Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Handelsbanken har nu lanserat stöd för Apple Pay

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Äntligen är dagen här för alla som är kunder hos Handelsbanken då Apple Pay äntligen stöds.

Läs hela artikeln här

Jag hann först
Även kommentarsmässigt i trådarna för Apple Pay och Handelsebanken. Fick notisen om detta när jag öppnade appen

Skämt åsido, skönt och deras aktiveringsprocess fungerade oklanderligt med SMS och automatisk kopiering av koden från SMS till aktiveringen

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2020-10-06 13:36

SEB är numera ett skämt till bank. Sist ut eller så hann de aldrig med tåget

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-06 13:44

So yesterdays news...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-10-06 14:02

Så Sveriges mest konservativ bank, Handelsbanken, hinner före Länsförsäkringar, SEB och Skandia.
https://support.apple.com/sv-se/HT206637

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-10-06 19:20

Som nöjd Nordeakund påbörjar jag just denna vecka mitt fjärde år med Apple Pay. ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-07 08:58

Jag själv tog bort Nordea för ett tag sedan då jag inte ändå använde dem men däremot använder jag Revolut och Curve sedan länge.

Jag har kört med Klarna ett tag nu för att nyttja Apple Pay och det har funkat ganska bra.

Glädjande att Handelsbanken äntligen fått tummen ur! Men Wallet tar inte emot mitt Mastercard från Handelsbanken. Någon som har fått det att fungera?

Jag har aktiverat "Internetköp" och "köp utomlands" via hemsidan.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-10-07 12:29
Ursprungligen av iTiger:

Glädjande att Handelsbanken äntligen fått tummen ur! Men Wallet tar inte emot mitt Mastercard från Handelsbanken. Någon som har fått det att fungera?

Det fungerar för mig både att lägga in i Wallet och handla på Lidl efter jobbet igår. Har du nå företagskort kanske, dom går inte än.

Ursprungligen av Gäddnos:

Har du nå företagskort kanske, dom går inte än.

Nej... det är ett privat kort. Men jag har den billigaste varianten (300 kr/år). Kan det vara så att man måste ha allkortet (360 kr/år)?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-10-07 13:30
Ursprungligen av iTiger:

Nej... det är ett privat kort. Men jag har den billigaste varianten (300 kr/år). Kan det vara så att man måste ha allkortet (360 kr/år)?

Det är nog samma som jag har då. Se bild.

Fungerade utmärkt för mig. Har ”vanliga” Mastercard från HSB. Som jag väntat! Äntligen kan jag radera mitt Klarna-kort.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-10-07 19:13

En intressant detalj är att de gamla bankerna oftast [endast?] erbjuder debit kort för Apple Pay, medans ny aktörer oftast erbjuder kreditkort för Apple Pay.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-10-07 20:08
Ursprungligen av iSweden:

En intressant detalj är att de gamla bankerna oftast [endast?] erbjuder debit kort för Apple Pay, medans ny aktörer oftast erbjuder kreditkort för Apple Pay.

Är personligen mer än nöjd med debit. Om Apple card en dag kommer till Sverige så hoppas jag att det blir i form av ett debit-kort.

Hur de nu skulle få ihop det utan att starta en egen bank.

  • Medlem
  • 2020-10-07 20:36
Ursprungligen av iSweden:

En intressant detalj är att de gamla bankerna oftast [endast?] erbjuder debit kort för Apple Pay, medans ny aktörer oftast erbjuder kreditkort för Apple Pay.

Jag har ett First Card utfärdat av Nordea (gammal bank) och det är ett kreditkort och funkar med Apple Pay. Det gör även mitt Nordea Credit som också är ett kreditkort.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-10-07 23:51
Ursprungligen av Ljung:

Jag har ett First Card utfärdat av Nordea (gammal bank) och det är ett kreditkort och funkar med Apple Pay. Det gör även mitt Nordea Credit som också är ett kreditkort.

Det verkar finns många varianter för detta.
Mitt debitkort i Swedbank fungerar utmärkt, men polarens kreditkort hos Swedbank fungerar inte med Apple Pay.

Problemet är löst. Tydligen var man tvungen att registrera sitt telefonnummer på hemsidan för att få det att funka.

Nu har jag lyckats registrera kortet och jag förutsätter att det även kommer att fungera skarpt.

1
Bevaka tråden