Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alarm försvunnit AppleWatch OS 6

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Appen Alarm på Apple Watch finns inte efter uppdatering till OS 6 (AW4)
Någon som har ett tips?

  • Medlem
  • Borås
  • 2019-09-26 20:36

Jag har den på watchOs 6, men det är ju inget bra tips direkt. Vilket OS hade du innan osv. Kom med input.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-09-26 20:57

Man kan numer radera appar direkt på klockan, kanske du råkat radera appen?
Det finns nu också en App Store på klockan, sök efter din app där och installera den.

Min AWS4 har också kvar denna Alarm-app.

Ursprungligen av Ola:

Jag har den på watchOs 6, men det är ju inget bra tips direkt. Vilket OS hade du innan osv. Kom med input.

På OS 6 sedan några dagar. Det som är nytt är iPhone 11 som kom till idag. Den uppdaterade jag till 13.1 och sedan tog jag och parade AppleWatch med den. Alarm är borta. På iPhone finns allt - men inte Alarm där. Har en ny AppleWatch 5 som jag tänkte starta upp imorgon. Om jag spar och installerar backup - kanske Alarm fattas då med. Tycker inte ett borttagande/ säkerhetskopia borde påverka en apps vara eller inte vara. Alternativet är ju att skippa säkerhetskopian och starta upp den som ny. Men det ger ju mycket merjobb. Har haft alla modeller av AppleWatch men aldrig råkat ut för detta äventyr.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-09-27 08:43
Ursprungligen av adress@mac:

På OS 6 sedan några dagar. Det som är nytt är iPhone 11 som kom till idag. Den uppdaterade jag till 13.1 och sedan tog jag och parade AppleWatch med den. Alarm är borta. På iPhone finns allt - men inte Alarm där. Har en ny AppleWatch 5 som jag tänkte starta upp imorgon. Om jag spar och installerar backup - kanske Alarm fattas då med. Tycker inte ett borttagande/ säkerhetskopia borde påverka en apps vara eller inte vara. Alternativet är ju att skippa säkerhetskopian och starta upp den som ny. Men det ger ju mycket merjobb. Har haft alla modeller av AppleWatch men aldrig råkat ut för detta äventyr.

Har kollat i App Store direkt på klockan?

Ursprungligen av mattiL:

Har kollat i App Store direkt på klockan?

Finns ej där

Var har du kollat efter Alarm, ser den bara om jag går till Watch Dock på mobilen antingen på Dock eller under i nästa lista eller i Applayout.

Alarm finns inte i listan bland dom raderbara. Och dom man har raderat syns i en nedre lista som tillgängliga.

Ursprungligen av CekariYH:

Var har du kollat efter Alarm, ser den bara om jag går till Watch Dock på mobilen antingen på Dock eller under i nästa lista eller i Applayout.

Alarm finns inte i listan bland dom raderbara. Och dom man har raderat syns i en nedre lista som tillgängliga.

Syns ingenstans. Har kollat precis överallt. I appen på iPhone och i AppleWatch naturligtvis. Nu har tagit bort parningen och gjort fabriksåterställning. Då bör den dyka upp vid nästa installation. Men det blir inte jag. Sålt den idag. Nu har jag en 5:a som skall paras med min nya iPhone 11.
Funderar bara på om jag skall använda backupen - och spara tid. Eller helt ny och vara garanterad på att allt fungerar - men tar mycket längre tid......?

Ursprungligen av adress@mac:

Syns ingenstans. Har kollat precis överallt. I appen på iPhone och i AppleWatch naturligtvis. Nu har tagit bort parningen och gjort fabriksåterställning. Då bör den dyka upp vid nästa installation. Men det blir inte jag. Sålt den idag. Nu har jag en 5:a som skall paras med min nya iPhone 11.
Funderar bara på om jag skall använda backupen - och spara tid. Eller helt ny och vara garanterad på att allt fungerar - men tar mycket längre tid......?

Jäkligt skumt då det är en av Apples egna appar????

Gjorde en helt ny förra året och tog en jäkla tid att få till allt igen, så det undviker jag helst...

Ursprungligen av CekariYH:

Jäkligt skumt då det är en av Apples egna appar????

Gjorde en helt ny förra året och tog en jäkla tid att få till allt igen, så det undviker jag helst...

Håller med. Kan ju installera backupen i första steget. Fungerar det inte - ta bort och göra ren installation.
Å andra sidan är det ju enkel nytt detta år i AppleWatch - så kanske biter jag i sura äpplet och gör en ren installation. Sedan får man väl lägga till vartefter. Det viktigaste först osv. Blir imorgon. Tar man ikväll kanske sömnen blir kort......

Idag installerat och parat AppleWatch 5 med iPhone 11. Använde senaste backupen från AppleWatch 4.
Tar en stund - men i övrigt inga problem. Ständigt belyst skärm är ett klart lyft från tidigare. Snabbare är den också helt klart. Har känt på hur det är utan AppleWatch i 2 dagar nu - hemskt. Använder ju min 24/7 med ett kort uppehåll för laddning på kvällen - 22/7. Eftersom man är döv finns det mycket att sakna när man inte har klockan på armen. Framförallt natt/morgon när inte hörapparaterna är inkopplade.
Så här långt - mycket nöjd med AppleWatch 5. Dom som inte bestämt sig borde beställa nu.

1
Bevaka tråden