Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud och originalbilder?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har uppladdning på molnet å vill behålla original, icloud är kan jag konstatera oerhört långsamt för att hämta original. Varför?

Som bilden visar kan vara oförändrat på en timma med 100/50 Wi-Fi.

Senast redigerat 2019-09-26 10:07

Svårt att säga, har du pluggat in telefonen på laddning? Jag har för mig att den gärna väntar med att ladda ner bilder i bakgrunden tills den är på laddning.

Ursprungligen av BlackSmp:

Svårt att säga, har du pluggat in telefonen på laddning? Jag har för mig att den gärna väntar med att ladda ner bilder i bakgrunden tills den är på laddning.

Stämmer med el men då snackar vi 5 bilder var 10e minut ? å detta är en betaltjänst. Har 200gb...

Ursprungligen av D_Odell:

Stämmer med el men då snackar vi 5 bilder var 10e minut ? å detta är en betaltjänst. Har 200gb...

200GB... Äsch, jag har 2TB

Det var en aning frustrerande att springa över taket på 200GB, det blir så stora steg efter det

Ursprungligen av D_Odell:

Stämmer med el men då snackar vi 5 bilder var 10e minut ? å detta är en betaltjänst. Har 200gb...

Låter skumt långsamt, tog nere en 10-minuters film till Bilder iPhone från Bilder iCloud, via WiFi, tog max 10s.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-09-26 17:20
Ursprungligen av BlackSmp:

200GB... Äsch, jag har 2TB

Det var en aning frustrerande att springa över taket på 200GB, det blir så stora steg efter det

Håller med, ligger på 202 gb nu, hade gärna haft 1tb som alternativ.
Kan säkert rensa i mitt raw-bibliotek och komma ner under 200 men knappt värt tiden

Ursprungligen av bjorsi:

Håller med, ligger på 202 gb nu, hade gärna haft 1tb som alternativ.
Kan säkert rensa i mitt raw-bibliotek och komma ner under 200 men knappt värt tiden

Jag resonerade på samma sätt. Dessutom skjuter det bara upp problemet till ett senare tillfälle

1
Bevaka tråden