Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Administrera familjedelning via windows?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Min dotter har en iPad som hon fått från mig, där jag är inloggad med mitt apple-id. Nu ska hon få en iphone och jag har skapat ett eget konto till henne och ställt in familjedelning från mitt konto på ipaden.

Nu skulle jag ju vilja att hon har sitt eget konto på ipaden också, men det är den enda andra ios-enhet vi har i familjen. Vi kör windows/android i övrigt.

Nu till frågan, kommer jag kunna administerar familjedelningen med köp och allt sådant från en windows-dator? Med icloud för windows till exempel? Googlande ger inte mycket till svar.

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-08-24 11:35
Ursprungligen av Keso79:

Hej!

Min dotter har en iPad som hon fått från mig, där jag är inloggad med mitt apple-id. Nu ska hon få en iphone och jag har skapat ett eget konto till henne och ställt in familjedelning från mitt konto på ipaden.

Nu skulle jag ju vilja att hon har sitt eget konto på ipaden också, men det är den enda andra ios-enhet vi har i familjen. Vi kör windows/android i övrigt.

Nu till frågan, kommer jag kunna administerar familjedelningen med köp och allt sådant från en windows-dator? Med icloud för windows till exempel? Googlande ger inte mycket till svar.

Tack på förhand!

Det skulle jag inte tro att du kan.

Citat:

Family Sharing requires a personal Apple ID signed in to iCloud. Music, movies, TV shows, and books can be downloaded on up to 10 devices per account, five of which can be computers. iOS 8 or later and OS X Yosemite or later are required to set up or join a Family Sharing group and are recommended for full functionality. Not all content is eligible for Family Sharing. Content can be hidden by family members; hidden content is not available for download. Content downloaded from family members or acquired via redemption codes is not subject to Ask to Buy.

1
Bevaka tråden