Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stillahavsblå (iPhone 12 Pro)

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ni som har sett den live, hur lik pressbilderna är den i färgen egentligen? Jag får uppfattningen att den där gröna nyansen inte alls är där i verkligheten. Så har det sett ut på bilder/videos man sett.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-06 18:39
Ursprungligen av theplague:

Ni som har sett den live, hur lik pressbilderna är den i färgen egentligen? Jag får uppfattningen att den där gröna nyansen inte alls är där i verkligheten. Så har det sett ut på bilder/videos man sett.

Grön nyans? Menar du färgen på själva telefonen eller något skal?

Jag har då inte uppfattt ett uns av någon grön nyans, dock kan ju dina och mina ögon diffa i färguppfattning

Ursprungligen av zinned:

Grön nyans? Menar du färgen på själva telefonen eller något skal?

Jag har då inte uppfattt ett uns av någon grön nyans, dock kan ju dina och mina ögon diffa i färguppfattning

Ja, här tex är den aaaaaningen bruten mot grönt:
https://www.apple.com/se/iphone-12-pro/

Medan här är den blå färgen enligt mig mycket mer djupblå:
https://youtu.be/1k4koGmXXzc

Så som i videon framstår den på de flesta håll jag ser den där pressbilderna inte används.
Ville höra hur folk som har den uppfattar färgen?

  • Medlem
  • Orust
  • 2020-11-06 22:40

Har inte sett den i verkligheten än, men har kollat på den videon du har länkat och min kommer på måndag. Blir nog riktigt snyggt med stillahavsblå

Ursprungligen av Mazak:

Har inte sett den i verkligheten än, men har kollat på den videon du har länkat och min kommer på måndag. Blir nog riktigt snyggt med stillahavsblå

Absolut inte ful men hade önskat att den hade haft tonen på pressbilderna. Hur som helst, valde grafit efter sett denna: https://youtu.be/mzfIUx1ux4w

  • Medlem
  • Orust
  • 2020-11-06 23:13

Ja, den är riktigt fin med. Tycker nog alla färger ser riktigt läckra ut när det gäller iPhone pro. Har den nya iPad Air med rymdgrå färg, är väl inte riktigt som den grafit färgade iPhone pro. Men giller den kulören med.

Färgerna stämmer nog inte med verkligheten riktigt. Får se på fredag när min kommer. AppleWatch har jag den blå. Är väldigt mörk - nästan svart. Men i vissa ljusförhållanden lyser det blått om den. Armbandet är dock verkligen blått. Skall bli intressant och se 12 Mini på fredag. Troligen inte lika mörkblå som AppleWatch. Har nu en 11 grön - och den är grön. Snygg färg.

Ursprungligen av adress@mac:

Färgerna stämmer nog inte med verkligheten riktigt. Får se på fredag när min kommer. AppleWatch har jag den blå. Är väldigt mörk - nästan svart. Men i vissa ljusförhållanden lyser det blått om den. Armbandet är dock verkligen blått. Skall bli intressant och se 12 Mini på fredag. Troligen inte lika mörkblå som AppleWatch. Har nu en 11 grön - och den är grön. Snygg färg.

Har kollat runt lite mer och den verkar skifta rejält i färgerna beroende på ljuset som du beskriver med Watch. Och den ser snygg ut!
Jag beställde grafit som verkar råsnygg, men fundeeeeeerar på att ändra beställningen hos Telia

Senast redigerat 2020-11-07 08:42
  • Medlem
  • Orust
  • 2020-11-07 17:46

Om nån är sugen på en iPhone 12 Pro 128 GB med färgen stillahavsblå så finns den i lager på Netonnet just nu.

Ursprungligen av theplague:

Har kollat runt lite mer och den verkar skifta rejält i färgerna beroende på ljuset som du beskriver med Watch. Och den ser snygg ut!
Jag beställde grafit som verkar råsnygg, men fundeeeeeerar på att ändra beställningen hos Telia

Ändrade beställning till Stillahavsblå
Dessutom flyttades ordern fram så jag får den tidigare och beräknas komma på fredag istället för början av dec

Ursprungligen av theplague:

Ändrade beställning till Stillahavsblå
Dessutom flyttades ordern fram så jag får den tidigare och beräknas komma på fredag istället för början av dec

Haha flyttades bak till 4 dec nu så man får väl vänta. De där datumen brukar förbättras hos Telia vartefter. Well well, i-landsproblem och är verkligen inte stressad att byta min 11 Pro Max.

1
Bevaka tråden