Japp, allt är markerat enligt bild, och givetvis samma iTunes-konto. Dock dyker inte låtarna upp på telefonen.

Och iCloud musikbibliotek är aktiverat iTunes? Vad var varje låt för iCloud status? Överförd eller matchad. Något av dom måste det vara för att dom ska synas.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-07-17 16:00
Ursprungligen av pmarriott:

Hade förmånen att bevittna Metallica live på Ullevi den 9 juli. Har nu laddat ner konserten i MP3-format till Mac:en och lagt till i iTunes på datorn (f'låt, det heter inte iTunes längre, det heter ju Music). Jag har iCloud-musikbibliotek, Apple Music etc.
Hur i helsike får jag över MP3:orna till telefonen? Det finns ju inget synkronisera längre. I Music på datorn vill den att jag ska stänga av iCloud music om jag vill synkronisera med datorn. Har t o m gjort en spellista med musiken från konserten men inte fan synkas nåt över till luren. All annan mögmusik går att få över, bara den finns i Appen Music.
Hur göra????

Har du alltså beta av macOS 10.15 Catalina? Då har väl synkronisering av egna filer till telefonen flyttat från iTunes till Finder.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-17 16:15
Ursprungligen av IngoX:

Har du alltså beta av macOS 10.15 Catalina? Då har väl synkronisering av egna filer till telefonen flyttat från iTunes till Finder.

Nej musikhanteringen är fortfarande densamma.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-07-17 16:27
Ursprungligen av Innis:

Nej musikhanteringen är fortfarande densamma.

Men det verkar ju vara något med just dessa nedladdade konsert-filer som inte vill kännas vid av iCloud/iTunes Match, eftersom det funkar för TS övriga "mögmusik". Och då är väl ett alternativ att synka över filerna fysiskt till telefonen via sladd, numera i Finder.

@pmariott, har du aktiverat iTunes Match i Musik > Affär ?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-17 16:50
Ursprungligen av IngoX:

Men det verkar ju vara något med just dessa nedladdade konsert-filer som inte vill kännas vid av iCloud/iTunes Match, eftersom det funkar för TS övriga "mögmusik". Och då är väl ett alternativ att synka över filerna fysiskt till telefonen via sladd, numera i Finder.

@pmariott, har du aktiverat iTunes Match i Musik > Affär ?

Han behöver inte aktivera iTunes Match eftersom har man Apple musik fungerar det på samma sätt.
Sen behöver inte musiken bli igenkänd utan då blir den överförd istället för matchad.

Manuell synk för att det ska gå måste han slå av Apple musik och iCloud musikbibliotek och detta är inte önskvärt.

Min fråga är om han har slagit på iCloud musikbibliotek i Musik på datorn.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-17 17:00

Är det Catalina så är det så enkelt som en bugg som man ska rapportera.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-07-17 17:01
Ursprungligen av Innis:

Han behöver inte aktivera iTunes Match eftersom har man Apple musik fungerar det på samma sätt.

Javisst ja, det är lite rörigt "sett utifrån" när man inte själv använder AM. Då räcker det slå på iCloud-musikbibliotek.

Men hursom, TS har inte bekräftat om detta är på betaversion. Han kan ju ha upptäckt en bug i icloud muskibibliotek och synkning mellan enheter.

Jo, beta av iOS 13 och Catalina så det kan ju röra sig om en bugg.

Efter PB3 på både dator och telefon kickade det igång.

1
Bevaka tråden