Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hittar inte mitt nätverk

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan inte längre se mitt nätverk i menylistan på datorn, vet nån varför?? Vad ska jag göra för att hitta den? Den lyser ”power” på routern så den ska fungera.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-09-12 16:18

Startat om routern? Hittat andra enheter wifit?

Gjort allt. Satt i telefon med netgear som försökte hjälpa till. När jag återställer den blinkar alla lampor förutom den till wifi on/off. Killen på netgear sa att den förmodligen dött. Jättekonstigt när man köper en router för 3 år sedan för flera tusen (vilket han också tyckte). Detta skedde i samband (samma sekund) med att internet lade av för Telia i hela Sverige. Är det något man kan beskylla de för tro? Eller är det bara att bita i det sura äpplet?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-09-12 20:36

Vilken modell är det?
Fungerar det med sladd mellan dator och router?
Finns det en knapp på routern för att stänga av Wifi? (är ofta en liten knapp som man lätt kommer åt omedvetet)
Provat att ta bort strömmen 30s?
Provat att nollställa/reset:a routern?
Vad är inkopplat i routern?
Har du andra enheter att prova med, förutom den som inte hittar wifi?
Vilken enhet är det som inte hittar wifi?
Fungerar den på andra wifi?

Låter mycket märkligt att wifi skulle gå sönder. Visst, det är en apparat som fysiskt sett kan göra det, men det är i 99% av fallen mjukvarufel.

Senast redigerat 2019-09-12 20:46
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-09-12 21:26

Fungerar datorn mot annat trådlöst nätverk?

Visade sig att routern gått sönder endast i trådlöst funktionen. Behövde införskaffa ny.

1
Bevaka tråden