Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bugg i funktionen ”Ta bilder utanför ramen”?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En märklighet som känns som en bugg är att den nya funktionen med utökat bildomfång inte alltid träder i kraft när man tar ett foto. Om man tar ett foto av ett fönster inifrån rummet (och HDR aktiveras) så fungerar det i stort sett varje gång att man kan redigera bilden och få den sparad med mycket mer bildinformation i sidorna på bilden. Men tar man en bild ute i rummet är det väldigt svårt att kunna se något utökat bildomfång när man ska redigera bilden. En bugg som fixas till i version 13.2? (Hej betatestare!). Nån mer som testat denna funktion och kan dela med sig av erfarenheter.
I inställningar/kamera har jag alla 3 reglagen påslagna under ”Sammanställning”. Även Smart HDR är påslagen. Använder iPhone 11 pro med iOS 13.1.3.

Är det inte så enkelt som att nattläget slår till? Jag har för mig att det slår av möjligheten att kunna ändra utzoomningen i efterhand

Senast redigerat 2019-10-28 17:07

Har ju testat i dagsljus inomhus och då brukar väl inte nattläget aktiveras. Min kompis i Kista har också liknande problem med sin iPhone 11 som jag beskriver ovan.

Ursprungligen av BlackSmp:

Är det inte så enkelt som att nattläget slår till? Jag har för mig att det slår av möjligheten att kunna ändra utzoomningen i efterhand

Ursprungligen av rowlfen2:

Har ju testat i dagsljus inomhus och då brukar väl inte nattläget aktiveras. Min kompis i Kista har också liknande problem med sin iPhone 11 som jag beskriver ovan.

Nattläge eller inte, era problem har troligen att göra med att det är för lite ljus oavsett vad ni tycker. Allt tyder på att det ska vara ganska kraftigt ljus för att funktionen ska kicka in

1
Bevaka tråden