Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som kommer beställa nya iPhone 11 / Pro / Max

Tråden skapades och har fått 284 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2019-09-25 22:51
Ursprungligen av everlast:

Går det att få pengarna tillbaka eller går det bara att byta till annan modell?

Går att få pengarna tillbaka om man så önskar, så länge det är inom 14 dagar.

Ursprungligen av PJM:

Går att få pengarna tillbaka om man så önskar, så länge det är inom 14 dagar.

Tack för snabbt svar!?

Ursprungligen av theplague:

Beställde en Pro Max Guld 256gb från Telia ganska sent, den 16 sep.
Hela tiden har jag har prel. lev.datum 7 okt.

Idag ändrades det till 26 sep - imorgon!

Min midnattsgröna iPhone Pro 256GB via Telia ändrades från 8 oktober till nytt leveransdatum 30/9. Telia verkar helt plötsligt erhållit ett jättelager från Apple. ?

Helt plötslig är min BokBook plånbok på väg, men Apples iPhone verkar ha varit en udda en då dom fortfarande efter 10 dagar behandlar beställningen??? 11, Pro Max SG 256GB kan väl inte vara så udda?

  • Medlem
  • 2019-09-27 22:42

Fick min gröna 256 Pro Max som jag bokade direkt vid släpp från Telenor igår.

Apple bearbetar fortfarande min beställning, 11 dagar nu :-/

Någon som beställt iP 11 pro max på Elgiganten under helgen?
Dom verkade ju haft ett stort lager (nu är det utsålt).
Står reserverad på min orderstatus.
Kommer den att skickas imorgon tro...

Senast redigerat 2019-09-29 08:52
  • Medlem
  • Lammhult
  • 2019-09-29 11:13

Har någon tips på ÅF där man kan välja att betala vid uthämtning?
Dom jag har koll på hittils är Webhallen, Inet och Mediamarkt.

Frågan är ju dock om nån av dom 3 ovan kommer få fatt på lurar fortare än vad Apple själva lyckas skeppa? Surt dock att Apple vad jag minns brukar dra pengarna direkt vid beställning, och inte när ordern väl skeppas?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-29 11:35
Ursprungligen av Basss:

Har någon tips på ÅF där man kan välja att betala vid uthämtning?
Dom jag har koll på hittils är Webhallen, Inet och Mediamarkt.

Frågan är ju dock om nån av dom 3 ovan kommer få fatt på lurar fortare än vad Apple själva lyckas skeppa? Surt dock att Apple vad jag minns brukar dra pengarna direkt vid beställning, och inte när ordern väl skeppas?

Apple brukar väl reservera pengarna vid order och sedan dra pengarna när det närmar sig skeppning? Har ju iofs mer akademisk betydelse än praktisk.

Vad ska man utgå ifrån när det gäller val av surf, 6, 8, 10 GB eller obegränsat?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-29 11:37

Hustrun(jag) köpte ju en 11a. Jösses vad stor den blir med ett plånboksfodral..?.

Ursprungligen av calinou:

Vad ska man utgå ifrån när det gäller val av surf, 6, 8, 10 GB eller obegränsat?

Brukar det inte stå på dina fakturor hur mycket du använt varje månad?

Ursprungligen av Johannnn:

Brukar det inte stå på dina fakturor hur mycket du använt varje månad?

Jag ska kolla när jag är på plats. Det syns väl också på mobilen under mobilnät? Kan inte förstå att det går så mycket per period......Man kan inte hålla på att slå av och på alla behövliga appar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-29 17:46
Ursprungligen av calinou:

Jag ska kolla när jag är på plats. Det syns väl också på mobilen under mobilnät? Kan inte förstå att det går så mycket per period......Man kan inte hålla på att slå av och på alla behövliga appar.

Det är ju extremt individuellt vad man förbrukar. Min hustru använder sin telefon ganska mycket. Hon surfar, FB, Whatsapp, Spotify och tuben. Ändå ligger hon ofta under 5 GB per månad. En anledning till detta är att hon har HiFi hemma och på jobbet. Jag ligger mellan 2 och 10 GB per månad då jag mer än hustrun använder telefonen i rena jobbsammanhang samt att jag använder telefonen regelbundet som navigator. En lugn månad med lite bilkörande, knappt 2 GB, en intensiv jobbmånad med en hel del bilkörande så landar jag på ca 10 GB.

Sen kan man kolla vilken operatör man har. Exempelvis har väl Telia gratis surf i sociala medier, och Tre har väl gratis musikstreaming.

Ursprungligen av calinou:

Jag ska kolla när jag är på plats. Det syns väl också på mobilen under mobilnät? Kan inte förstå att det går så mycket per period......Man kan inte hålla på att slå av och på alla behövliga appar.

Har du kollat så du inte använder mobil-nätet till allt, när WiFi har dålig signal, den kan dra iväg rejält...

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-09-30 10:11
Ursprungligen av jonasn:

Jag beställde för övrigt en rymdgrå 11 Pro med 512 GB. Provade 256 GB när jag köpte XS men jag växte ur det snabbt. Ja, jag fotar en hel del.

Beställde 20/9 från Telia, beräknad leverans 7/10. Den kom i fredags, 27/9. Inte dåligt!

Skickade tillbaka min 11 pro som jag beställt hos Apple förra veckan (otroligt smidigt).
Beställde en ny 11 pro max på Elgiganten i Lördags 28/9.
Fick mail nyss från Elgiganten (med kollinummer) att den skall skickas idag.
Leverans 1-2 arbetsdagar.
Bra jobbat Elgiganten!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-30 10:36

Hur går det för @CekariYH? Om man ser ovan så går det ju snabbt att skicka ut en 11 Pro Max

Ursprungligen av zinned:

Hur går det för @CekariYH? Om man ser ovan så går det ju snabbt att skicka ut en 11 Pro Max

Ja du, fattar inte, kolla nyss och står fortfarande bearbetar med 3-10/10 undrar vad det är för speciellt med den som tar sån tid? :-/

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-30 11:45
Ursprungligen av CekariYH:

Ja du, fattar inte, kolla nyss och står fortfarande bearbetar med 3-10/10 undrar vad det är för speciellt med den som tar sån tid? :-/

Du kanske ska lägga en separat beställning hos Elgiganten om din ursprungliga tar så lång tid.

Ursprungligen av zinned:

Du kanske ska lägga en separat beställning hos Elgiganten om din ursprungliga tar så lång tid.

Nja, va i kontakt med Apple om den nyss, och den har varit slut i hela europa en tid men nya är på väg in så kommer nog snart.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-30 12:12
Ursprungligen av CekariYH:

Nja, va i kontakt med Apple om den nyss, och den har varit slut i hela europa en tid men nya är på väg in så kommer nog snart.

"Snart"...

Ursprungligen av CekariYH:

Har du kollat så du inte använder mobil-nätet till allt, när WiFi har dålig signal, den kan dra iväg rejält...

Där är nog boven! Misstänker att det går på data på natten när jag lyssnar på podcast hela natten pga wifi är utanför sovrummet, dörren stängd och mörkt.

Funderar någon av er att byta från iPhone X till iPhone 11?

Är det någon som nappade på TREs lanseringserbjudande för en iPhone 11 pro och fått den levererad eller åtminstone ett leveransbesked?
Vi beställde 2st silverfärgade 11 pro 64GB på söndagen 15/9 och har fortfarande obekräftad leveranstid.

Ursprungligen av lila huset:

Är det någon som nappade på TREs lanseringserbjudande för en iPhone 11 pro och fått den levererad eller åtminstone ett leveransbesked?
Vi beställde 2st silverfärgade 11 pro 64GB på söndagen 15/9 och har fortfarande obekräftad leveranstid.

Njet. Samma för mig fast med en 256 pro och företags abb.

Ursprungligen av everlast:

Skickade tillbaka min 11 pro som jag beställt hos Apple förra veckan (otroligt smidigt).
Beställde en ny 11 pro max på Elgiganten i Lördags 28/9.
Fick mail nyss från Elgiganten (med kollinummer) att den skall skickas idag.
Leverans 1-2 arbetsdagar.
Bra jobbat Elgiganten!

Och nu har jag hämtat ut den

Hämta just mitt BookBook plånboks fodral, nu är det bara själva iPhone 11 Pro max som saknas...

IMG_0430 by Lars Hernborg, on Flickr

Alltså 13 dagar sen jag beställde.

Går från en iPhone 6 till en iPhone Pro Max midnight green. Beställningen är lagd. Nu är man rätt otålig.

Bevaka tråden