Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vidarebefordra notiser till annan iPhone?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag söker efter en lösning för att kunna vidarebefordra notiser från en utvald app på min iPhone till en annan iPhone (annat Apple-ID). Jag har en robotgräsklippare som skickar ut notiser till mig när den har fastnat eller något liknande och dessa notiser skulle jag vilja automatiskt skicka vidare till resten av familjen. Idag går det inte att koppla flera enheter till en och samma gräsklippare.

Alternativt en tjänst som skickar ett sms från min telefon när jag får en notis från just denna app, någon som har tips på befintlig lösning?

/Henrik

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-07 15:12

Jag tror inte du kan automatisera det helt med appen Genvägar, men kanske en bit på vägen. Problemet är att en genväg än så länge bara kan initieras av ett knapptryck eller ett röstkommando. Men du kan ju skapa en genväg som skickar ett förvalt sms-meddelande till resten av familjen. Genvägen kan inte aktiveras automatiskt när du får en notis från gräsklipparappen, men meddelandena kan ju skickas ut varje gång du utbrister "Nej, inte nu igen!" till Siri, eller vilket röstkommando du nu önskar

Kanske kan du också starta genvägen med dela-knappen i gräsklipparens app, om du aktiverar den knappen.
Ställa in och köra genvägar från en annan app

En annan väg at gå är att undersöka IFTTT (If this then that) som kopplar ihop olika web-tjänster. Ser till exempel att det tydligen ska gå att få Husqvarnas Automower att skicka ett mail till grannen när gräsklipparen har ett problem.
https://ifttt.com/automower

Senast redigerat 2019-08-07 16:08
1
Bevaka tråden