Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Den enhet som är ansluten till dator fungerar ej

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kopplade in min sambos iPhone 8 och skulle föra över bilder till en PC. Några bilder går att ladda över men efter ca 30 sekunder kommer fölande felmeddelande upp och importen avbryts ”fel vid kopiering av fil eller mapp iphone” ”en enhet som är ansluten till datorn fungerar ej”

Jag har överfört bilder förut, iTunes är uppdaterat osv. Har aldrig stött på det här felet förut, finns det någon lösning?

Tacksam för svar!

Ursprungligen av sole_oggi:

Jag kopplade in min sambos iPhone 8 och skulle föra över bilder till en PC. Några bilder går att ladda över men efter ca 30 sekunder kommer fölande felmeddelande upp och importen avbryts ”fel vid kopiering av fil eller mapp iphone” ”en enhet som är ansluten till datorn fungerar ej”

Jag har överfört bilder förut, iTunes är uppdaterat osv. Har aldrig stött på det här felet förut, finns det någon lösning?

Tacksam för svar!

Jag råkade ut för samma sak med min fars iPhone 7 som behövde en ominstallation. Det var helt omöjligt att få över bilderna till deras PC. I slutändan konstaterade vi att alla foton fanns på iCloud i alla fall och installerade om telefonen.

Finns bilderna på icloud.com? I så fall låter ju Håkans svar vettigast.

Ursprungligen av HåkanE:

Jag råkade ut för samma sak med min fars iPhone 7 som behövde en ominstallation. Det var helt omöjligt att få över bilderna till deras PC. I slutändan konstaterade vi att alla foton fanns på iCloud i alla fall och installerade om telefonen.

Gick det även att få över en del bilder/filmklipp innan iphonen eller datorn kopplade ifrån?

Ursprungligen av carlsson:

Finns bilderna på icloud.com? I så fall låter ju Håkans svar vettigast.

Tror inte alla bilder ligger där då iCloud är fullt. Går det inte bara säkerhetskopiera telefonen och återställa den efter ominstallation så alla bilder, kontakter m.m finns kvar?

Ursprungligen av sole_oggi:

Tror inte alla bilder ligger där då iCloud är fullt. Går det inte bara säkerhetskopiera telefonen och återställa den efter ominstallation så alla bilder, kontakter m.m finns kvar?

Okej, ja i det läget är det ju inte så bra att tömma telefonen.

Men som sagt, en riktig backup via kabel och sen återställning låter som en bra idé.

Det kan ju även vara nåt knas med iTunes-installationen på datorn. Du har ingen annan dator att testa med?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-04-17 08:19

För 9kr/månad får TS 50GB i iCloud (om det handlar om grundupplägget på 5GB som nu är fullt). Det köper(!) TS tid att fixa mobilen.

Edit: Tack, @iSweden

Senast redigerat 2020-04-17 14:49
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-04-17 11:54
Ursprungligen av frazze:

För 9kr/månad får TS 20GB i iCloud (om det handlar om grundupplägget på 5GB som nu är fullt). Det köper(!) TS tid att fixa mobilen.

50 GB kostar 9 kr/månad.
https://support.apple.com/sv-se/HT201238

Senast redigerat 2020-04-17 13:38

Såg att det inte går att överföra bilder som ligger på iCloud på något sätt. Har inte riktigt grundat ut hur det fungerar men måste gå att ladda ner till mobilen och stänga av iCloud och överföra?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-04-17 14:20
Ursprungligen av sole_oggi:

... måste gå att ladda ner till mobilen och stänga av iCloud och överföra?

Oklart vad du menar.
Du aktiverar iCloud på mobilen och installerat iCloud på datorn. Sedan exporterar du bilderna från iCloud på datorn.
Klart

Ursprungligen av sole_oggi:

Gick det även att få över en del bilder/filmklipp innan iphonen eller datorn kopplade ifrån?

Ja, en handfull bilder kom över till datorn innan den konsekvent kopplade ifrån vid de upprepade försöken. Jag vill minnas att när vi startade om telefonen lyckades få över en eller två bilder innan det krånglade igen. Där någonstans gav vi upp och kollade iCloud.

1
Bevaka tråden