Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Godsinlösen Nordic AB - funderingar rörande försäkring på iPhone X

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare!

Beslöt att reparera iPhone X en sista gång så hörde av mig till Folksam som bad mig skicka in till Godsinlösen Nordic AB. Deras idé lät ju toppen: Delarna från din trasiga telefon återvinns och återanvänds säkerhets- och miljömässigt korrekt. Tillsammans bidrar vi därför till en mer hållbar värld.

Men stort men! Folksam vill inte betala för mellanskillnaden att reparera mobilen. Skadorna är inte helt relevanta men har alltid fått en utbytesmodell tiöl kostnad av självrisken på 700kr, helt ok i min mening. Men:

Din Apple iPhone X kostar tyvärr mer att åtgärda än det belopp Folksam ersätter din skada med. Detta har vi nu meddelat Folksam och du kommer ersättas med kontant utbetalning till ditt bankkonto.

Så har förlorat mobilen som iaf gick att ringa med å ta bilder, men mycket var paj. Och kommer förmodligen inte få tillräckligt att ens köpa en ok beggad.

Vad skulle ni göra?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-10-30 09:51

Lägga till pengar och köpa en begagnad. Att andra ska betala allt låter inte OK för mej....

Ursprungligen av kenjon:

Lägga till pengar och köpa en begagnad. Att andra ska betala allt låter inte OK för mej....

nej håller med. Men inte det jag menade. Önskar bara jag hade fått välja, det var 3000kr enligt godsinlösen som saknades. Hade kunnat ge dem men de gav. Mig inte möjligheten......

Avslutar tråden med att be Folksam skicka tillbaka mobilen. Hopp och chop!

1
Bevaka tråden