Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dölj trådar utan olästa inlägg

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2019-07-23 18:45

Jag brukar oftast använda mig av knappen "Nya inlägg" för att kolla på forumet. Längst ner på sidan brukar jag även ha "Dölj trådar utan olästa inlägg." ikryssad. Dock så brukar denna ruta kryssa ur sig själv väldigt ofta så att även inlägg med olästa meddelanden syns. Inget kritiskt problem men lite lätt irriterande ibland.

Är detta något känt problem eller är det bara jag som upplever det?

Senast redigerat 2019-08-01 11:15
  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-23 19:40

Du är inte ensam

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-07-23 20:09

Använder bara inställningen ibland, har därför inte märkt att den hoppar ur.

Men jag stör mig lite på formuleringen "Dölj trådar utan olästa inlägg". Det är tre negationer i samma mening. Säkert korrekt programmeringssyntax, men ett omständigt språk för en mänsklig hjärna.

Det räcker med en negation. Föreslår ändring till "Dölj lästa trådar"

Alternativet kan vara en knapp i menyn högst upp. Bredvid "Obesvarade trådar" en sorteringsknapp med "Olästa inlägg"

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-07-23 21:19
Ursprungligen av Innis:

Du är inte ensam

Du är inte ensam. Trodde ett tag att et berodde på att jag körde publik beta, men då vet att det gäller alla.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-07-24 00:04
Ursprungligen av IngoX:

Använder bara inställningen ibland, har därför inte märkt att den hoppar ur.

Men jag stör mig lite på formuleringen "Dölj trådar utan olästa inlägg". Det är tre negationer i samma mening. Säkert korrekt programmeringssyntax, men ett omständigt språk för en mänsklig hjärna.

Det räcker med en negation. Föreslår ändring till "Dölj lästa trådar"

Alternativet kan vara en knapp i menyn högst upp. Bredvid "Obesvarade trådar" en sorteringsknapp med "Olästa inlägg"

Helt korrekt!
Meningar med fler än en negation bör omformuleras.

Alternativ: Visa endast olästa trådar.

"Omarkera inte trådar som ej har olästa inaktiverade inlägg." ?

1
Bevaka tråden