Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hittade en gammal Apple fjärrkontroll i gömmorna...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Till vad var den och, hur fanken byter man batteri, hittar ingenstans att öppna den?


Rubrik justerad. /Moderator

Senast redigerat 2020-05-23 23:00
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2020-05-23 22:27

Titta på nedre kortsidan, finns det inte ett hål eller en grop där att peta i med en liten mejsel eller liknande?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-05-23 22:31
Ursprungligen av Json_81:

Titta på nedre kortsidan, finns det inte ett hål eller en grop där att peta i med en liten mejsel eller liknande?

hör till första generationens Apple TV (den vita)

https://support.apple.com/sv-se/HT201531

Ursprungligen av Json_81:

Titta på nedre kortsidan, finns det inte ett hål eller en grop där att peta i med en liten mejsel eller liknande?

Ah, tackar, peta med nageln först, men med en liten stjärnmejsel funka det
Undrar vad det var för pryl den kom med...

Ursprungligen av IngoX:

hör till första generationens Apple TV (den vita)

https://support.apple.com/sv-se/HT201531

Ah, ja en sån hade jag ju en gång i tiden... fast har för mig den var grå...

Den kom även med de vita iMacarna, hade en magnet så att man kunde sätta den på sidan av datorn. Supersmidigt!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-05-24 15:27

IR-fjärren följde även med MacBook Pro 17" och gamla vita MacBook har IR-mottagare, men fjärren fick köpas till separat.

Ursprungligen av iSweden:

IR-fjärren följde även med MacBook Pro 17" och gamla vita MacBook har IR-mottagare, men fjärren fick köpas till separat.

Ska tydligen funka till min Mac Mini också, men får väl fixa nytt batteri och prova

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-05-27 09:26

Hittade en lista med vilka macar som har/hade ir-mottagare. Mottagaren är hårdvarumässigt bara kompatibel med Apple Remote eller programmerbara ir-fjärrkontroller som kan exakt kan imitera en Apple Remote.

Källa: supportsidan för appen Remote Buddy

Ursprungligen av IngoX:

Hittade en lista med vilka macar som har/hade ir-mottagare. Mottagaren är hårdvarumässigt bara kompatibel med Apple Remote eller programmerbara ir-fjärrkontroller som kan exakt kan imitera en Apple Remote.

Källa: supportsidan för appen Remote Buddy

Ah, det var kanske inte Minin utan någon eller båda mina MBP/r 2009/2012som hade nån inställning för IR, får kolla nästa gång jag startar dom.

1
Bevaka tråden