Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

My Photo Stream

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2020-04-06 09:07
Ursprungligen av Gäddnos:

Det framgår på ett ställe att du inte vill betala för mer utrymme än dom 5GB som är gratis. Några andra anledningar kan jag inte hitta som omöjliggör användandet att iCloud photo.

Titta gärna på första inlägget... Vad anledningarna är till att man inte vill/kan använda iCloud Photo behöver vi kanske inte diskutera, men de kan vara många (inte minst politiska).

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2020-04-08 07:44
Ursprungligen av Gäddnos:

Jag skulle inte lägga någon tid på Bildströmmen, den är ”gammal” och ska bort. Nya användare (nya Apple-ID konton) kan väl inte ens aktivera den om jag förstått rätt.

@Gäddnos - Lite nyfiken på vad du menar med att Bildströmmen ska bort... Har du någon källa på det?

Trivselregler!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2020-04-08 18:43

Jag omformulerar min fråga här, då det senaste svaret tydligen togs bort... Är det någon som känner till ifall fotoströmmen är "hotad" i sin nuvarande form?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-04-08 18:51
Ursprungligen av lensv:

Jag omformulerar min fråga här, då det senaste svaret tydligen togs bort... Är det någon som känner till ifall fotoströmmen är "hotad" i sin nuvarande form?

För att nya konton kan inte använda Bildström. Tydligt tecken på att det är en funktion som kommer att försvinna.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2020-04-08 19:41
Ursprungligen av Innis:

För att nya konton kan inte använda Bildström. Tydligt tecken på att det är en funktion som kommer att försvinna.

Se där! (nu hittade jag även en riktig länk, https://support.apple.com/sv-se/guide/icloud/... ).

Kan det vara så att Apple ha insett att Bildströmmen suger? Förvånar mig inte om de har trashat den medvetet, då det inte tjänar några pengar på tjänsten.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-04-08 19:45
Ursprungligen av lensv:

Se där! (nu hittade jag även en riktig länk, https://support.apple.com/sv-se/guide/icloud/... ).

Kan det vara så att Apple ha insett att Bildströmmen suger? Förvånar mig inte om de har trashat den medvetet, då det inte tjänar några pengar på tjänsten.

Har fungerat bra för mig när jag använde den. Många tjänster som Apple inte tjänar pengar på men fortfarande tillhandahåller så din slutsats stämmer inte.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2020-04-08 19:48

Det var ingen slutsats, bara en spekulation.

Bevaka tråden