Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airpods pro /ljud på båda hörlurar/eller bara använda 1 st

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är 2 saker jag behöver hjälp med.
Det verkar som det är ljud från bara ena hörlur. Hur gör man för att få ljud på båda?
Sedan vill jag veta hur man gör för att kunna använda bara 1 st hörlur.

Senast redigerat 2020-07-26 14:17
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2020-07-26 12:52
Ursprungligen av calinou:

Det verkar som det är ljud från bara ena hörlur. Hur gör man för att få ljud på båda?

Du har inte råkat ställa om balansen mellan lurarna?
Kolla under Hjälpmedel > Ljud/bild

Ursprungligen av mattiL:

Du har inte råkat ställa om balansen mellan lurarna?
Kolla under Hjälpmedel > Ljud/bild

Tack för tipset! jag har nu justerat detta. Min undran är om jag tar av ena hörlur så ska det låta ändå på den andra?

Om inget annat funkar kan du pröva att para om dem.

Ursprungligen av calinou:

Min undran är om jag tar av ena hörlur så ska det låta ändå på den andra?

Då ska det pausas. Läs gärna manualen som du blev ombedd i en annan tråd. Finns massor med information om hur du ställer in dina AirPods.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Om inget annat funkar kan du pröva att para om dem.

Tack för info! jag har parat om dom.
Min undran är om man kan använda sig av bara 1 st. dvs tar av ena så ska den andra låta? ska man trycka på en knapp för att aktivera?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-07-26 14:00

tack för länken men hittar ej svar på mitt problem.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-07-26 14:05
Ursprungligen av calinou:

tack för länken men hittar ej svar på mitt problem.

Ljudet pausas om du tar ut en AirPod ur örat. Ljudet stoppas när du tar ut båda. Om du lyssnar i din ena AirPod och tar ut den, pausar den. Om du sätter tillbaka den i örat inom 15 sekunder återupptas spelningen automatiskt.

Vad är oklart?

Ursprungligen av Gäddnos:

Ljudet pausas om du tar ut en AirPod ur örat. Ljudet stoppas när du tar ut båda. Om du lyssnar i din ena AirPod och tar ut den, pausar den. Om du sätter tillbaka den i örat inom 15 sekunder återupptas spelningen automatiskt.

Vad är oklart?

Trodde att man kunde använda bara 1 st om man ville. Fick för mig att man kunde göra det med Airpods

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-07-26 14:11
Ursprungligen av calinou:

Trodde att man kunde använda bara 1 st om man ville. Fick för mig att man kunde göra det med Airpods

Det går utmärkt att använda bara en. Du måste vara tydligare så vi förstår ditt problem.

Ursprungligen av Gäddnos:

Det går utmärkt att använda bara en. Du måste vara tydligare så vi förstår ditt problem.

Jag har ändrat i rubriken.

Senast redigerat 2020-07-26 14:27

Klart det går att använda endast en åt gången. Låt den andra sitta kvar i laddfodralet bara.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Klart det går att använda endast en åt gången. Låt den andra sitta kvar i laddfodralet bara.

Tack för svar! Det gick bra att klicka för att få ena igång.

För kännedom: Inte att man ha velat testa men det verkar som hörluren klarar av att hamna i vatten. 2 meter djup i 30 sek.

1
Bevaka tråden