Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Glapp i dator eller laddare?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Har en Macbook Pro från 2018. Första svängen av 32 gig RAM. Upplever stt det glappar med laddningen. Sätter i laddaren och det plingar till. Batterisymbolen får en blixt och blir svart. Etfer några sekunder blir batteriet grått men med en blixt fortfarande. Ca 25% av gångerna så laddas inte datorn. Löser detta genom att dra ur laddaren ur väggen några gånger samtt dra ut och in sladden i både laddaren och datorn.

Detta problem uppstår på alla fyra portar. Tror ni set är laddaren eller datorn som glappar? Till saken hör att jag laddar min Ipad pro med samma laddare och då har det aldrig hänt utan den laddar 100% av gångerna.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-01-12 17:03

Jag tror det är USB-C portarna i datorn. Min MBP 16 (2019) är den första med USB-C som inte plingar och har sig. Använder samma laddare och kablar som till tidigare MBP med USB-C, men kontakten fäster nu verkligen i datorn med riktigt klick i alla portarna.

Min 15" MBP 2017 (uttagen 2018) hade riktigt usla USB C-portar. I princip alla kablar/donglar inkl Apples egna gled förr eller senare ut om man under arbetsdagen bara aldrig så lite ruckade på datorn då och då. Efter strulande tangentbord och därpå följande topcase-byte så upplevs de nya portarna faktiskt bättre. Inte bra, men bättre. Sällan hårddiskar avmonteras och batteriet slutar laddas av sig själva numera.

Du när den blir grå och inte laddar ge de 10min och se om den börjar igen. Orkar inte förklara usb c laddningsteknik över mobilen men googla får du se

1
Bevaka tråden