Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min serie 3 vaknar inte vid handleden

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta hände förra veckan, precis efter att jag uppdaterade för att titta på OS 7. Klockan vaknar inte längre vid handleden, men någon annan metod fungerar (tryck på skärmen, vrid på kronan eller tryck på sidoknappen). Detta öppnar urtavlan. Jag kan inte heller aktivera Siri när jag lyfter handleden.

Några dagar senare slog min son av misstag på strömsparläge, och jag måste stänga av klockan och sätta på den. Vakna i handleden arbetade igen, men bara i några dagar. Plötsligt fungerar det inte längre.

Teaterläget är avstängt. Jag har kontrollerat och aktiverat alla dessa handledsinställningar i Watch-appen. Försökte återställa och ställa in som en ny klocka men det fungerade inte. Jag misstänker att sensorerna kanske är avstängda vilket gör att klockan inte kan upptäcka handleden. Finns det något sätt att kontrollera?

Utan att lyfta handleden är klockan nästan oanvändbar för mig. Har någon samma erfarenhet eller vet hur man åtgärdar detta?

Senast redigerat 2020-09-29 11:26
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2020-09-28 15:15

Tror det är sömnläget, den ska inte störa när man sover.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-09-28 15:15

Det kanske löser sig med uppdatering av WatchOS i framtiden, många har problem med just series 3 och WatchOS 7.

https://9to5mac.com/2020/09/26/apple-watch-se...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-09-29 05:43
Ursprungligen av qilpesen9:

Detta hände förra veckan, precis efter att jag uppdaterade för att titta på OS 7.

Det finns några tecken att TS google-översatt första inlägget. T.ex ”uppdaterade för att titta på OS 7” direktöversätts bättre till ”uppdated to Watch OS 7”.

Om detta beror på att @qilpesen9 är en genuin engelskspråkig Apple Watch-användare som föredrar att ställa sina frågor på ett svenskspråkigt forum, eller någon form av spammare får framtiden utvisa...

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-09-29 06:13

Namnet med en siffra bakpå följer tidigare robotmönster. Det var dock inte kopierat från tidigare inlägg här, denna gång.

Ursprungligen av Gäddnos:

Namnet med en siffra bakpå följer tidigare robotmönster. Det var dock inte kopierat från tidigare inlägg här, denna gång.

Sannolikt så, ja. Det hände ytterligare en gång igår, men det hann jag ta bort. Medlemmen avstängd tills vidare. Men tråden får vara kvar ity att den kan vara hjälpsam ändå. Länkar dock borttagna. /Moderator

1
Bevaka tråden