Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avstängda appaktiviteter i bakgrunden fortfarande igång

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett ilandsproblem med att en av apparna till lokalblaskan här i Borås drar mycket batteri. Jag har sedan länge stängt av aktivitet i bakgrunden och installerat om appen utan resultat. Märkligt att den fortsätter dränera i bakgrunden. Kan någon förklara hur detta kan vara möjligt?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-05-21 22:30

Ställ frågan som en bugrapport till utvecklaren, Gota Media AB.
https://apps.apple.com/se/app/minbt/id1351181...

Ursprungligen av IngoX:

Ställ frågan som en bugrapport till utvecklaren, Gota Media AB.
https://apps.apple.com/se/app/minbt/id1351181...

Absolut, kan jag göra. Eller snarare borde göra.

Men är det inte systemet som ska stänga av appen i bakgrunden oavsett hur dåligt den är skriven? Eller kan en dålig apputvecklare skriva över denna systemfunktion?

Ursprungligen av Lars Einarsson:

Absolut, kan jag göra. Eller snarare borde göra.

Men är det inte systemet som ska stänga av appen i bakgrunden oavsett hur dåligt den är skriven? Eller kan en dålig apputvecklare skriva över denna systemfunktion?

Du får skilja på uppdatera i bakgrunden och slutföra längre aktivitet när appen går från aktiv.

Ursprungligen av hummel:

Du får skilja på uppdatera i bakgrunden och slutföra längre aktivitet när appen går från aktiv.

Intressant, jag trodde inte funktionen var så, utan tog för givet att iOS stängde av appen i bakgrunden.

Har du läst på i Apples API eller gissar du hur multitasking fungerar i iOS?

Ursprungligen av hummel:

Har du läst på i Apples API eller gissar du hur multitasking fungerar i iOS?

Hmm... Jag trodde som användare att funktionen fungerade på ett visst sätt och försökte få fram att jag tyckte jag fick intressant och bra svar av dig när jag hade fel. Så, nej - jag har inte läst om Apples API eller gissat något, bara missförstått en funktion som användare.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-05-27 08:47
Ursprungligen av hummel:

Du får skilja på uppdatera i bakgrunden och slutföra längre aktivitet när appen går från aktiv.

Är det rimligt att en nyhets-app som varit på skärmen i 8 minuter ”slutför en aktivitet” i bakgrunden i 3 tim 40 min? (när bakgrundsaktivitet för den appen varit avstängt)

Nej, jag har inte läst i Apples API. Du får gärna förklara.

Nej, inte rimligt om det inte är så att appen på långsam nätverksanslutning försöker slutföra en hämtning av något slag. Låter som en bugg i appen.

1
Bevaka tråden