Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Med iOS 14 kommer vi kunna spela in samtal

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har du sneglat på Android-folket som kan spela in samtal eller kanske till och med kört in jailbreak för att få funktionen?

Läs hela artikeln här

Vore fanken på tiden, har önskat det sen 2008 då jag köpte min första iPhone.

Nuförtiden har man ju inte samma besvär med påstridiga och luriga säljare då NIX funkar numer även för mobilen, så behovet har ju minskat en hel del, men ibland vore det bra att ha.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-06-09 19:59

Bara för att ett fåtal personer "behöver" en funktion ser jag inte det nödvändiga att bloata iOS.
Gör det som en app så det blir valfritt

Ursprungligen av Innis:

Bara för att ett fåtal personer "behöver" en funktion ser jag inte det nödvändiga att bloata iOS.
Gör det som en app så det blir valfritt

Ja eller det, men bara det funkar och är lättanvänt så är jag nöjd.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-06-09 21:03
Ursprungligen av CekariYH:

Ja eller det, men bara det funkar och är lättanvänt så är jag nöjd.

Spelar ingen roll om det är lättanvänt när det är ett fåtal som har behov av det.
Om Apple löser det som att man kan avlasta iOS genom att ta bort den så visst.

Ursprungligen av Innis:

Spelar ingen roll om det är lättanvänt när det är ett fåtal som har behov av det.
Om Apple löser det som att man kan avlasta iOS genom att ta bort den så visst.

Förstår inte din tanke här. Bara för att ett "fåtal" människor vill ha en funktion, så ska man inte bygga in stöd för det? Det är få människor som behöver större text, ändå finns den möjligheten, eller typ 90% av allt som finns i Hjälpmedel-inställningarna. Ändå finns de alternativen där, tycker du att din iPhone blir sämre för det?

Jag tycker personligen det är bra när det finns val och alternativ, sen kan ju de saker som majoriteten inte behöver eller vill ha, vara avslagna som standard.

Ontopic: Det här vore det bästa som har hänt iPhone sen rostat bröd!!!
(Har saknat det många gånger, i synnerhet under en period då familjen blev jagad av en psykopat.)

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-06-10 10:06
Ursprungligen av Innis:

Spelar ingen roll om det är lättanvänt när det är ett fåtal som har behov av det.
Om Apple löser det som att man kan avlasta iOS genom att ta bort den så visst.

Hur många av användare har behov av skärminspelning på iPhone, som vi redan har på telefonerna? Troligen ännu mindre antal än det fåtal som vill kunna spela in samtal. Gör man hantering av start/stop av telefoninspelning lika enkel som skärminspelning så finns det väl inget att klaga på, synkar det automatiskt med iTunes precis som ett Memo så är det ännu bättre.

Tror rätt många vill kunna spela in samtal. Sen kanske man inte använder det ofta men bra att ha.

Personligen har jag önskat detta sen jag hade min första iphone.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-06-10 16:43
Ursprungligen av carlsson:

Förstår inte din tanke här. Bara för att ett "fåtal" människor vill ha en funktion, så ska man inte bygga in stöd för det? Det är få människor som behöver större text, ändå finns den möjligheten, eller typ 90% av allt som finns i Hjälpmedel-inställningarna. Ändå finns de alternativen där, tycker du att din iPhone blir sämre för det?

Jag tycker personligen det är bra när det finns val och alternativ, sen kan ju de saker som majoriteten inte behöver eller vill ha, vara avslagna som standard.

Ontopic: Det här vore det bästa som har hänt iPhone sen rostat bröd!!!
(Har saknat det många gånger, i synnerhet under en period då familjen blev jagad av en psykopat.)

Det är väldans skillnad att stödja handikappade och att kunna spela in samtal bara för att man är paranoid angående telefonförsäljare

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2020-06-10 17:23

Tycker det är bra att möjligheten ges antingen inbyggt i systemet eller som separat App.
Hade behövt det vid ett par tillfällen.

Ursprungligen av Innis:

Det är väldans skillnad att stödja handikappade och att kunna spela in samtal bara för att man är paranoid angående telefonförsäljare

Du utgår ju bara från dig själv. Jag har behövt spela in samtal pga av mycket värre saker.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-06-10 21:02
Ursprungligen av jurassic579:

Du utgår ju bara från dig själv. Jag har behövt spela in samtal pga av mycket värre saker.

Nej det gör jag inte

Jag sparade en gång en mycket avsevärd summa pengar - antagligen mer än jag och mina barn sammanlagt kommer ge ut på elektroniskt skräp över våra respektive livstider - genom att få skatteverket att ge med sig sedan jag skickat dem en inspelning av ett förhandsbesked från en av deras egna handläggare som jag spelat in under ett telefonsamtal. Har även haft stor nytta av det i affärssamtal för att belägga vad som egentligen sagts, av vem, vid vilket tillfälle. En fullkomligt fundamental funktion i ett kommunikationssystem avsett för något annat än rent personliga kontakter.

1
Bevaka tråden