Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förslag att dölja informationsruta

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-08-24 13:48

Trots man har gjort ett val för hur man vill att cookies ska hanteras så ligger rutan kvar nere till höger i aktuell webbläsare. När försvinner den? Väldigt irriterande att ha den kvar där.


Rubrik justerad. /Moderator

Senast redigerat 2020-08-29 11:11
  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-08-26 16:52

Någon input?

Om man vill ändra inställningarna, vad ska man klicka på då om rutan är borta?

Ursprungligen av Zeugma:

Om man vill ändra inställningarna, vad ska man klicka på då om rutan är borta?

Det är väl ingen som har sagt att den måste försvinna helt? Man kan väl flytta den? T.ex till användarprofilen. Eller till sidfoten – tillsammans med kontakt-, feedback- och cookielänkarna.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det är väl ingen som har sagt att den måste försvinna helt? Man kan väl flytta den? T.ex till användarprofilen. Eller till sidfoten – tillsammans med kontakt-, feedback- och cookielänkarna.

Jag menar bara att det för närvarande inte finns någon alternativ funktion. Att då gömma rutan blir problematiskt. Jag utgår från trådstarten.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-08-29 22:00
Ursprungligen av Zeugma:

Jag menar bara att det för närvarande inte finns någon alternativ funktion. Att då gömma rutan blir problematiskt. Jag utgår från trådstarten.

Menar du, med säkerhet, att man inte kan göra något åt det? Är det så jag ska tolka det? Kan tycka att det är optimalt att ha det i profilen tillsammans med alla andra inställningar.

Ursprungligen av zinned:

Menar du, med säkerhet, att man inte kan göra något åt det? Är det så jag ska tolka det? Kan tycka att det är optimalt att ha det i profilen tillsammans med alla andra inställningar.

Nej, det menar jag inte. Jag menar att om man gömmer rutan och inte gör några andra åtgärder kan man inte ändra inställningarna sedan. Jag har förstått av andra önskemål att forumägaren har begränsade resurser.

Jag håller med om att det är rätt irriterande, ska se över ifall vi kan lösa det på något snyggt sätt utan att behöva böka för mycket med koden!

1
Bevaka tråden