Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud och iMessage matchar inte

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-11-18 13:00

Hej!

Jag har skaffat en till iPhone, har nu en för jobb (den gamla) och en helt ny privat iPhone. Jag har ställt in den nya iPhonen genom iCloud och laddat ner en kopia av min gamla iPhone.. Jag vill flytta över alla kontaktar, meddelanden etc från den gamla. Dock laddas inte alla meddelanden ner, utan de enda meddelanden som finns i min nya iPhone är från 2018 som nyast. Det står såhär:

"Meddelanden på iCloud är inte tillgängliga eftersom kontona för iCloud och iMessage inte stämmer överens. Meddelanden på iCloud är inte tillgängliga eftersom olika konton används för iCloud och iMessage"

Hur vet jag vilket konto jag har inställt för iMessage? Jag hittar bara var jag kan aktivera eller avaktivera iMessage, men ser inte vilket konto det är. Vad jag vet så har jag inte fler konton än ett och samma för iCloud och iMessage, eller menar den konto som i att det är ett nytt telefonnummer?

Tacksam för hjälp!

Börja med att verifiera att du har samma Apple ID på båda enheterna. På båda enheterna, gå in under Inställningar och sedan din ”profil” längst upp i menyn.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-11-18 20:08

Kontrollera även så det är samma konto under inställningar -> meddelanden ->skicka & ta emot

1
Bevaka tråden