Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ladda ned Youtube-film till iPhone?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-10-10 11:35

Hej,
Jag har försökt ladda ned youtubefilm till min iPhone SE, 13.1.2.
Finns det någon som kan ge mig vägledning? Jag hittar ingen begriplig beskrivning.

Senast redigerat 2019-10-12 19:45

På telefonen tror jag inte att man kan ladda ner YT direkt (rätta mig om jag har fel), så jag brukar använda mig av ClipGrab på mac.

(ClipGrab kom ut med en uppdatering för lite sen, så nu funkar det igen. I mellantiden använde jag mig av sajten https://sconverter.com/) Kanske att det funkar direkt i telefonen?

För SVT Play etc använder jag svenska PiratePlayer. Det står att det funkar på YT, men jag har haft skiftande framgång med det.

Ursprungligen av Gnulia:

Hej,
Jag har försökt ladda ned youtubefilm till min iPhone SE, 13.1.2.
Finns det någon som kan ge mig vägledning? Jag hittar ingen begriplig beskrivning.

Här:

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-10-11 21:00

Har man youtube premium kan man ladda ner allt till telefonen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-10-11 21:46
Ursprungligen av iller:

Har man youtube premium kan man ladda ner allt till telefonen.

OK, men det har inte jag

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2019-10-12 10:40

Icab funkar. https://apps.apple.com/us/app/icab-mobile-web...

Starta videon du vill tanka ner. Långpressa och välj download. Jag sparar mina videofiler i Files.

  • Medlem
  • 2019-10-12 11:17

Hur ser juridiken ut om man väljer att ladda ned från Tuben? Jag antar att man bör vidta dom sedvanliga åtgärderna med tex VPN?

Kan de se skillnad på om man tittar (strömmar) och laddar ner? Och i så fall – spelar det någon roll? För normalanvändaren alltså.

(Själv tankade jag precis ner ett gäng skojiga reklamfilmer från tidigt 1970-tal. Tror inte ICAnder eller MonICA jagar mig för det... )

Och ja, det är Arne Weise som är speaker!

1
Bevaka tråden