Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så tittar du på kvällens Apple-event

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Äntligen är det dags för Apple att hålla låda igen och visa upp lite nya produkter som vi snart kan bli ägare till.

Läs hela artikeln här

Ingen uppesittarkväll med er? ?

Ursprungligen av N_Micke:

Ingen uppesittarkväll med er? ?

Det hade varit drömmen, vi är lite för få skribenter så vi måste fokusera på att skriva

Apple Events-appen finns ju inte längre, utan events är sedan WWDC integrerat i appen för Apple TV+. Dock hittar jag, likt under WWDC, inte sektionen för events i TV-appen. Vet att jag kan kolla via YouTube, men skulle hellre kolla direkt hos Apple.

Är det nån som hittat denna del av appen?

Edit: Den verkar inte gå att hitta i TV-appen ännu... suck.

https://appleinsider.com/articles/20/09/14/ho...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-15 10:22

Bull för just mig dock, har fotbollsträning med grabben under tiden eventet börjar.

Visst kommer de högst sannolikt publicera en video som vanligt en stund efter eventet?

Ursprungligen av zinned:

Bull för just mig dock, har fotbollsträning med grabben under tiden eventet börjar.

Visst kommer de högst sannolikt publicera en video som vanligt en stund efter eventet?

Absolut, det har dom alltid gjort. Videon bör hamna här:

https://www.apple.com/apple-events/

Upptäckte förresten idag att Apple har en video-podcast kallad events, där varenda event bak till 2007 finns med. Bra nostalgi!

Ursprungligen av Sperious:

Upptäckte förresten idag att Apple har en video-podcast kallad events, där varenda event bak till 2007 finns med. Bra nostalgi!

"An iPod, a phone, and an internet communicator. An iPod, a phone, and an internet communicator. An iPod, a phone … are you getting it?"

  • Medlem
  • 2020-09-15 14:15

Nu är Apple Store på nätet nere. Så något nytt att köpa kommer snart

  • Medlem
  • International user
  • 2020-09-15 16:44

Klockan går ju fel säger 16 min nu. Men klockan är ju bara 17:44 i finland. Eller börjar det inte 19:00 som artikeln hävdar?

Ursprungligen av juanito:

Klockan går ju fel säger 16 min nu. Men klockan är ju bara 17:44 i finland. Eller börjar det inte 19:00 som artikeln hävdar?

Det borde väl börja 20:00 finsk tid.

  • Medlem
  • International user
  • 2020-09-15 17:58
Ursprungligen av The Real Viking:

Det borde väl börja 20:00 finsk tid.

Nedräkningen var till 18:00 nu står klockan på 00:00:00:00

Går den fortfarande inte att hitta på Apple-TVn?

  • Medlem
  • 2020-09-15 18:25
Ursprungligen av juanito:

Nedräkningen var till 18:00 nu står klockan på 00:00:00:00

"Time flies" säger ju Apple. Så tiden flög väl fel. Knas med navigationen kanske?

Ursprungligen av Chaosstar:

Går den fortfarande inte att hitta på Apple-TVn?

Jo, nu ligger den nästan längst upp under ”Titta nu” ??

  • Medlem
  • Götene
  • 2020-09-15 19:03

Har ni ljud? Jag får inget ljud?! Ljudet fungerar på allt annat på Apple TVn

Edit: fick starta om så fungerade det ??

Dom gör väll ett försök? Men shiit vad booring. Det är så dött. Publiken och live är ända chansen att få detta att funka igen.

Ja, riktigt sömnpiller hittills. Nya Apple Watch S6 har ingenting som får mig köpsugen och jag har en S4 idag. Kanske det där braid-armbandet, men det lär ju funka till min S4 också.

Jag hade hoppats att SE skulle ersätta S3 på samma price point, men inte det heller.

Sa hon ingen laddare med till klockan?

Känns som att de fått till Airpower och släpper det nu, även rykten på att telefonen skulle släppas utan laddare väl?

Gäsp! Ett sömnigt event ??

Ett september-event utan att ens NÄMNA något om iPhone eller när det eventet kommer? Fail.

Ursprungligen av Sperious:

Ett september-event utan att ens NÄMNA något om iPhone eller när det eventet kommer? Fail.

Det var trist att alla rykten stämde.
Vilket sömnpiller.

Trodde inte att dom skulle lyckas babbla så länge om en klocka.

3+ & 3-

+ iPad Air med USB-C och A14. Helt rätt!

- Ingen Apple One Premium i Sverige...

+ Syret i blodet mäts av din klocka!

- Samma design på Apple Watch som alltid.

+ Apple One, få mer och betala mindre!

- Vart är min iPhone 12 med USB-C och 5,7 OLED skärm?

Så ja, det blev ingen 100 poängare idag men det visste vi ju redan innan att det inte skulle bli. Ändå hoppas man varje gång på ”One More Thing”

Att inte iPhone skulle presenteras idag var ju hyfsat säkert, men ett omnämnande hade varit på sin plats med tanke på att september annars ”alltid” varit iPhone event.

  • Medlem
  • 2020-09-15 22:03

Njah! känslan var väl mest att man kollat på en enda lång reklam, med 40% hit å dit, 2x här och 6x där, inget som sålde något till mig precis. kunde man inte åtminstone andats något om att nya mobiler är på gång?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-15 22:54
Ursprungligen av Ancientdragon:

+ Apple One, få mer och betala mindre!

Inte i mitt fall. Jag skulle fått mer för SAMMA PENG...och då krävs det dessutom att Fitness+ hade funnits här, om News hade funnits här.

Nej, ingen direkt bra deal det där för mig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-15 22:55

Ett fett jävla minus också att det inte heller denna gången blev några AirTags...kom igen Apple, för fan.

Ursprungligen av zinned:

Inte i mitt fall. Jag skulle fått mer för SAMMA PENG...och då krävs det dessutom att Fitness+ hade funnits här, om News hade funnits här.

Nej, ingen direkt bra deal det där för mig.

Vad har du för special deal?

Du får dela med dig.

Nej skämt åsido så är den kanske inte för alla men för oss skulle en premium variant suttit fint.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-15 23:09
Ursprungligen av Ancientdragon:

Vad har du för special deal?

Du får dela med dig.

Nej skämt åsido så är den kanske inte för alla men för oss skulle en premium variant suttit fint.

Har ingen special deal

Jag kan få revidera mitt uttalande, om ifall att man ges möjlighet att uppgradera från 200GB till 2TB iCloud med Family-abonnemanget till en adderad kostnad av 60 kr. Dvs skillnaden i månadskostnad mellan 200GB (29 kr/mån) och 2TB (89 kr/mån). Då hade det blivit 259 kr/mån för mig och jag hade fått Apple Arcade på köpet.

Apples grovt förlegade syn på molnutrymme dödar hela tanken med Apple One. Vilken familj klarar sig med 200 GB i molnet? Löjligt. Hade 2 TB ingått, vilket jag redan betalar för, hade det varit intressant. 2 TB skulle ersatt 200 GB och så en ny högsta nivå på säg 5 eller 10 TB.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-16 11:37
Ursprungligen av Sperious:

Apples grovt förlegade syn på molnutrymme dödar hela tanken med Apple One. Vilken familj klarar sig med 200 GB i molnet? Löjligt. Hade 2 TB ingått, vilket jag redan betalar för, hade det varit intressant. 2 TB skulle ersatt 200 GB och så en ny högsta nivå på säg 5 eller 10 TB.

Apples syn på lagring generellt, oavsett om det är i deras moln eller om det är på fysisk disk som de utrustar sina datorer med. Tillika RAM-minne.

Bevaka tråden