Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säkerhetskopieras bilder om de finns i iCloud?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kommer bilderna med på en säkerhetskopiering även om dom är på iCloud molnet som jag köpt plats på?


Rubrik justerad. /Moderator

Senast redigerat 2020-08-29 08:26
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-08-27 08:32

Då följer alla bilder med automatiskt verkar som.....
Vågar inte riktigt hålla på och meka där i Time Machines säkerhetskopior men enligt länken så ska man kunna välja enstaka filer att återställa ur en säkerhetskopia.
Då har jag en följdfråga: kan man återställa enbart iTunes musikbibliotek ur en säkerhetskopia?
Nämligen: Nästan alla mina låtar har tappat sin "genre" dvs har fått tillbaka sin ursprungliga genre. Det hände någon gång i Juni tror jag. Då vill jag återställa enbart denna iTunes musikbibliotek från den tiden.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-08-27 09:28

Du får med alla bilderna som är synkade till Bilder, men om du vill att det alltid är originalen i full upplösning så får du se till att det är inställt för det i Bilder.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-08-27 15:52

Tack för alla länkar!?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-09-01 10:28
Ursprungligen av calinou:

Tack för alla länkar!?

@calinou, jag gör så här för att visa dig att ofta finns svaren på dina frågor redan tillgängliga hos Apple. Det är för att uppmuntra dig att söka svaren själv och på så sätt höja din kunskapsnivå ytterligare.

Ursprungligen av frazze:

@calinou, jag gör så här för att visa dig att ofta finns svaren på dina frågor redan tillgängliga hos Apple. Det är för att uppmuntra dig att söka svaren själv och på så sätt höja din kunskapsnivå ytterligare.

Jag läser på Apple också men önskar ändå få det bekräftat pga dom går inte in i personliga detaljer som man vill har svar på. Samt bäst att fråga så att man inte gör fel.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-09-01 17:19

Och vi får mer inlägg i forumet. Om alla googlar på sitt håll skulle forumet dö

1
Bevaka tråden