Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svartruta på Rubriker?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag och min fru köpte var sin iPhone 11, men på hennes iPhone 11 blir det en svartrura istället för Rubriker?

Är det någon inställning vingjortvfel på?

Vi uppdaterade till iOS 14.1 ikväll och tänkte det skulle lösa problemet men icke, jag har försökt jämföra våra inställningar och dom ser lika ut så vitt jag har hunnit kolla, vet inte vad jag ska göra? Vi har startat om den också

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-10-21 12:24
Ursprungligen av Mc Tommy:

Jag och min fru köpte var sin iPhone 11, men på hennes iPhone 11 blir det en svartrura istället för Rubriker?

Är det någon inställning vingjortvfel på?

Vi uppdaterade till iOS 14.1 ikväll och tänkte det skulle lösa problemet men icke, jag har försökt jämföra våra inställningar och dom ser lika ut så vitt jag har hunnit kolla, vet inte vad jag ska göra? Vi har startat om den också

Under Inställningar - Visning och ljusstyrka, kan du ställa in om du vill ha ljust eller mörkt utseende. Kanske där?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-10-21 12:31

Jag känner igen det här beteendet från publika betan och iPhone 7 (i mitt fall). Efter första eller andra uppdateringen av publika betan så började dessa widget att fungera korrekt. Alltså med innehåll och inte svarta som du upplever.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-10-21 12:32
Ursprungligen av Gnulia:

Under Inställningar - Visning och ljusstyrka, kan du ställa in om du vill ha ljust eller mörkt utseende. Kanske där?

Jag tror att det är mindre troligt med mörkt tema, för det finns inget innehåll över huvud taget i den widgeten.

Tag bort den widget som krånglar. Lägg till den igen. Om inte det hjälper starta om telefonen.

Appen News finns inte..

Ursprungligen av hummel:

Tag bort den widget som krånglar. Lägg till den igen. Om inte det hjälper starta om telefonen.

Tog bort "Svartrutan" men appen News finns inte i appstore news den som jag har i min iPhone 11 där det står rubriker, hur jag fick dit den minns jag inte men den finns där men jag betalar inte för den, den visar Rubriker från olika tidningar!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-10-23 11:40
Ursprungligen av Mc Tommy:

Tog bort "Svartrutan" men appen News finns inte i appstore news den som jag har i min iPhone 11 där det står rubriker, hur jag fick dit den minns jag inte men den finns där men jag betalar inte för den, den visar Rubriker från olika tidningar!!!

Jag tror att det är ett normalt utseende, så där ser det ut i min iPhone också.

Ursprungligen av Gnulia:

Jag tror att det är ett normalt utseende, så där ser det ut i min iPhone också.

Det som står i Apple att man ska installera News, https://support.apple.com/sv-se/guide/iphone/... det stämmer inte riktigt om man ordagrant läser Apple's info och den lilla symbolen N. Man ska installera "Google Nyheter" då fungerar det

1
Bevaka tråden