Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mighty Mouse 2 - installeras inte

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har köpt en begagnad Mighty Mouse 2. Reglaget är på grönt men den hittas inte av Mac minin. Blåtanden fungerar för jag kör med apples trådlösa tangentbord

Är det så att säljer inte av-parade från sin dator och nu så connect'ar inte musen med något annat än säljarens dator?

Ursprungligen av fd_PlanB:

Jag har köpt en begagnad Mighty Mouse 2. Reglaget är på grönt men den hittas inte av Mac minin. Blåtanden fungerar för jag kör med apples trådlösa tangentbord

Är det så att säljer inte av-parade från sin dator och nu så connect'ar inte musen med något annat än säljarens dator?

Läste ett tips om att stänga av den och sätta på den igen. Nu hittades den. Herregud, köper man inte appleprylar för att slippa sån här idioti.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-09-22 21:40

Om en elektronisk pryl inte funkar, så är standardförfarandet att starta om den, det är väl inte idioti? Oavsett tillverkare.

Ursprungligen av kenjon:

Om en elektronisk pryl inte funkar, så är standardförfarandet att starta om den, det är väl inte idioti? Oavsett tillverkare.

Enligt specifikationerna till musen ska den upptäckas utan ”parningsknapp”. Då får man se till att det fungerar också. Vid setup av blåtandsmus borde den väl leta efter appe-mus först?! Hur misslyckas man med det?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-09-23 23:16

Allt kan gå fel, inget är 100 % säkert att det funkar. Det gäller även Apples grejor.

1
Bevaka tråden