Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fler bilder visar på hur iPhone 12 blir när den tar tillbaka ”iPhone 4-designen”

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Senaste bilder på dummy-enheter visar att Apple tar tillbaka den uppskattade designen som iPhone 4 hade. Det är inte mer än någon månad kvar tills Apple presenterar årets modeller och ryktena är eniga om designen.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2020-08-18 21:55

Tråkigt. Något som är mer oergonomiskt får man leta efter! Hoppades kunna byta upp mig från min X, men nu får den hänga kvar ett tag till.

Mer kanter kan inte veta dåligt.

4 var den snyggaste iPhonen hittills så jag ser fram emot denna. Men kommer som jag tidigare sagt inte köpa om lightning blir kvar

Ursprungligen av Dalle:

Tråkigt. Något som är mer oergonomiskt får man leta efter! Hoppades kunna byta upp mig från min X, men nu får den hänga kvar ett tag till.

Utveckla gärna vad som inte är ergonomiskt ?

  • Medlem
  • 2020-08-19 08:50
Ursprungligen av Mrkhaglund:

Utveckla gärna vad som inte är ergonomiskt ?

Skarpa och vassa kanter som skär in i handen när man håller i enheten. En del hävdar att dom skarpa kanterna gör det lättare att hålla i enheten, men jag skulle nog istället rekommendera att man istället tränar upp lite styrka i handen så att vederbörande klarar av att hålla i telefonen som väger runt 160g.
Ergonomin på iPhone 4/5 kan närmast liknas vid en tegelsten, otymplig med vassa kanter och jobbig att bära runt på.

Eftersom jag gillar min gamla SE så gillar jag detta också. Det blir lättare att få på tajt sittande skal och skärmskydd.
Med den nya SE är det problem att få skärmskydd att fästa i ytterkanterna. Exempel. Ny oleofobisk beläggning kanske kan ha bidragit? Jag tycker att det är lättare att tappa mobiler med runda kanter. Jag märker det när jag just ska montera skärmskydd. Svårare att få grepp. Det tycker jag trots att jag lyfter skrot till vardags.
Men att det nya skulle vara speciellt snyggt har jag svårt att se. Jag har svårt överhuvudtaget att se dagens minimalistiska design som något annat än just minimalistisk.

Låter utomordentligt bra.

Fast i ärlighetens namn vill vi väl ha tunnheten hos 5/5s/SE - inte lika tjocka som 4/4s? Konceptbilderna visar väl detta också.

Kirurghänder

Med mina kirurghänder är jag nog ensam om att IPhone 12 borde komma i 5”...För kreditkortsnallarna försvinner i mina fickor

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-08-19 10:39
Ursprungligen av Dalle:

Skarpa och vassa kanter som skär in i handen när man håller i enheten. En del hävdar att dom skarpa kanterna gör det lättare att hålla i enheten, men jag skulle nog istället rekommendera att man istället tränar upp lite styrka i handen så att vederbörande klarar av att hålla i telefonen som väger runt 160g.
Ergonomin på iPhone 4/5 kan närmast liknas vid en tegelsten, otymplig med vassa kanter och jobbig att bära runt på.

Skär in i handen? Du som då nämner att användarna ska träna upp styrka i handen, då skulle jag nog rekommendera att du använder lite mindre styrka i handen så att de inte kanterna "skär in i handen"

Allvarligt talat, de lär inte skära in i handen. Personligen så tycker jag det är bra för det är lättare att hålla i telefonen utan rundade kanter. Ger mer friktion, ergo mindre risk att någon av fingrarna glider runt och telefonen halkar ur ett grepp. Jag har inga problem med nuvarande formfaktor men det blir inte sämre med denna nya formfaktor, snarare bättre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-08-19 18:40

Utöver att det ser väldigt snyggt ut så ser jag fram mot att slippa hålla i en tvål. Jag kan säkert vara för svag i mina händer, men hur stark man än är ska man inte behöva anlägga ett så stort tryck för att hålla i en telefon.

Gillar iPhone 5 designen då den typ av design var mer att den låser sig fast av sig själv i handen, än som de är nu med rundande kanter är telefonen hal som en tvål och då måste man mer eller mindre hitta ett grepp istället...om man inte använder nåt typ av skal.

1
Bevaka tråden