Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Idag kan du förhandsboka iPhone 12 Pro Max och iPhone 12 Mini

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Då var den stora förhandsbokningsdagen här och idag kommer det gå att förhandsboka iPhone 12 Pro Max och iPhone 12 Mini.

Läs hela artikeln här

Då var det beställt och klart kl 14:03. Hängde på låset på Apple. Leverans fredag den 13/11..... Blått och Mini blev det. Tillbaka till "ursprunget" så att säga. Vill prova en mindre storlek men med senaste tekniken från Apple. Blir ändå min 12:e iphone sedan start i USA.

Köpte en lur med abonnemang från 3 inklusive AirPods pro. Rätt nice.
Men gud vad jag blir irriterad på Telenors och Telias fula prissättning.
Lanserar ett visst pris, sen står det att det bara gäller 12 första månaderna. och högre resten. Telenors lurendrejeri när de skriver att minsta totalkostnad är cirka 13000 är nog bara abonnemanget eller nåt, jag fick inte ihop deras beräkning.
Jag har inte bråttom att få luren, fill mest ha den till hyfsat bra pris istället. Stillahavsblå 256 gb blev det_)

  • Medlem
  • 2020-11-06 14:55

Det blev en stillahavsblå Pro Max 512 GB från Apple. Har inte bestämt om jag verkligen vill ha den men nu har jag i alla fall chansen att få den på fredag om jag vill.

Ursprungligen av Nightwish76:

Köpte en lur med abonnemang från 3 inklusive AirPods pro. Rätt nice.
Men gud vad jag blir irriterad på Telenors och Telias fula prissättning.
Lanserar ett visst pris, sen står det att det bara gäller 12 första månaderna. och högre resten. Telenors lurendrejeri när de skriver att minsta totalkostnad är cirka 13000 är nog bara abonnemanget eller nåt, jag fick inte ihop deras beräkning.
Jag har inte bråttom att få luren, fill mest ha den till hyfsat bra pris istället. Stillahavsblå 256 gb blev det_)

Förstod inte heller deras prissättning. Har man abonnemanget där i 24mån så blir det över 20kkr.
Det står något om ”ingen bindningstid” men jag fattar inte hur de får ihop siffrorna och varför det är en rabatt år1 och en annan år2. Varför stanna kvar år två med lägre rabatt?

I mitt fall så verkade som att någon cache slog till hos Apple. Jag kunde inte komma in med dator eller ipad. Tillsist så släppte det på telefonen

Men då hade jag hängt på Telias lås, bokat en 128 grafit Pro Max utan att fatta att jag lyckades boka den. Fick upp något konstigt meddelande om att jag inte kunde boka, försökte med andra färger tills jag efter fjärde gången såg att det stod... max antal 1 per kund, då blev jag misstänksam, kollade mailen och hade ett bekräftelsemejl.

Telias prissättning var glasklar.
* bind 24 månader/obegränsat
* första 12 ger 240/månad i rabatt, fullt pris sista 12 => Samma totalkostnad som mitt nuvarande 30 GB abb
* dvs: 349 kr första 12, 589 sista 12. (30 GB kostar 469 kr)
* 4195 kr i rabatt på telefonen (går att betala allt direkt som jag brukar göra eller 400 kr i månaden i 24 månader)
* minsta totalkostnad 21.155 kr

Ingenting konstigt med det. Men det är klart, om du står där och är stressad så läser du kanske inte noga.

Eftersom jag har 30GB idag så blir det ingen skillnad utslaget på 24 månader. Det är klart att om de ändrar priserna så sitter jag i en sämre sits. Fast jag tjänar inte så mycket på det hela... eftersom jag får abbonmanget betalt av jobbet...:)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-06 16:24
Ursprungligen av BlackSmp:

* 4195 kr i rabatt på telefonen

Märkligt att subventionen hos Telia är högre på både 128 GB och 512 GB än vad den är på 256 GB. Inte mycket, några tior, men ändå.

Jag beställde utan abonnemang hos Telia samt hos Apple. Jag tar abonnemangsdelen i butik när jag hämtar ut den hos Telia men strular de med leveransen så tar jag den hos Apple istället.

Ursprungligen av zinned:

Märkligt att subventionen hos Telia är högre på både 128 GB och 512 GB än vad den är på 256 GB. Inte mycket, några tior, men ändå.

Jag beställde utan abonnemang hos Telia samt hos Apple. Jag tar abonnemangsdelen i butik när jag hämtar ut den hos Telia men strular de med leveransen så tar jag den hos Apple istället.

Jag tycker att det är en konstigt hög subvention. Jag klagar inte, den är nästan i klass med den gången som Telia glömde att lägga på momsen på telefonpriset, vilket hände ett år:)

Då var jag så förvånad att jag faktiskt trodde att det var ett scam

Senast redigerat 2020-11-06 19:56
  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-06 18:11
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tycker att det är en konstigt hög subvention. Jag klagar inte, den är nästan i klass med den gången som Telia glömde att lägga på momsen på telefonpriset, vilket hände ett år:)

Då var jag så förvånad att jag faktiskt trodde att det var ett Scan

Den gången minns man och jag var inte sen att utnyttja det

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-11-06 19:18
Ursprungligen av BlackSmp:

21555kr

Ska du köpa en max 128 för 21000?
Comviq ger (snitt mellan 20 och 40GB) samma mobil för 18000kr.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-11-06 19:24

Beställde 256GB max hos Comviq med esim 8GB. Färg? Ingen aning, ska ju ändå ha skal på

Ursprungligen av reboot81:

Ska du köpa en max 128 för 21000?
Comviq ger (snitt mellan 20 och 40GB) samma mobil för 18000kr.

So what, vad ska jag med Comviq till när täckningen är för dålig där jag bor och framförallt värdelös täckning i stugan?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-11-06 20:07
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tycker att det är en konstigt hög subvention. Jag klagar inte, den är nästan i klass med den gången som Telia glömde att lägga på momsen på telefonpriset, vilket hände ett år:)

Då var jag så förvånad att jag faktiskt trodde att det var ett scam

Det var förköpet av iPhone 7.

Det var ett ädelt drag av Telia. De kunde dragit en vals om att det blev fel, och att man kan avboka om man inte är nöjd med det riktiga priset inklusive moms. Så hade typ de andra operatörerna gjort. Och de flesta hade väl gillat läget och betalat, man är ju inte van vid att företag sätter kunden främst. Men Telia körde på mindre strul, och mycket goodwill.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-11-06 20:10
Ursprungligen av zinned:

Märkligt att subventionen hos Telia är högre på både 128 GB och 512 GB än vad den är på 256 GB. Inte mycket, några tior, men ändå.

Jag beställde utan abonnemang hos Telia samt hos Apple. Jag tar abonnemangsdelen i butik när jag hämtar ut den hos Telia men strular de med leveransen så tar jag den hos Apple istället.

Med Telias subvention känns det dumt att köpa via Apple. Även om det skulle vara längre leverans. Tycker 4k är för stor summa att vaska (speciellt om man ändå har Telia).

Ursprungligen av ibish:

Det var förköpet av iPhone 7.

Det var ett ädelt drag av Telia. De kunde dragit en vals om att det blev fel, och att man kan avboka om man inte är nöjd med det riktiga priset inklusive moms. Så hade typ de andra operatörerna gjort. Och de flesta hade väl gillat läget och betalat, man är ju inte van vid att företag sätter kunden främst. Men Telia körde på mindre strul, och mycket goodwill.

Vi är många som hängt länge här...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-06 21:11
Ursprungligen av ibish:

Med Telias subvention känns det dumt att köpa via Apple. Även om det skulle vara längre leverans. Tycker 4k är för stor summa att vaska (speciellt om man ändå har Telia).

Jag är enig.

Brukar alltid casha telefonen rakt av annars men så länge Telia inte strular med leveransen till butik kommer jag binda mig där. Har ändå inga planer på att byta operatör och då har bindningstid noll betydelse.

Pro Max 256 Grafit beställd av Telia med obegränsad surf. Bra deal för oss som kör Telia!

4 dec var prel. tid för leverans nu men misstänker den kommer tidigare, så har det varit de senaste åren.

En blå 12 mini ?

1
Bevaka tråden