Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Meddelande med uppdatering till g-mail

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har alltid haft att Meddelande (anteckningar) uppdateras konternuerligt till g-mal. Då har jag samma i både iPad och iPhone.
Efter senaste OS uppdateringen till iPad har den fått spader. Gör jag en anteckning ex kl 10:00 så kommer inte en uppdatering till gmail - utan 8 st för samma klockslag. Går jag in senare och gör en anteckning händer samma sak igen. Tidigare var det så att gjorde man en anteckning eller uppdaterade en befintlig - så blev det 1 meddelande i inkorgen på gmail.
Tycker det är praktiskt att ha en ”säkerhetskopia” på gmail av dom Meddelanden jag vill spara konternuerligt - men nu är det för mycket.
Någon som har en idé vad som är knas?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-10-18 14:04

Nu har jag funderat en lång stund. Anteckningar och Meddelanden är två olika appar, hur är dessa kopplade till Gmail? Du måste nog förklara mer ingående.

Jag vet att Anteckningar tidigare, före Mountain Lion (kom 2012), kunde spara anteckningar i Mail. Så, det borde försvunnit från iOS ungefär samtidigt. Kör du så gamla grejer?

Senast redigerat 2019-10-18 19:25

Testa ta bort kontot och lägg tillbaka igen.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Testa ta bort kontot och lägg tillbaka igen.

Förstår du vad TS är ute efter?

Ursprungligen av theplague:

Förstår du vad TS är ute efter?

Jag tror det? Men upplys mig gärna då jag antar att du tycker att jag inte förstår

Ursprungligen av barbapappa_86:

Jag tror det? Men upplys mig gärna då jag antar att du tycker att jag inte förstår

Nei, det vara bara att jag inte alls förstår vad det är för meddelande som åsyftas i anteckningar eller mail.

Ursprungligen av theplague:

Nei, det vara bara att jag inte alls förstår vad det är för meddelande som åsyftas i anteckningar eller mail.

Anteckningar backas upp till förvalt konto. Jag har valt gmail.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Testa ta bort kontot och lägg tillbaka igen.

Du menar gmail kontot ? Kanske skall testa....

Ursprungligen av adress@mac:

Anteckningar backas upp till förvalt konto. Jag har valt gmail.

Och vad är det för meddelande du nämner?

Oavsett kan jag meddela att anteckningar uppdateras klockrent mellan iPhone och iPad om man synkar med iCloud. Dvs, Gmail behövs inte alls för detta.

Ursprungligen av theplague:

Och vad är det för meddelande du nämner?

Oavsett kan jag meddela att anteckningar uppdateras klockrent mellan iPhone och iPad om man synkar med iCloud. Dvs, Gmail behövs inte alls för detta.

Håller med. Har mina på iCloud också.

Man kan även flytta anteckningar direkt i appen (såg jag nu då jag hade en som skräpade i mitt @outlook.com).

Ursprungligen av theplague:

Och vad är det för meddelande du nämner?

Oavsett kan jag meddela att anteckningar uppdateras klockrent mellan iPhone och iPad om man synkar med iCloud. Dvs, Gmail behövs inte alls för detta.

Det är en smaksak. Om jag har dom till gmail har jag koll hela tiden i inkorgen. Anteckningar backas upp till iCloud - det har jag - lite två olika saker. Kör man backup på ex iPhone via iTunes- och sparar i iMac- vilket jag gör engångs i månaden, får man med anteckningar om man kör kodad backup. Det gör jag också - annars kommer Anteckningar inte med.
Jag löser detta. Problemet kom med 13.1.3 Har haft anteckningar sedan start - då inte iCloud fanns över huvud taget. Lite därav upplägget finns kvar hos mig.
OBS gäller endast iPad Pro. I iPhone med samma upplägg finns inte detta problem - trots att det är samma konto.

1
Bevaka tråden