Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone XR2 vs iPhone XS Max (2018)?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet inte vilken jag ska uppgradera till?
Kameran är viktigare än skärmen så skulle man tro att XR2 vinner där?
Funderar lite innan september.

Verkar som XR2 får många färgalternativ också. Processorn antar jag uppgraderas dessutom.
Fast man vet ju inte hur priserna blir.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-07-30 09:32

Kameran är ju ganska lika redan, max är bara bättre om zoom/porträttläget är viktiga.

Xr2 kommer säkert ha bättre vanlig kamera men kanske fortfarande färre linser.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-07-30 10:44

Då vi ännu inte vet något på riktigt blir det ju rena killgissningar. Men vad gäller prylar är ju det en del av nöjet..?. Man skulle ju kunna tänka sig att XR2 får kamera som motsvarar dagens XS och då vinner ju XS Max. Men den är väldigt stor tycker jag.

Ursprungligen av xms67:

Då vi ännu inte vet något på riktigt blir det ju rena killgissningar. Men vad gäller prylar är ju det en del av nöjet..?. Man skulle ju kunna tänka sig att XR2 får kamera som motsvarar dagens XS och då vinner ju XS Max. Men den är väldigt stor tycker jag.

Så du tror inte XR2 får en motsvarande kamera som XI Max (?) minus vidvinkel då? ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-08-01 09:34

Skulle jag vara ett äpple så skulle jag försiktigt öka avståndet mellan den lite enklare och toppmodellerna. Jag blev överraskad att de fyllde XR med så mycket godis. Nu när de fått kunderna dit(XR) kan de sakta ned utvecklingen så avståndet ökar. Då bli fler motiverade att köpa toppmodellerna. Men ökar de avståndet för mycket tappar de kunder.

Vi i Sverige har ju en lite speciell situation med pålagor, kemikalieskatt och avgifter som Copyswede:
https://www.nyteknik.se/opinion/orimligt-att-...

I och med att det inte går att utöka minnet med ett micro sd kort på en iPhone vill man ju ta till ordentligt med internminnet som kompensation istället. Så jag tror det kan verka negativt för Apple på den svenska marknaden. I det stora hela är vi en liten marknad så jag tror inte de kompenserar för våra särlösningar.

1
Bevaka tråden