Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 12 dyr men utan 120hz skärm

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Knivsta
  • 2020-10-17 10:43

Nu är den äntligen här men 60hz skärm år 2020 i en premiumtelefon är inte ok enligt mig. Apple har processorer som är en generation före konkurrenterna sett till snabbhet men vad hjälper det när scrollande ändå tuggar på i 60hz?

Ja det är olika åsikter om det. Man ser nog skillnad om man har en 60hz display bredvid en 120hz sida vid sida med scrollande förstås. Fast jag är inte så säker på att det är en så stor grej för flertalet användare?
Varje år är det en ny ”måste gimmick” på smartmobiler. Kan vara att Apple prioriterade bättre batteritid i kombination med 5G eller andra överväganden som spelade in.
Finns sällan en mobil som har allt utan det blir kompromisser som varje tillverkare väljer.

Apple är inte kända för att man får mycket valuta för pengarna när man köper deras mobiler. Konstigt nog, kan man tycka, då deras datorer av en viss modell är oerhört prisvärda och nuvarande modeller är ett mycket gott exempel av det, anser jag, utom deras minsting.
Vetskapen om att den mindre iMac inte förnyades på andra punkter än bara genom att även den har fått SSD så skvallrar detta om att en ny iMac är på gång. Förhoppningsvis redan i år!

Rent spontant hade jag hellre sett 90/120hz skärm istället för 5g, magsafe.
Hur stort är 5G nätet i staterna idag, är de under uppbyggnad liksom här i Sverige eller har de kommit längre på den fronten?

1
Bevaka tråden